Yabancı dil bilmenin önemi herkes tarafından kabul görmüş bir gerçektir. Yabancı dil bilmek; sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda kişilere fayda sağlamaktadır. Yabancı dil öğretiminde çeşitli yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL), bu yöntem ve teknikler arasında değerli bir yaklaşımdır. Bu bağlamda; araştırmanın temel amacı, müzik dersinde CLIL yöntemini uygulayan öğretmenlerin, araştırma sonunda yöntem ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile projeyi uygulayan 8 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın temelini oluşturan proje, 2020-2021 öğretim yılının birinci döneminde (Eylül- Ocak) toplamda sekiz hafta olarak uygulanmıştır. Proje, Çankırı, Çorum, Denizli, Eskişehir, Hatay, İstanbul, Kocaeli, Bükreş ve Tiran olmak üzere 3 farklı ülkedeki devlet okullarında öğrenim gören 7-11 yaş öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada yapılan analizler sonucu ortaya koyulan bulgulardan CLIL yönteminin öğrencilerin akademik, sosyal duygusal ve kültürel gelişimi üzerinde olumlu etkisi olduğu, kalıcı izli ve anlamlı öğrenmeyi sağladığı, yabancı dil öğrenmeyi kolaylaştırdığı, disiplinler arası öğrenmeyi desteklediği anlaşılmaktadır.
The importance of knowing a foreign language is a fact accepted by everyone. knowing a foreign language; It provides social, cultural and economic benefits to people. Various methods and techniques are used in foreign language teaching. Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a valuable approach among these methods and techniques. In this context; The main purpose of the research is to reveal the opinions of the teachers who apply the CLIL method in music lessons at the end of the research. Content analysis, one of the qualitative research methods, was used in the research. The data of the research were obtained from 8 teachers who applied the project with semi-structured interview forms. The project, which forms the basis of the research, was implemented in the first semester of the 2020-2021 academic year (September-January) for a total of eight weeks. The project was carried out on students aged 7-11 studying at public schools in 3 different countries: Çankırı, Çorum, Denizli, Eskişehir, Hatay, İstanbul, Kocaeli, Bucharest and Tirana.
From the findings of the analysis made in the research, it is understood that the CLIL method has a positive effect on the academic, social, emotional and cultural development of students, provides permanent and meaningful learning, facilitates foreign language learning, and supports interdisciplinary learning.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi