In this era, where the impact of social media on our lives is increasing over time, parents have significant responsibilities to ensure that children are not negatively affected by this digital environment. Negative experiences encountered on social media, in particular, can have serious long-term effects on children's lives. One of the behaviors that can contribute to these negative outcomes is parents sharing their children on social media platforms without consent. In this context, our study aims to investigate videos in the “family” category on the TikTok social media application, relating them to the concept of “sharenting.” For data collection, a new TikTok account was created, and the first 50 videos featured in the “Explore” section were watched without being influenced by the app’s algorithm. The study was conducted using thematic analysis of the situations encountered in the videos. It was found that a large portion of the videos were shared in the entertainment category, with children often appearing alone and videos in the entertainment genre receiving the most interaction. The study is expected to contribute to future efforts aimed at finding permanent solutions to ensure that children's development is not negatively impacted.
Sosyal medyanın hayatımızdaki etkisinin her geçen zamanda artığı bu dönemde çocukların bu sosyal medya ortamından olumsuz etkilenmemeleri için ebeveynlere büyük görevler düşmektedir. Özellikle sosyal medyada karşılaşılan olumsuz durumlar çocukların yaşamlarına uzun vadede ciddi etkilere sebep olabilmektedir. Bu olumsuz durumlara sebep olabilecek davranışlardan birisi de ebeveynlerin çocuklarını izin almadan sosyal medya platformlarında paylaşmalarıdır. Bu bağlamda çalışmamızda TikTok sosyal medya uygulaması üzerinden aile kategorisinde yer alan videolar “Sharenting” konusu ile ilişkilendirilerek bir araştırma yapılması amaçlanmıştır. Çalışmada verilerin toplanması için yeni bir TikTok hesabı açılarak uygulama algoritmasına takılmadan uygulamanın keşfet bölümünde yer alan ilk 50 video izlenerek videolarda karşılaşılan durumlar üzerinden tematik analiz yöntemiyle çalışma gerçekleştirilmiştir. Videoların büyük bir kısmının eğlence kategorisinde paylaşıldığı, videoların çoğunda çocukların yalnız başlarına ön planda bulundukları ve en çok eğlence türündeki videoların etkileşim aldığı görülmüştür. Çalışma sonucunda çocukların gelişimlerinin olumsuz etkilenmemesi için ilerleyen zamanlarda kalıcı çözüm bulmak üzere yapılan çalışmalara destek olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi