Bu makale din, maneviyat ve yetersizliği olan çok küçük çocukların bakımı arasında bir irtibat noktasını araştırmaktadır: değerlendirme görüşmesi ve ekip toplantısı. Bir vaka çalışması sunulmakta ve yetersizliğin biyomedikal ve etkileşimler modelleri (Smart & Smart, 2006) arasında karşılaştırma yapılarak yorumlanmaktadır. Sorunlar, dini değerler ve erken müdahale arasındaki ilişki ve müdahalecilerin yetiştirilmesine etkileri bağlamlarında ele alınmaktadır.
This paper explores a point of contact between religion, spirituality, and the care of very young children with disabilities: the assessment interview and team meeting. One case study is presented, and interpreted in a contrast between biomedical and interactional models of disability (Smart & Smart, 2006). Issues are addressed in the larger context of the relationship between religious values and early intervention, and implications for training of interventionists.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 |