The aim of this study was to investigate the assertiveness levels of physical education and
sports teachers in Bartın and Zonguldak. The research group of 27 females, 43 males, 70
(Xyaş=30.12±5.36) consists of a physical education teacher. In this study, demographic
information form and "Rathus Assertiveness Inventory” were used as data collection tool.
The survey shows signs that, Bartın and Zonguldak physical education teachers assertiveness
level the scores demonstrate, Bartın’s physical education teachers with the average
Zonguldak teacher’s scores there was no significant difference [T(158)= -0.668; p > 0.05]. In
addition, physical education and sports teachers, according to physical education and sports
teachers assertiveness levels compared to their averages moderate but Bartın showed to have
higher scores.
Assertiveness Physical Education and Sport Teacher Bartın Zonguldak
Bu çalışmada, yazarı ve istinsah tarihi belli olmayan, dil özellikleri incelendiğinde Eski
Anadolu Bu çalışmanın amacı, Bartın ve Zonguldak illerinde görev yapan beden eğitimi ve
spor öğretmenlerinin atılganlık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma grubu 27 kadın, 43
erkek toplam 70 (Xyaş=30.12±5.36) beden eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada
demografik bilgi formunun yanında "Rathus Atılganlık Envanteri'' veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Araştırma bulguları göstermektedir ki, Bartın ve Zonguldak illerindeki beden
eğitimi öğretmenlerinin atılganlık düzeyleri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak
farkın olup olmadığını ortaya koymak için yapılan bağımsız örneklem t testinde, Bartın
ilindeki öğretmenlerin ortalaması ile Zonguldak ilindeki beden eğitimi öğretmenlerinin puan
ortalaması arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır [T(158)= -0.668 p > 0.05]. Ayrıca Bartın
ilindeki beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, Zonguldak ilindeki beden eğitimi ve spor
öğretmenlerine göre atılganlık düzeyleri puan ortalamalarına göre orta düzeyde fakat daha
yüksek puan ortalamalarına sahip oldukları gözlemlenmektedir.
Diğer ID | JA35SC66VC |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi