Turistik faaliyetler tüm dünya
çapında artan bir ivme ile gelişimini sürdürmektedir. Bu gelişime en önemli
katkıyı sağlayan turizm türlerinden birisi, bulunduğu destinasyona önemli
ekonomik ve sosyal faydalar getiren gençlik turizmi faaliyetleridir. Bu nedenle
genç bireylerin turistik tercihlerinin tespit edilerek işletmelerin ve
destinasyonların bu beklentilere uygun olacak şekilde hazır hale getirilmesi
önem taşımaktadır. Bu çalışmada da, genç bireylerin turistik tercihlerinin
belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini Dünya Turizm Örgütü
tarafından belirlenmiş yaş aralığı olan 15-29 yaş aralığındaki Balıkesir il
merkezinde yaşayan genç bireyler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak
amacıyla anket tekniğine başvurulmuş ve yüz yüze görüşme yöntemi ile yapılan
uygulama sonucunda 398 bireye ulaşılmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve
frekans dağılımları ile aritmetik ortalamaları verilerek değerlendirilmiş,
tatil yeri seçiminde etkili olan faktörlerin demografik değişkenlere göre
anlamlı farklılıklara sahip olup olmadığı parametrik olmayan testler yardımıyla
değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre gençlerin
destinasyon seçiminde dikkat ettikleri en önemli unsur fiyattır. Genç bireyler
tatil yeri seçiminde bilgi kaynağı olarak en çok internete başvuracağını
belirtirken, tatil yapmak amacıyla tatil köylerini daha çok tercih edeceğini
ifade etmiştir. Ayrıca en çok deniz kenarında yapılacak tatillerden
hoşlanmaktadırlar. Bununla birlikte tatil yeri seçiminde etkili olan en önemli
faktör paranın karşılığını almak olarak belirlenmiştir.
Touristic activities continue to
evolve with an increasing acceleration all over the world. One of the types of
tourism that provides the most important contribution is the youth tourism
activities that bring significant economic and social benefits to the
destinations. For this reason, it is important to determine the touristic
preferences of youth individuals and make the businesses and destinations ready
for these expectations. In this study, it is aimed to determine the touristic
preferences of young people. The sample of the research is youth individuals
living in Balikesir province center in the age range of 15-29 years determined
by World Tourism Organization. The questionnaire was applied to collect data in
the research and 398 individuals were reached as a result of the face-to-face
interview method. The obtained data were evaluated by giving percentages and
frequency distributions and arithmetic averages. It was evaluated with the help
of nonparametric tests whether the factors that are effective in the vacation
selection have significant differences according to the demographic variables.
According to the results obtained from the research, the most important factor
that youth individuals pay attention in selecting the destination is the price.
While younger individuals indicated that they would apply the most internets as
a source of information in the selection of the resort, they stated that they
would prefer resort villages for the purpose of making a holiday. They also
enjoy most of the seaside vacations. Nevertheless, the most important factor
influencing the choice of holiday place is determined to receive the money
back.
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 7 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi