Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Gençlik

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 434 - 447, 27.12.2019

Öz

İletişim
teknolojilerinin hayatımıza girmesi ile birlikte toplumun hemen hemen tüm
dinamiklerinde değişimler meydana gelmektedir. Günümüz gençleri sosyal medyayı kullanarak
bu değişimlere hem yön vermekte hem de bu değişimlerden etkilenmektedirler. Bu
nedenle toplumun mihenk taşı olan gençleri ve 
değişmekte olan toplumu anlamak için sosyal medya ile ilgili yapılan
çalışmalar giderek önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı gençlerin sosyal
medya ile olan ilişkisini anlamak ve kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı
bağlamında gençlerin sosyal medya kullanım motivasyonlarını ortaya çıkarmaktır.
Bu amaçla bu çalışma Güngören Anadolu Lisesi evreninde 80 öğrenci ile yüz yüze görüşülerek
gerçekleştirilmiştir.

Kaynakça

  • - Adler, R., Rosenfeld, L. and Proctor, R. (2012). Interplay: The process of interpersonal communication. (12 ed.). Oxford University Press.- Aktaş, C. (2010). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternet Kullanım Eğilimleri ÜzerineAmpirik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 17-37.- Chen, G. (2012). The impact of new media on intercultural communication in global context. China Media Research, 8(2), pp.1-16- Erdoğan, İ. , Alemdar K. (2010). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, 3. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaacılık- Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan (Çev.). Ankara: Pharmakon-Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.- Katz, E., Blumler, J. G., Gurevitch M. (1974). Uses and Gratifications Research, The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509-523.-Kuyucu, M. (2015). Sosyal Medya Ve Toplumsal Faydaları: İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası yeni medya yeni yaklaşımlar konferansı.- McQuail, D., Blumler, J., G. Brown. (1972). The Television Audience: A Revisted Perspective, in Denis Mc Quail (ed). Sociolgy of Mass Communications, 135-165.-Pavlik, J.V. (2013). Dijital teknoloji ve gazetecilik: demokrasiye etkileri, (çeviri, B. Kalsın), yeni medya üzerine: yeni iletişim teknolojileri, editör, Konya: literatür yayınları.- Talimciler, A. (2013). Sosyal medya aracılığıyla değişen futbolun yenidünyası. Yeni Medya Üzerine… Yeni İletişim Teknolojileri içinde (Editör: Müge Demir), Konya: LiteraTürk Academia Yayını.-Thompson, J.B. (2008). Medya ve Modernite. Çev. Serdar Öztürk. İstanbul: Kırmızı Yayınları.- Vural, Z. Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20).- Zemmels, D. (2012). Youth and new media: Studying identity and meaning in an evolving media environment. Communication Research Trends, 31(4), http://ehis.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=ade45700-4f28-4d9a-8958-04d30bafec1e@sessionmgr13&hid=2
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 434 - 447, 27.12.2019

Öz

Kaynakça

  • - Adler, R., Rosenfeld, L. and Proctor, R. (2012). Interplay: The process of interpersonal communication. (12 ed.). Oxford University Press.- Aktaş, C. (2010). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin İnternet Kullanım Eğilimleri ÜzerineAmpirik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 17-37.- Chen, G. (2012). The impact of new media on intercultural communication in global context. China Media Research, 8(2), pp.1-16- Erdoğan, İ. , Alemdar K. (2010). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, 3. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaacılık- Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş. Süleyman İrvan (Çev.). Ankara: Pharmakon-Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.- Katz, E., Blumler, J. G., Gurevitch M. (1974). Uses and Gratifications Research, The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509-523.-Kuyucu, M. (2015). Sosyal Medya Ve Toplumsal Faydaları: İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası yeni medya yeni yaklaşımlar konferansı.- McQuail, D., Blumler, J., G. Brown. (1972). The Television Audience: A Revisted Perspective, in Denis Mc Quail (ed). Sociolgy of Mass Communications, 135-165.-Pavlik, J.V. (2013). Dijital teknoloji ve gazetecilik: demokrasiye etkileri, (çeviri, B. Kalsın), yeni medya üzerine: yeni iletişim teknolojileri, editör, Konya: literatür yayınları.- Talimciler, A. (2013). Sosyal medya aracılığıyla değişen futbolun yenidünyası. Yeni Medya Üzerine… Yeni İletişim Teknolojileri içinde (Editör: Müge Demir), Konya: LiteraTürk Academia Yayını.-Thompson, J.B. (2008). Medya ve Modernite. Çev. Serdar Öztürk. İstanbul: Kırmızı Yayınları.- Vural, Z. Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20).- Zemmels, D. (2012). Youth and new media: Studying identity and meaning in an evolving media environment. Communication Research Trends, 31(4), http://ehis.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&sid=ade45700-4f28-4d9a-8958-04d30bafec1e@sessionmgr13&hid=2
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Ayşe Ceyda İlgaz Büyükbaykal 0000-0003-3976-8781

Gülden Temel Bu kişi benim 0000-0001-5074-3900

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 3 Ekim 2019
Kabul Tarihi 20 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Büyükbaykal, A. C. İ., & Temel, G. (2019). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Gençlik. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 434-447.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi