Research Article
BibTex RIS Cite

Proje Tabanlı Öğrenme ve Yeni Medya Sanatı Çıkışlı Sanat Projesi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 696 - 708, 31.12.2020
https://doi.org/10.46442/intjcss.704122

Abstract

Proje, tasarı geliştirme, hayal etme ve planlama anlamına gelmektedir. Ayrıca, sonucu gösteren bir kelime olmak yerine, süreci ifade etmektedir. Öğrenme olayının bir süreçte, bir kurguyla ve tasarıyla olan şekli ise projeyle öğrenmedir. ‘Proje tabanlı öğrenme’ tümcesindeki ‘tabanlı’ kelimesi ise kurguyla öğrenme sürecinin bir hedef olmak yerine sürecin önemli olduğu bir yapılanmayı anlam bakımından vermektedir.
Yeni Medya konusunda ise teknolojide yaşanan gelişmeler, insanlığı hem iletişim ve etkileşim yönünden etkilemiş, hem de tüm yaşam biçimini değiştirmiştir. Medya kavramı, televizyon, radyo basılı yayını işaret etmektedir. Ancak bilgisayar kullanımı, internet ve küreselleşme ile birlikte medya kavramı yeni medyaya dönüşmüştür. Çünkü internetin olanaklarına sahip her araç bir yeni medya aracına dönüşerek bireye sınırsızlığı sunmaya başlamıştır. Teknolojik gelişmelerden toplumun bir parçası olan sanatçı da etkilenmiş ve postmodern sanatta alan kalıplarının yok olmasıyla, sanatçılar bir takım denemeler yapmaya başlamış ve Yeni Medya Sanatı ortaya çıkmıştır.
Araştırmada, kuramsal alt yapı ile ilgili bilgilere ulaşmak adına literatür taraması yapıldığından dolayı, nitel araştırma özelliği taşımaktadır. Edinilen bilgiler ışığında, proje tabanlı eğitim modeli kullanılarak yapılan sanat projesinin analizi yapılmakta ve proje tabanlı eğitimde sanat projesi örneği olarak alana katkı sağlanması amaç edinilmiştir.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Doktora Programı dersi olan İleri Resim Tasarımı Dersi, yürütücüsü tarafından proje tabanlı eğitim modelinde ilerlemektedir. Araştırmada, sanat projesi olarak ‘Çağdaş Sanatta Dijitalleşme ve Media Art’ başlıklı uygulama başlangıcında çıkış kaynağı olarak sanatçı Candaş Şişman örneği verilmiştir. Yeni Medya Sanatı ve Şişman’ın eserleri çıkışlı gerçekleştirilen uygulama, proje tabanlı sanat öğrenimi örneği olarak paylaşılmakta ve proje tabanlı öğrenmede sanat projesi niteliklerine uygun bulunmuştur.

References

  • Aytekin, C.A.(2015) Proje Merkezli Program Modeli Uygulaması- “Kültürel Kod: Paradoks”Sanat Projesi. Journal of Educational Sciences. Cilt: 3, Sayı:4,syf 64-78.
  • Aytekin, C. A. ve Bahadır, A. (2020). ‘Proje Tabanlı Öğrenme ve Reggio Emilia Yaklaşımında Sanat Projeleri’ . 9. Mesleki ve Teknik Bilimler Kongresi(UMTEB). Bildiri Kitabı. (IKSAD Basım) Sf: 39-55. 7-8 Şubat 2020.
  • Başbay, Makbule. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Akademi. Editör: Özcan Demirel. Sf:67-79.
  • Cançat, A. (2018). Yeni Medya Sanatı Üzerine... . Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. Sayı: 40. Sf: 165-178.
  • Çuhacı, G. (2007). Dijital Sanatlarda Bedenin Kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdem, Mukaddes. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı: 22. Sf: 172-179.
  • Gürkan, H. (2016). Yeni Medya ve Sanat İlişkisi: Sinemanın Dönüşüm. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı: 25. Sf: 161-178.
  • Kalaycı, Nurdan. (2008). Yükseköğretimde Proje Tabanlı Öğrenmeye İlişkin Bir Uygulama Projeyi Yöneten Öğrenciler Açısından Analiz. Eğitim ve Bilim Dergisi. Sayı: 147. Sf: 85-105.
  • Merdeşe, T. (2017). Yeni Medya Sanatında Devingen İmgeler: Video Alanlar. Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Metni. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Özgül, G. E. (2012). Bir Görme Biçimi Olarak Yeni Medya: Kamusal Bir Alan İmkânının Araştırılması. Journal of Yasar University. Sayı: 7. Sf: 4526 – 4547.
  • Saracaloğlu, A. Seda., Özyılmaz Akamca, Güzin ve Yeşildere, Sibel. (2006). İlköğretimde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı: 3. Sf: 241-260.
  • Torun, A. (2015). Walter Benjamin, Sanat Eserinin Aurası ve Yeni Medya Sanatı. International Multilingual Academic Journal. Sayı: 2. Sf: 1- 9.
  • Yanık, A. (2016). Yani Medya Nedir? Ne Değildir?. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Sayı: 45. Sf: 898-910.
  • https://www.philstar.com/lifestyle/arts-and-culture/2018/10/29/1863921/market-flux-nam-june-paik-manila-len-gallery
  • https://csismn.com/CYCL
  • https://csismn.com/Continuuum
  • https://csismn.com/Macrocosm
  • https://csismn.com/Continuuum
  • https://csismn.com/ABOUT)
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 696 - 708, 31.12.2020
https://doi.org/10.46442/intjcss.704122

Abstract

References

  • Aytekin, C.A.(2015) Proje Merkezli Program Modeli Uygulaması- “Kültürel Kod: Paradoks”Sanat Projesi. Journal of Educational Sciences. Cilt: 3, Sayı:4,syf 64-78.
  • Aytekin, C. A. ve Bahadır, A. (2020). ‘Proje Tabanlı Öğrenme ve Reggio Emilia Yaklaşımında Sanat Projeleri’ . 9. Mesleki ve Teknik Bilimler Kongresi(UMTEB). Bildiri Kitabı. (IKSAD Basım) Sf: 39-55. 7-8 Şubat 2020.
  • Başbay, Makbule. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Akademi. Editör: Özcan Demirel. Sf:67-79.
  • Cançat, A. (2018). Yeni Medya Sanatı Üzerine... . Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. Sayı: 40. Sf: 165-178.
  • Çuhacı, G. (2007). Dijital Sanatlarda Bedenin Kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdem, Mukaddes. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı: 22. Sf: 172-179.
  • Gürkan, H. (2016). Yeni Medya ve Sanat İlişkisi: Sinemanın Dönüşüm. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı: 25. Sf: 161-178.
  • Kalaycı, Nurdan. (2008). Yükseköğretimde Proje Tabanlı Öğrenmeye İlişkin Bir Uygulama Projeyi Yöneten Öğrenciler Açısından Analiz. Eğitim ve Bilim Dergisi. Sayı: 147. Sf: 85-105.
  • Merdeşe, T. (2017). Yeni Medya Sanatında Devingen İmgeler: Video Alanlar. Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Metni. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Özgül, G. E. (2012). Bir Görme Biçimi Olarak Yeni Medya: Kamusal Bir Alan İmkânının Araştırılması. Journal of Yasar University. Sayı: 7. Sf: 4526 – 4547.
  • Saracaloğlu, A. Seda., Özyılmaz Akamca, Güzin ve Yeşildere, Sibel. (2006). İlköğretimde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı: 3. Sf: 241-260.
  • Torun, A. (2015). Walter Benjamin, Sanat Eserinin Aurası ve Yeni Medya Sanatı. International Multilingual Academic Journal. Sayı: 2. Sf: 1- 9.
  • Yanık, A. (2016). Yani Medya Nedir? Ne Değildir?. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Sayı: 45. Sf: 898-910.
  • https://www.philstar.com/lifestyle/arts-and-culture/2018/10/29/1863921/market-flux-nam-june-paik-manila-len-gallery
  • https://csismn.com/CYCL
  • https://csismn.com/Continuuum
  • https://csismn.com/Macrocosm
  • https://csismn.com/Continuuum
  • https://csismn.com/ABOUT)
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research
Authors

Aşkın Bahadır 0000-0002-8940-5703

Publication Date December 31, 2020
Submission Date March 15, 2020
Acceptance Date December 21, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Bahadır, A. (2020). Proje Tabanlı Öğrenme ve Yeni Medya Sanatı Çıkışlı Sanat Projesi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 696-708. https://doi.org/10.46442/intjcss.704122

 International Journal of Cultural and Social Studies