This study was
carried out to investigate the level of communication skills of the students of
the School of Physical Education and Sports. The research population was
composed of the students of the Physical Education and Sports College of Bartın
University in 2017-2018 academic year. The sample group consisted of 493
students (182 female and 311 male) studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades
of Bartın University School of Physical Education and Sports. The data obtained
from the study were collected by Korkut (1997), the Ö Communication Skills
Assessment Scale özellikler which was validated and validated later and the u
Personal Information Form geliştiril prepared to determine the demographic
characteristics of the students. The obtained SPSS was analyzed in the 23.0
package program. In order to evaluate the data, T-test, Kruskal Wallis-H, Tukey
and ANOVA statistical analysis methods were applied. The findings of the study
showed that students of Bartin University School of Physical Education and
Sports have high communication skills. While there was no significant
difference in terms of gender, class, department, socio-economic level
variables, it was found that communication skills of 17-19 year-old students
were significantly higher in terms of age variable than in 20-22 years old
students. As a result, it can be said that the level of evaluation of
communication skills of the participants varies according to various variables
and that the average score values have a positive effect.
Bu araştırma Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim
becerilerinin ne düzeyde olduğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini
2017-2018 eğitim öğretim yılı Bartın
üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmuştur.
Örneklem grubunu ise Bartın Üniversite Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 1.,
2., 3. ve 4. Sınıfta öğrenim gören 182’si kadın ve 311’i erkek olmak üzere
toplam 493 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen veriler Korkut
(1997) tarafından geliştirilen, daha sonra geçerliliği ve güvenilirliği yapılan
“İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) ve öğrencilerin demografik
özelliklerini belirlemek amacıyla hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile
toplanmıştır. Elde edilen verilen SPSS 23.0 paket programında çözümlenmiştir.
Verileri değerlendirilmek amacıyla T-testi, Kruskal Wallis-H, Tukey ve ANOVA
istatistiksel analiz yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları Bartın
Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin iletişim
becerilerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Cinsiyet, sınıf, bölüm,
sosyo-ekonomik düzey değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık görünmezken
yaş değişkeni açısından 17-19 yaşındaki öğrencilerin iletişim becerilerinin
20-22 yaşındaki öğrencilerden anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Sonuç olarak, katılımcıların iletişim becerileri değerlendirme
düzeyleri çeşitli değişkenlere göre farklılık göstermekte ve ortalama puan
değerlerinin yüksek olması olumlu yönde etki oluşturduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Özel Sayı 3 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi