Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2023, , 1766 - 1792, 31.12.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1375751

Abstract

Günümüz iletişim olanaklarının, küreselleşmenin ve bilgi teknolojilerinin de hızla gelişmesinin sonucunda, hem eğitim-öğretim hem de sanat alanlarının doğal olarak etkilendiği görülmekte, dolaylı olarak da bu alanlar içerisinde yeni arayışlar ortaya çıkmaktadır. Alternatif eğitim olanakları, geleneksel ortam ve teknikleri yeni, deneysel yaklaşımlarla bağdaştırma, uygulama alanlarında yeni yöntemsel arayışlar gibi yaklaşımlar oluşum göstermektedir. Bu bağlamda günümüz teknolojileri sayesinde çeşitli iletişim araçları kullanılarak zaman ve mekândan bağımsız eğitimin yürütülebildiği çağdaş ve yenilikçi eğitim sistemi olarak ifade edilebilecek uzaktan eğitim kavramı çıkmaktadır. Covid-19 pandemi dönemi içerisinde bakıldığında, uzaktan eğitimin, eğitim-öğretim işleyişinin devam edebilmesi adına, bir kurtarıcı olduğu varsayılmakta ve bahsedilen alternatif eğitim ortamlarının uygulanmasına olanak sağladığı görülmektedir. Bu dönem içerisinde teorik derslerin uzaktan eğitim ile işlenebildiği gibi uygulamalı derslerin de işlendiği görülmekte ve bu derslerin de bir arayış içinde oluşuna rastlanmaktadır. Ortaya çıkan arayış durumu ile geleneksel eğitim ortamlarındaki değişim, uygulama alanında da hem eğitim vermekte olan hem de eğitim görmekte olan bireylerin var olan yaklaşımlarında değişikliğe gitmelerine yol açmıştır. Bu araştırmada uzaktan eğitim sürecinde işlenmiş olan Özgün Baskı Resim dersinin süreç içerisindeki öğrenci yorumlamaları ele alınmakta ve aktarılmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programı 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin özgün baskı resim dersini atölye ortamlarından uzakta gerçekleştirmiş olmaları ve bu nedenle teknik ve materyal kullanımlarında söz konusu olan değişikliklere ilişkin görüşleri, görüşme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak incelenmek istenmiştir. Bu inceleme sonucunda karşılaşılması hedeflenen sonuçların sanat eğitimi ve lisans düzeyi özgün baskı resim atölye eğitiminde öğrencilerin daha yaratıcı üretimler yapmalarına yardımcı olacağı öngörülmektedir.

References

  • Ağatekin, E. (2022). Pandemi sürecinde seramik tasarım ve uygulama dersinin uzaktan eğitim deneyimi. Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi(11), 4-14.
  • Akyürek, M. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9. Andrews, M. F. (1964). The Art of Creative Printmaking. Art Education, 17(4), 23-25.
  • Aslan, F., & Bektaş, O. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 17-50.
  • Baş, Ş., & Kaptan, A. Y. (2018). Resim çalışmalarında yaratıcılığın değerlendirilmesine yönelik bir analitik rubrik çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi(26), 53-79.
  • Baum, S., & McPherson, M. (2019). The Human Factor. The MIT Press on behalf of American Academy of Arts & Sciences, 148(4), 235-254.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Siyasal Kitabevi.
  • Dehn, A. (1950). Revolution in Printmaking. Collage Art Journal, 9(2), 201-203.
  • Duman, S. N. (2020). Salgin döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112.
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu Eken, D. (2020). Covıd-19 salgını ı̇le acı̇l ve zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me geçı̇ş: Genel bı̇r değerlendı̇rme. Milli Eğitim Dergisi(Özel Sayı), 113-128.
  • Ekiz, D. (2009). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş. Anı Yayıncılık.
  • Elcil, Ş., & Sözen Şahiner, D. (2014). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, 6(1), 21-33.
  • Elkatmış, M., & Tanık, M. (2022). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları “Kırıkkale üniversitesi örneği". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 219-238.
  • Fırıncı, M. (2013). Dijital çağda geleneksel baskı resim ve teknikler arası geçiş (Melezleşme) . Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(4), 127-135.
  • Gökmen, Ö., Duman, İ., & Horzum, M. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51.
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. International Journal of Education Science and Technology, 6(1), 1-21.
  • Karadağ Yılmaz, R., Savaş, H., & Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296.
  • Karalı, Y., Aydemir, H., Coşanay, G., & Şen, M. (2020). Covıd-19 salgın sürecinde uzaktan eğitimde yaşanan sorunlara ilişkin veli ve öğrenci görüşleri. Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi (SBedergi), 4(7), 70-84.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (3 b.). (S. Turhan, Çev.) Nobel Yayıncılık. Moore, M. (1997). Theory of transactional distance. Routledge, 22-38.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özpolat, K. (2023). Güzel sanatlar eğitiminde uygulamalı atölye derslerinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1910-1921.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3 b.). (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Pegem Akademi.
  • Simonson, M., Schlosser, C., & Hanson, D. (1999). Theory and distance education: A new discussion. The American Journal of Distance Education, 13(1).
  • Şahin, A., & Dinç Altun, Z. (2023). Resim-iş öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin ölçme değerlendirmesine ilişkin görüşleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 7(1), 47-59.
  • Torrance, E. (1993). Understanding creativity: Where to start? Psychological Inquiry , 4(3), 232-234.
  • Ya Ni, A. (2013). Comparing the effectiveness of classroom and online learning: Teaching research methods. Journal of Public Affairs Education, 19(2), 199-215.
  • Yalman, E. (2023). Covid-19 salgını sürecinde sosyal bilgiler dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. The Journal of International Social Science Education, 9(1), 1-51. doi:https://doi.org/10.47615/issej.1073851
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7 b.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 783-818. doi:http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.429362
  • Yorulmaz, M., & Söyler, S. (2022). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim: sağlık yönetimi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 42-54.
  • Yurtsever, M., Tarhan, Ç., & Tecim, V. (2021). Covıd-19 sürecinde eğitim: Uzaktan eğitim yeni “Normal” mi?. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 7(2), 56-64.
Year 2023, , 1766 - 1792, 31.12.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1375751

Abstract

References

  • Ağatekin, E. (2022). Pandemi sürecinde seramik tasarım ve uygulama dersinin uzaktan eğitim deneyimi. Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi(11), 4-14.
  • Akyürek, M. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9. Andrews, M. F. (1964). The Art of Creative Printmaking. Art Education, 17(4), 23-25.
  • Aslan, F., & Bektaş, O. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 17-50.
  • Baş, Ş., & Kaptan, A. Y. (2018). Resim çalışmalarında yaratıcılığın değerlendirilmesine yönelik bir analitik rubrik çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi(26), 53-79.
  • Baum, S., & McPherson, M. (2019). The Human Factor. The MIT Press on behalf of American Academy of Arts & Sciences, 148(4), 235-254.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Siyasal Kitabevi.
  • Dehn, A. (1950). Revolution in Printmaking. Collage Art Journal, 9(2), 201-203.
  • Duman, S. N. (2020). Salgin döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112.
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu Eken, D. (2020). Covıd-19 salgını ı̇le acı̇l ve zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me geçı̇ş: Genel bı̇r değerlendı̇rme. Milli Eğitim Dergisi(Özel Sayı), 113-128.
  • Ekiz, D. (2009). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş. Anı Yayıncılık.
  • Elcil, Ş., & Sözen Şahiner, D. (2014). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, 6(1), 21-33.
  • Elkatmış, M., & Tanık, M. (2022). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları “Kırıkkale üniversitesi örneği". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 219-238.
  • Fırıncı, M. (2013). Dijital çağda geleneksel baskı resim ve teknikler arası geçiş (Melezleşme) . Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(4), 127-135.
  • Gökmen, Ö., Duman, İ., & Horzum, M. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51.
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. International Journal of Education Science and Technology, 6(1), 1-21.
  • Karadağ Yılmaz, R., Savaş, H., & Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296.
  • Karalı, Y., Aydemir, H., Coşanay, G., & Şen, M. (2020). Covıd-19 salgın sürecinde uzaktan eğitimde yaşanan sorunlara ilişkin veli ve öğrenci görüşleri. Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi (SBedergi), 4(7), 70-84.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (3 b.). (S. Turhan, Çev.) Nobel Yayıncılık. Moore, M. (1997). Theory of transactional distance. Routledge, 22-38.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özpolat, K. (2023). Güzel sanatlar eğitiminde uygulamalı atölye derslerinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1910-1921.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3 b.). (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Pegem Akademi.
  • Simonson, M., Schlosser, C., & Hanson, D. (1999). Theory and distance education: A new discussion. The American Journal of Distance Education, 13(1).
  • Şahin, A., & Dinç Altun, Z. (2023). Resim-iş öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin ölçme değerlendirmesine ilişkin görüşleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 7(1), 47-59.
  • Torrance, E. (1993). Understanding creativity: Where to start? Psychological Inquiry , 4(3), 232-234.
  • Ya Ni, A. (2013). Comparing the effectiveness of classroom and online learning: Teaching research methods. Journal of Public Affairs Education, 19(2), 199-215.
  • Yalman, E. (2023). Covid-19 salgını sürecinde sosyal bilgiler dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. The Journal of International Social Science Education, 9(1), 1-51. doi:https://doi.org/10.47615/issej.1073851
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7 b.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 783-818. doi:http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.429362
  • Yorulmaz, M., & Söyler, S. (2022). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim: sağlık yönetimi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 42-54.
  • Yurtsever, M., Tarhan, Ç., & Tecim, V. (2021). Covıd-19 sürecinde eğitim: Uzaktan eğitim yeni “Normal” mi?. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 7(2), 56-64.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section Articles
Authors

Şevval Nur Şen 0000-0002-9452-8206

Vesile Aykaç 0000-0001-5219-786X

Publication Date December 31, 2023
Submission Date October 13, 2023
Acceptance Date December 25, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Şen, Ş. N., & Aykaç, V. (2023). Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1766-1792. https://doi.org/10.17679/inuefd.1375751
AMA Şen ŞN, Aykaç V. Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. INUEFD. December 2023;24(3):1766-1792. doi:10.17679/inuefd.1375751
Chicago Şen, Şevval Nur, and Vesile Aykaç. “Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 3 (December 2023): 1766-92. https://doi.org/10.17679/inuefd.1375751.
EndNote Şen ŞN, Aykaç V (December 1, 2023) Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3 1766–1792.
IEEE Ş. N. Şen and V. Aykaç, “Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”, INUEFD, vol. 24, no. 3, pp. 1766–1792, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1375751.
ISNAD Şen, Şevval Nur - Aykaç, Vesile. “Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (December 2023), 1766-1792. https://doi.org/10.17679/inuefd.1375751.
JAMA Şen ŞN, Aykaç V. Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. INUEFD. 2023;24:1766–1792.
MLA Şen, Şevval Nur and Vesile Aykaç. “Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 3, 2023, pp. 1766-92, doi:10.17679/inuefd.1375751.
Vancouver Şen ŞN, Aykaç V. Uzaktan Eğitim Sürecinde Özgün Baskı Resim Dersine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. INUEFD. 2023;24(3):1766-92.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.