The purpose of the study of university students according to gender; recreational activity participation trends and participation in these events in the factors which may impede the examination of population of the study, Agri Ibrahim Chechen University 2012-2013 academic year, students who are studying the sample group the Islamic Sciences Faculty, Faculty of Arts and Education at the Faculty of normal and used in teaching students selected by the random sampling method and volunteered to participate in the research consisted of 490 individuals.
Working as a data collection tool "Leisure Barriers" scale is used. Working for the analysis of two independent sample t-test and ANOVA were applied, no significant differences found as a result of these practices in order to determine the source of the Duncan test was performed. The scale used in the study in three of the six factors of the variations observed according to the specified arguments, but this perspective more " time and lack of interest in" the focus has been understood that.
Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre; rekreasyonel faaliyetlere katılım eğilimleri ve bu etkinliklere katılımda engel olan faktörlerin incelenmesi Araştırmanın evrenini, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde 2012-2013 öğretim yılında öğrenim gören lisans öğrencileri, örneklem grubunu ise İslami İlimler Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi’n de normal ve ikinci öğretim öğrencileri içerisinden tesadüfî örneklem metodu ile seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 490 birey oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Boş Zaman Engelleri” ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın analizi için Anova ve bağımsız iki örnek t testi uygulanmış olup, bu uygulama sonucu anlamlı bulunan farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla Duncan testi yapılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçekte yer alan altı faktörün üçünde belirtilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşmaların gözlemlendiği ancak, bu farklılaşmaların daha çok “zaman ve ilgi eksikliği” alt boyutunda yoğunlaştığı anlaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume 2 (Special Issue 1) |