Türkiye’de
iletişim eğitimi başladığı günden bu yana çeşitli aşamalardan geçmiştir ve her
aşama beraberinde çeşitli tartışmaları doğurmuştur. Gazetecilik Enstitüleri adı
altında başlayan eğitim kurumları, daha sonra 4 yıllık basın-yayın
yüksekokullarına dönüşmüş ve son olarak 1992 yılından itibaren iletişim
fakülteleri kurulmuştur.
Çalışma
kapsamında; İletişim Fakülteleri bünyesinde üç temel bölüm olarak yer alan
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Gazetecilik ile Radyo ve Televizyon Sinema
bölümlerinin müfredatları incelenerek, bu müfredatların iletişim sektörünün
beklentilerini hangi düzeyde karşıladığı ortaya konmuş ve bu bağlamda
müfredatın güncellenebilirliği ve iletişim çalışmaları alanında yeni
yönelimlere uygunluğu tartışılmıştır. Türkiye’de iletişim eğitiminin ilk olarak
verilmeye başladığı köklü iletişim fakülteleri ile eğitim hayatına yeni
başlayan iletişim fakültelerinin müfredatları karşılaştırmalı olarak
incelenmiştir.
İletişim
sektörünün, iletişim fakültesi mezunlarından beklediği niteliklerin neler
olduğu çalışma kapsamında belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle iletişim fakültesi
müfredatlarının sektörün nitelikli işgücü talebine ve rekabetçi iş yaşamına ne
derece yanıt verdiği ortaya konarak, beklentilere ilişkin öneriler sunulmuştur.
Communication
education in Turkey has passed through various stages through time and each
stage has produced various discussions. Educational institutions, which started
under the name of Journalism Institutes, later turned into 4-year
press-broadcasting colleges. Finally, Communication faculties were established
in 1992.
Within
the scope of this study; the curriculums of the Departments of Public Relations
and Advertising, Journalism and Radio-Television Cinema, have been examined. It
is revealed at what levels these curriculums meet the expectations of the
communication sector. The relevance of the curriculums to the new trends and
the updatibility of these curriculums have been discussed in this context. The
curriculums of the fundamental communication faculties in Turkey, where
communication education first began, and the curriculums of communication
faculties, which have just started in education, have been examined
comparatively.
In
this study, the expected qualifactions of the sector from graduates have been
determined. From this point of view, it has been suggested that the
communication faculty curriculums respond to the sector's qualified labor force
demand and competitive business life. Suggestions regarding the expectations
have also been made within the context of the study.
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi