Araştırmanın amacı, pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı, iletişim becerileri ve duyguları ifade etme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve çeşitli demografik değişkenler açısından karşılaştırılmasıdır. Araştırma evrenini, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde eğitim-öğretimine devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu öğrenciler arasından kolayda örneklem yöntemi ile seçilen 279 kadın ve 164 erkek olmak üzere toplam 443 gönüllü birey oluşturmaktadır. Katılımcılara araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu dâhil olmak üzere "İnternet Bağımlılığı Ölçeği", "Duyguları İfade Etme Ölçeği" ve “İletişim Becerileri Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen verilerin dağılımını tespit etmek için Skewness, Kurtosis değerleri ve Levene Test sonuçları incelenmiştir. Verilerin normal dağılım göstermediği tespit edildikten sonra istatistik analiz yöntemlerinden; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, Mann-Whitney U, Kruskall Wallis-H, ANOVA ve Pearson Korelasyon Testi Testi gerçekleştirilmiştir. Bulgular sonucunda katılımcıların, cinsiyet, düzenli spor yapma durumu, internete bağlanma araçları internette bağlı kalma süreleri(gün-saat) ve interneti kullanım amaçları değişkenleri açısından İnternet bağımlılığı, duyguları ifade etme ve iletişim becerileri ölçekleri alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. İletişim becerileri ile duyguları ifade etme arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca internet bağımlılığı ile iletişim becerileri arasında negatif yönde ve düşük düzeyde anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç olarak, internet bağımlılığı puanı yüksek olan bireylerde iletişim becerileri puanın düşük olduğu tespit edilirken iletişim becerileri puanı yüksek olan bireylerde internet bağımlılığı puanının düşük olduğu tespit edilmiştir. Duyguları ifade etme puanı yüksek olan bireylerin de iletişim becerileri puanlarının yüksek olduğu ve kadın katılımcıların daha yüksek puana sahip olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy, Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research |
Authors | |
Early Pub Date | June 23, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | January 6, 2024 |
Acceptance Date | February 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 1 |