Research Article
BibTex RIS Cite

Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Gençlik

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 434 - 447, 27.12.2019

Abstract

İletişim
teknolojilerinin hayatımıza girmesi ile birlikte toplumun hemen hemen tüm
dinamiklerinde değişimler meydana gelmektedir. Günümüz gençleri sosyal medyayı kullanarak
bu değişimlere hem yön vermekte hem de bu değişimlerden etkilenmektedirler. Bu
nedenle toplumun mihenk taşı olan gençleri ve 
değişmekte olan toplumu anlamak için sosyal medya ile ilgili yapılan
çalışmalar giderek önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı gençlerin sosyal
medya ile olan ilişkisini anlamak ve kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı
bağlamında gençlerin sosyal medya kullanım motivasyonlarını ortaya çıkarmaktır.
Bu amaçla bu çalışma Güngören Anadolu Lisesi evreninde 80 öğrenci ile yüz yüze görüşülerek
gerçekleştirilmiştir.

References

  • - Adler, R., Rosenfeld, L. and Proctor, R. (2012). Interplay: The process of interpersonal communication. (12 ed.). Oxford University Press.- Aktaş, C. (2010). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternet Kullanım Eğilimleri ÜzerineAmpirik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 17-37.- Chen, G. (2012). The impact of new media on intercultural communication in global context. China Media Research, 8(2), pp.1-16- Erdoğan, İ. , Alemdar K. (2010). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, 3. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaacılık- Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan (Çev.). Ankara: Pharmakon-Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.- Katz, E., Blumler, J. G., Gurevitch M. (1974). Uses and Gratifications Research, The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509-523.-Kuyucu, M. (2015). Sosyal Medya Ve Toplumsal Faydaları: İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası yeni medya yeni yaklaşımlar konferansı.- McQuail, D., Blumler, J., G. Brown. (1972). The Television Audience: A Revisted Perspective, in Denis Mc Quail (ed). Sociolgy of Mass Communications, 135-165.-Pavlik, J.V. (2013). Dijital teknoloji ve gazetecilik: demokrasiye etkileri, (çeviri, B. Kalsın), yeni medya üzerine: yeni iletişim teknolojileri, editör, Konya: literatür yayınları.- Talimciler, A. (2013). Sosyal medya aracılığıyla değişen futbolun yenidünyası. Yeni Medya Üzerine… Yeni İletişim Teknolojileri içinde (Editör: Müge Demir), Konya: LiteraTürk Academia Yayını.-Thompson, J.B. (2008). Medya ve Modernite. Çev. Serdar Öztürk. İstanbul: Kırmızı Yayınları.- Vural, Z. Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20).- Zemmels, D. (2012). Youth and new media: Studying identity and meaning in an evolving media environment. Communication Research Trends, 31(4), http://ehis.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=ade45700-4f28-4d9a-8958-04d30bafec1e@sessionmgr13&hid=2
Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 434 - 447, 27.12.2019

Abstract

References

  • - Adler, R., Rosenfeld, L. and Proctor, R. (2012). Interplay: The process of interpersonal communication. (12 ed.). Oxford University Press.- Aktaş, C. (2010). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternet Kullanım Eğilimleri ÜzerineAmpirik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 17-37.- Chen, G. (2012). The impact of new media on intercultural communication in global context. China Media Research, 8(2), pp.1-16- Erdoğan, İ. , Alemdar K. (2010). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, 3. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaacılık- Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan (Çev.). Ankara: Pharmakon-Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.- Katz, E., Blumler, J. G., Gurevitch M. (1974). Uses and Gratifications Research, The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509-523.-Kuyucu, M. (2015). Sosyal Medya Ve Toplumsal Faydaları: İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası yeni medya yeni yaklaşımlar konferansı.- McQuail, D., Blumler, J., G. Brown. (1972). The Television Audience: A Revisted Perspective, in Denis Mc Quail (ed). Sociolgy of Mass Communications, 135-165.-Pavlik, J.V. (2013). Dijital teknoloji ve gazetecilik: demokrasiye etkileri, (çeviri, B. Kalsın), yeni medya üzerine: yeni iletişim teknolojileri, editör, Konya: literatür yayınları.- Talimciler, A. (2013). Sosyal medya aracılığıyla değişen futbolun yenidünyası. Yeni Medya Üzerine… Yeni İletişim Teknolojileri içinde (Editör: Müge Demir), Konya: LiteraTürk Academia Yayını.-Thompson, J.B. (2008). Medya ve Modernite. Çev. Serdar Öztürk. İstanbul: Kırmızı Yayınları.- Vural, Z. Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20).- Zemmels, D. (2012). Youth and new media: Studying identity and meaning in an evolving media environment. Communication Research Trends, 31(4), http://ehis.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=ade45700-4f28-4d9a-8958-04d30bafec1e@sessionmgr13&hid=2
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research
Authors

Ayşe Ceyda İlgaz Büyükbaykal 0000-0003-3976-8781

Gülden Temel This is me 0000-0001-5074-3900

Publication Date December 27, 2019
Submission Date October 3, 2019
Acceptance Date October 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Büyükbaykal, A. C. İ., & Temel, G. (2019). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Gençlik. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 434-447.

 International Journal of Cultural and Social Studies