1990’lar sonunda artan bir ivme ve
küreselleşme etkisi ile insanların hayatlarına giren; geleneksel kitle iletişim
araçları olarak nitelendirilen radyo, televizyon ve gazete dışındaki, yeni
iletişim ortamlarına bütünsel olarak “yeni medya” adı verilmektedir. Internet
basta olmak üzere yeni medya teknolojisi, iletişim çalışmalarında giderek
önemli bir araştırma alanı haline geldi. Yeni medya üzerine yapılan
araştırmalar, bu medya turunun de tıpkı
geleneksel medyada olduğu gibi sunulan olanaklarına ek olarak birtakım
sorunlarla bu konunun ekonomi-politik acısından incelenmesini de gerekli
kılmaktadır.
Bu makalede, ekonomi politik bakış
açısından yeni medya araçlarında üretilip tüketilenlerin dinamikleri hakkında
daha bütüncül bir anlayışa varabilmek amacıyla; iletişimdeki ve kitle iletişim
araçlarındaki ekonomi politiğin yeniden ele alınmasının gerekliliği ortaya konulmaktadır.
Yeni medya turu olarak “internet” makalede daha detaylı bir şekilde
incelenmiştir.
By the end of the 1990’s, with the
effect of globalization, beside these traditional communication media tools,
radio, television and newspapers, new communication technology are called
"new media". New media, mainly Internet, has become an important
research area in communication studies. Researches on new media makes it
necessary to examine this topic in terms of economic and political way because
of it is suffering with some problems in addition to the opportunities
presented in the same way as the traditional media.
In this article, in order to gain a
more holistic understanding of the dynamics of the consumed and produced in new
media tools from a economic political point of view, the necessity of
reconsidering the economy politics in communication and mass media are
revealed. As a new media agent, "internet" has been examined in more
detail in this article.
Journal Section | Review |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | September 2, 2017 |
Acceptance Date | February 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
International Journal of Cultural and Social Studies