BibTex RIS Cite

Ordinary Families, Special Children: A Systems Approach to Childhood Disability

Year 2013, , 66 - 69, 01.03.2013
https://doi.org/10.20489/intjecse.107927

Abstract

Many would agree that the growing number of children with disabilities is becoming astonishingly high. Children are being diagnosed with various disabilities including attention deficit/hyperactivity disorder, Autism Spectrum Disorder, Down Syndrome, various learning disabilities, speech and language impairments, disabilities with hearing and sight, emotional disturbance and many other health impairments. The presence of a child with a disability in a family has an immense impact on the way the family functions. Milton Seligman and Rosalyn Benjamin Darling, in their book Ordinary Families, Special Children, explains and provides a multi-systems perspective on childhood disability and its effects on family life through research, suggestions and numerous real-life scenarios that depict ways families respond to having a child with a disability.

References

  • Ho, K. M., & Keiley, M. K. (2003). Dealing with denial: A systems approach for family professionals working with parents of individuals with multiple disabilities. The Family Journal, 11, 239-247. Seligman, M., Darling, R. (2009). Ordinary families, special children. New York, NY: The Guilford Press.
  • Singer, G. H., Ethridge, B. L., & Aldana, S. I. (2007). Primary and secondary effects of parenting and stress management interventions for parents of children with developmental disabilities: A meta-analysis. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13(4), 357-369. Retrieved from http://ezproxy.fiu.edu/login?url=http://search.proquest.com/docview/815955684 ? accountid=10901

Sıradan Aileler, Özel Çocuklar: Çocukluk Dönemi Engelliliğine Bir Sistem Yaklaşımı

Year 2013, , 66 - 69, 01.03.2013
https://doi.org/10.20489/intjecse.107927

Abstract

Birçok kişi yetersizliği olan çocukların sayısındaki artışın şaşırtıcı derecede yüksek olduğunu kabul etmektedir. Çocuklar dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu, Down Sendromu, çeşitli öğrenme güçlükleri, dil ve konuşma bozuklukları, görme ve işitme yetersizlikleri, duygusal bozukluk ve diğer birçok sağlık yetersizliklerini kapsayan çeşitli yetersizlik tanıları almaktadırlar. Bir ailede engelli bir çocuğun varlığının ailenin fonksiyon gösterme şekline çok büyük etkisi olmaktadır. Milton Seligman ve Rosalyn Benjamin Darling, kendi kitapları olan Sıradan Aileler, Özel Çocuklar'da, çocukluk dönemi engelliliği konusunda çok-sistemli bir yaklaşım sağlamakta ve bu yaklaşımın araştırma, tavsiyeler ve ailelerin yetersizliği olan bir çocuğa sahip olmaya verdikleri tepkileri tasvir eden birçok gerçek-yaşam senaryoları yoluyla aile yaşamı üzerine etkilerini açıklamaktadır.

References

  • Ho, K. M., & Keiley, M. K. (2003). Dealing with denial: A systems approach for family professionals working with parents of individuals with multiple disabilities. The Family Journal, 11, 239-247. Seligman, M., Darling, R. (2009). Ordinary families, special children. New York, NY: The Guilford Press.
  • Singer, G. H., Ethridge, B. L., & Aldana, S. I. (2007). Primary and secondary effects of parenting and stress management interventions for parents of children with developmental disabilities: A meta-analysis. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13(4), 357-369. Retrieved from http://ezproxy.fiu.edu/login?url=http://search.proquest.com/docview/815955684 ? accountid=10901
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Review
Authors

Cristina Etzold-frometa This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Etzold-frometa, C. (2013). Sıradan Aileler, Özel Çocuklar: Çocukluk Dönemi Engelliliğine Bir Sistem Yaklaşımı. International Journal of Early Childhood Special Education, 5(1), 66-69. https://doi.org/10.20489/intjecse.107927