BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Assertiveness Levels of Physical Education and Sport Teachers in Bartın and Zonguldak

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 31, 01.12.2015

Öz

The aim of this study was to investigate the assertiveness levels of physical education and
sports teachers in Bartın and Zonguldak. The research group of 27 females, 43 males, 70
(Xyaş=30.12±5.36) consists of a physical education teacher. In this study, demographic
information form and "Rathus Assertiveness Inventory” were used as data collection tool.
The survey shows signs that, Bartın and Zonguldak physical education teachers assertiveness
level the scores demonstrate, Bartın’s physical education teachers with the average
Zonguldak teacher’s scores there was no significant difference [T(158)= -0.668; p > 0.05]. In
addition, physical education and sports teachers, according to physical education and sports
teachers assertiveness levels compared to their averages moderate but Bartın showed to have
higher scores.

Kaynakça

  • Altuntaş C (2010). Mobbing Kavramı Ve Örnekleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Journal of Yaşar University.
  • Cüceloğlu D (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çankaya H, Karatay M (2012). Öğretmenlerin Maruz Kaldıkları Psikolojik Şiddete İlişkin Bir
  • Modelin Sınanması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Çavuş F, Develi A, Sarıoğlu G (2015). Mobbing ve Örgütsel Sessizlik Enerji Çalışmaları
  • Üzerine Bir Araştırma, İşletme İktisat Çalışmaları Dergisi, Cilt 3 sayı 1,ss 10-20
  • Çeliköz N (2003). "Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Ve Etiği" (Ed.) M. Çağatay Özdemir,
  • Öğretmen Adaylarının Genel Öğretmenlik Davranışları Açısından Kendilerine Yönelik Yeterlilik Algıları, Asil Yayıncılık, Ankara, ss:348-352
  • Eklund RC, Crawford S (1994). Active women, social physique anxiety, and exercise. Journal of Sport and Exercise Psychology, 16, 431-448.
  • Hart EA, Leary MR, Rejeski WJ (1989). The measurement of social Physique Anxiety.
  • Journal of Sport & Exercise Psychology. 11. 94-104. Humpreys T (1998). Aile, Terk Etmemiz Gereken Sevgili. İstanbul: Yeni Çizgi,
  • Koparan Ş, Korkmaz N, Öztürk F (2010). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Özyeterlik Algısı ve Sosyal Fizik Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Journal of New
  • World Sciences Academy, Volume:5, Number:4 Köroğlu E (2002). Atılganlık Nedir? Güncel Psikoloji Dergisi. Ankara: HYB Yayıncılık.
  • Martin JJ, Kliber A, Kulinna PH, Fahlman M (2006). Social Physique Anxiety and Muscularity and Appearance Cognitions in College Men. Sex Roles, 55:151-158
  • Özden Y (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Pegem A Yayınları.
  • Pehlivan Z (2007). Beden eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelim, 5.Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Adana, Bildiriler Kitabı, ss:59-64

Bartın ve Zonguldak İllerinde Görev Yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Atılganlık Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 31, 01.12.2015

Öz

Bu çalışmada, yazarı ve istinsah tarihi belli olmayan, dil özellikleri incelendiğinde Eski
Anadolu Bu çalışmanın amacı, Bartın ve Zonguldak illerinde görev yapan beden eğitimi ve
spor öğretmenlerinin atılganlık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma grubu 27 kadın, 43
erkek toplam 70 (Xyaş=30.12±5.36) beden eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada
demografik bilgi formunun yanında "Rathus Atılganlık Envanteri'' veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Araştırma bulguları göstermektedir ki, Bartın ve Zonguldak illerindeki beden
eğitimi öğretmenlerinin atılganlık düzeyleri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak
farkın olup olmadığını ortaya koymak için yapılan bağımsız örneklem t testinde, Bartın
ilindeki öğretmenlerin ortalaması ile Zonguldak ilindeki beden eğitimi öğretmenlerinin puan
ortalaması arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır [T(158)= -0.668 p > 0.05]. Ayrıca Bartın
ilindeki beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, Zonguldak ilindeki beden eğitimi ve spor
öğretmenlerine göre atılganlık düzeyleri puan ortalamalarına göre orta düzeyde fakat daha
yüksek puan ortalamalarına sahip oldukları gözlemlenmektedir.

Kaynakça

  • Altuntaş C (2010). Mobbing Kavramı Ve Örnekleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Journal of Yaşar University.
  • Cüceloğlu D (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çankaya H, Karatay M (2012). Öğretmenlerin Maruz Kaldıkları Psikolojik Şiddete İlişkin Bir
  • Modelin Sınanması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Çavuş F, Develi A, Sarıoğlu G (2015). Mobbing ve Örgütsel Sessizlik Enerji Çalışmaları
  • Üzerine Bir Araştırma, İşletme İktisat Çalışmaları Dergisi, Cilt 3 sayı 1,ss 10-20
  • Çeliköz N (2003). "Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Ve Etiği" (Ed.) M. Çağatay Özdemir,
  • Öğretmen Adaylarının Genel Öğretmenlik Davranışları Açısından Kendilerine Yönelik Yeterlilik Algıları, Asil Yayıncılık, Ankara, ss:348-352
  • Eklund RC, Crawford S (1994). Active women, social physique anxiety, and exercise. Journal of Sport and Exercise Psychology, 16, 431-448.
  • Hart EA, Leary MR, Rejeski WJ (1989). The measurement of social Physique Anxiety.
  • Journal of Sport & Exercise Psychology. 11. 94-104. Humpreys T (1998). Aile, Terk Etmemiz Gereken Sevgili. İstanbul: Yeni Çizgi,
  • Koparan Ş, Korkmaz N, Öztürk F (2010). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Özyeterlik Algısı ve Sosyal Fizik Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Journal of New
  • World Sciences Academy, Volume:5, Number:4 Köroğlu E (2002). Atılganlık Nedir? Güncel Psikoloji Dergisi. Ankara: HYB Yayıncılık.
  • Martin JJ, Kliber A, Kulinna PH, Fahlman M (2006). Social Physique Anxiety and Muscularity and Appearance Cognitions in College Men. Sex Roles, 55:151-158
  • Özden Y (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Pegem A Yayınları.
  • Pehlivan Z (2007). Beden eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelim, 5.Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Adana, Bildiriler Kitabı, ss:59-64
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35SC66VC
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Murat Kul Bu kişi benim

Mehmet Gebedek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kul, M., & Gebedek, M. (2015). Bartın ve Zonguldak İllerinde Görev Yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Atılganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 25-31.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi