Yayın hayatına 2002 yılında başlayan İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (INUEFD), eğitimde kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayımlayan açık erişimli ve hakemli bir dergidir.
Yılda üç kez ( Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanır. Dergi ile eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme, eğitimde kuram ve uygulama alanındaki araştırmaları, bilgi birikimini ve yaklaşımları paylaşarak akademik kültüre katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Dergide eğitim alanında yapılmış her türlü bilimsel (çeviri, eleştiri, değerlendirme, inceleme vs.) çalışmalara yer verilecektir. Bu bağlamda eğitim yönetimi, eğitim felsefesi, eğitim tarihi ve politikaları, rehberlik ve psikolojik danışma, erken çocukluk ya da okulöncesi eğitimi, özel eğitim, yetişkin eğitimi, eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme ve araştırma teknikleri, eğitim teknolojisi, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, fen bilimleri ve matematik eğitimi, güzel sanatlar eğitimi, beden eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, Türkçe eğitimi, yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim, öğretmen yetiştirme, eğitim ve öğretim alanında bilimsel yaklaşımlarla hazırlanmış çalışmalara INUEFD'de yer verilecektir. Bunun yanı sıra INUEFD'nin konu alanı aşağıdaki alanları da içermektedir;
• Yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.
• Bir çalışmanın uzunluğu, ekler dâhil 9000 sözcüğü aşmayacak biçimde hazırlanmalıdır. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ulusal ve uluslararası indekslerde taranma çalışmalarını yürüttüğü için, Türkçe gönderilecek çalışmalarda ayrıca 750 sözcüğü aşmayacak şekilde genişletilmiş İngilizce özet (extended abstract); İngilizce gönderilecek çalışmalarda ise 750 sözcüğü aşmayacak şekilde genişletilmiş Türkçe özet hazırlanmalıdır.
• Yazılar, dergi şablonuna uygun hazırlanmalıdır ("Dergi Şablonu"na bakınız). Makaleler, dergi şablonuna uyarlanırken isim ve iletişim bilgileri belirtilmemeli ve şablon çerçevesinden çıkarılmamalıdır. Dergi şablonuna uyarlamadan gönderilen makaleler, dergi kurulu tarafından ret (iade) edilecektir.
• Gönderilen makalede yer alan tablo, şekil, resim, grafiklerin derginin sayfa boyutları dışına taşmaması ve APA-7 stiline uygun olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca istenildiği takdirde tablo, şekil, resim, grafik vb. unsurlarda daha küçük punto ve tek aralık kullanılabilir.
• Makale her biri ayrı bir sayfada başlamak kaydıyla aşağıdaki bölümleri içermelidir:
• Başlık: Başlık 12 kelimeyi geçmemelidir.
• Özet: Özet 250 kelimeyi aşmamalıdır. Özette araştırmanın amacı, kullanılan yöntem, bulgular ve önerilerden kısaca bahsedilmelidir.
• Extended Abstract: 750 kelimeden oluşan ve makalenin İngilizce adı ve alt bölümlerini (Introduction, Purpose, Method, Findings, Discussion & Conclusion) içeren uzun İngilizce özet eklenmelidir (Dergi Şablonuna bakınız).
• Makale giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerinden oluşmalıdır.
• Yöntem kısmında desen, evren ve örneklem, çalışma grubu ya da katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi vb. alt başlıklar bulunmalıdır. Derleme türü çalışmalarda problem ortaya koyulmalı, ilgili alan yazın etkili bir biçimde analiz edilmeli, uygulamacılar ve araştırmacılar için öneriler geliştirilmelidir. Ayrıca izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) bu bölümde yer verilmelidir.
• Makale yazımında APA-7 stili kullanılmalıdır. Kaynakça gösteriminde aşağıda bazı örnekler gösterilmiştir:
Makale Gösterimi
Hughes, G., Desantis, A., & Waszak, F. (2013). Mechanisms of intentional binding and sensory attenuation: The role of temporal prediction, temporal control, identity prediction, and motor prediction. Psychological Bulletin, 139, 133–151. http://dx.doi.org/10.1037/a0028566.
Kitap Gösterimi
Rogers, T. T., & McClelland, J. L. (2004). Semantic cognition: A parallel distributed processing approach. Cambridge, MA: MIT Press.
Editörlü Kitapta Bölüm Gösterimi
Gill, M. J., & Sypher, B. D. (2009). Workplace incivility and organizational trust. In P. Lutgen-Sandvik & B. D. Sypher (Eds.), Destructive organizational communication: Processes, consequences, and constructive ways of organizing (pp. 53–73). New York, NY: Taylor & Francis.
Yüksek Lisans Tezi Gösterimi
Panasuk, N. (2008). İşyerindeki stres yönetimi programlarında hangi değişkenler çalışıyor gibi görünüyor ve bu programlar ne kadar etkili? (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). St. Scholastica Koleji, Duluth, Minnesota.
Doktora Tezi Gösterimi
Köprülü, D. (1994). Üniversite kütüphanelerinde kitap koleksiyonunun kullanımı üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
Considine, M. (1986). Australian insurance politics in the 1970s: Two case studies. (Unpublished doctoral dissertation). University of Melbourne, Melbourne, Australia.
Cooley, T. (2009). Design, development, and implementation of a Wireless Local Area Network (WLAN): The Hartford Job Corps Academy case study (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3344745)
• Sisteme yüklenen dosyanın içerisinde yazar(lar)a ait bilgiler kesinlikle bulunmamalıdır.
• Araştırma daha önce herhangi bir kongrede sunulmuş ise ilk yükleme aşamasında yazarlar veya kongreye ait spesifik bilgi vermeden “örn. Bu araştırma 2017 yılında Uluslararası bir kongrede sözlü bildiri olarak sunulmuştur” ifadesi ile belirtilecektir.
İletişim: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi Editörlüğü, PK:44280 Kampüs/MALATYA E-posta: efdergi@inonu.edu.tr
Etik İlkeler
Yazarların Etik Sorumlulukları;
Hakemlerin Etik Sorumlulukları;
INUEFD, yayın hayatı boyunca her şeyden önce toplum yararını gözeterek bilimin ışığında yürümeyi kendisine ilke edinmiştir. Bu ilke doğrultusunda INUEFD; aday makale gönderimi aşamasında, değerlendirme süresince ve yayımlanma aşamasında herhangi bir gerekçe ile yazarlardan hiçbir ücret talep etmemektedir. INUEFD, açık erişimi destekleyen akademik bir dergidir.
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.