Erken eğitim, otizm spektrum bozukluğu için risk altında olan ya da tanı almış çocukların gelişimleri için oldukça önem taşımaktadır. Bu çocuklara yönelik erken eğitim seçeneklerinden birisi olan uygulamalı davranış analizi (UDA) pek çok küçük çocukta olumlu gelişmeler sağlamaktadır. Bu vaka sunumunda, otizm spektrum bozukluğu için yüksek risk taşıyan 28 aylık bir çocuğa, uygulamalı davranış analizine dayalı yöntemler kullanılarak sunulan eğitimin ilk yılına ilişkin betimleyici bilgiler sunulmuştur. Ayrıca, çocuğun gelişimine ilişkin toplanan nitel ve nicel nitelikteki veriler aktarılmıştır. Bulgular; (a) çocuğun bireyselleştirilmiş eğitim programında yer alan becerilerde ilerlediğini, (b) otizm belirtilerinin yoğunluğunun azaldığını, (c) gelişimsel alanlarda performansının arttığını göstermiştir.
Early education using the methods of applied behavioral analysis (ABA) has shown to produce important gains in many children with autism spectrum disorders (ASD) or at risk for ASD. This case report focuses on descriptive information about the first year of education given to a child who runs high risk of autism spectrum disorder is provided. The findings based on the data gathered throughout the process demonstrate that the child has achieved progress and improved performance in the skills targeted to be gained throughout the education. In addition, there are findings showing that the intensity of autism symptoms and the behavioral problems have lessened.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 3 Issue: 2 |