Research Article
BibTex RIS Cite

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 508 - 529, 27.12.2019

Abstract

References

  • Alver, F. (2007), Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri. 1. Baskı, Beta Basım, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Yay., Ank.
  • Baudrillard, J. (2008), Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • BülbüL, A.R. (2001), Haberin Anatomisi ve Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Eraslan, P. (1993), “Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüz Açısından Biçimi Olarak Magazin Söylemi” İletişim Fakültesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ergül, H. (2000), Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Ertan, B. (2011), Televizyon Haberlerinde Magazinelleşme, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • İnal, A. (1993), Haber Üretim Sürecine Farklı İki Yaklaşım, AÜ. İletişim Yıllık.
  • Kaptan, S. (1998) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, 11.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ank.
  • Krejcie and Morgan (1970), ‘’Determining Sample Size For Research Activities’’ Educational and Psychological Measurement, USA.
  • Mutlu, E. (1991), Televizyonu Anlamak, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Mutlu, E. (1998), İletişim Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları/ARK, Ankara.
  • Özer, K. (2009), Eleştirel Haber Çözümlemeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özerkan, Ş. (2001), Medya, Dil ve İletişim, Martı Yayınevi, Haziran 2001, İstanbul.
  • Postman, N. and Powers, S. (2008), How To Watch TV News, 2. Basım, Penguin Books, New York.
  • Poyraz, B. (2002), Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/18/1956/20476.pdf, 26.05.2019 tarihinde indirilmiştir.

Televizyon Haberlerinde Nesnellik ve Magazinleşme Dikotomisi Kıskacındaki Haber Paradoksallığına Üniversite Öğrencilerinin Bakış Açısı (Fırat Üniversitesi Örneği)

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 508 - 529, 27.12.2019

Abstract

Televizyon
yayın hayatına başladıktan günümüze kadar olan süreçte insan hayatının ayrılmaz
bir parçası olmuştur. Televizyonculuğun en önemli programları arasında
habercilik vardır. Günümüzde toplumsal yaşamın bir yansıması olan televizyon,
rahatlama, sorunlardan kaçış ve eğlenme ihtiyacı olan bireyin duygusunu
televizyon haberciliği ile gidermektedir. Bu noktada karşımıza en önemli
bozulma olarak magazinleşme olgusu çıkmaktadır. En ciddi haberde bile karşımıza
çıkan bu olgu sebebiyle televizyon haberleri ciddiyetten uzaklaşmakta magazinleşmiş
öğelere büründürülen içeriksiz bültenler ortaya çıkmaktadır.



Hazırlanan
çalışmanın konusu haber içeriğinin ya da sunumunun magazinleşmesi sorunsalıdır.
Haberciliğin ana ilkelerinden olan nesnellik olgusu burada işlevini yitirmekte
ve bir ikileme yol açılmaktadır. Çalışmada haberde nesnelliğin dikotomisi ve
içinde bulunduğu paradoksal durum, kavramsal olarak incelenmiş ve Fırat
Üniversitesi öğrencileri örnekleminde anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada
yapılan bir anket uygulaması ile magazinleşen televizyon haberleri hakkında
bireylerin düşüncelerini öğrenmek ve konuya dikkat çekmek amaçlanmıştır.

References

  • Alver, F. (2007), Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri. 1. Baskı, Beta Basım, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Yay., Ank.
  • Baudrillard, J. (2008), Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • BülbüL, A.R. (2001), Haberin Anatomisi ve Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Eraslan, P. (1993), “Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüz Açısından Biçimi Olarak Magazin Söylemi” İletişim Fakültesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ergül, H. (2000), Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Ertan, B. (2011), Televizyon Haberlerinde Magazinelleşme, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • İnal, A. (1993), Haber Üretim Sürecine Farklı İki Yaklaşım, AÜ. İletişim Yıllık.
  • Kaptan, S. (1998) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, 11.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ank.
  • Krejcie and Morgan (1970), ‘’Determining Sample Size For Research Activities’’ Educational and Psychological Measurement, USA.
  • Mutlu, E. (1991), Televizyonu Anlamak, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Mutlu, E. (1998), İletişim Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları/ARK, Ankara.
  • Özer, K. (2009), Eleştirel Haber Çözümlemeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özerkan, Ş. (2001), Medya, Dil ve İletişim, Martı Yayınevi, Haziran 2001, İstanbul.
  • Postman, N. and Powers, S. (2008), How To Watch TV News, 2. Basım, Penguin Books, New York.
  • Poyraz, B. (2002), Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/18/1956/20476.pdf, 26.05.2019 tarihinde indirilmiştir.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Yağbasan 0000-0002-0339-475X

Nesrin Leman Torun This is me 0000-0003-4431-9809

Submission Date September 10, 2019
Acceptance Date November 30, 2019
Publication Date December 27, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yağbasan, M., & Torun, N. L. (2019). Televizyon Haberlerinde Nesnellik ve Magazinleşme Dikotomisi Kıskacındaki Haber Paradoksallığına Üniversite Öğrencilerinin Bakış Açısı (Fırat Üniversitesi Örneği). International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 5(2), 508-529.

 International Journal of Cultural and Social Studies