Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of a Drill and Practice Software Material on 6th Grade Students’ Conceptual Understandings on Cell Concept

Year 2018, , 67 - 81, 31.08.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.325684

Abstract

For this study, a
drill and practice software material was developed for “The Cell” concept of 6th
grade of Science and Technology course and its effect on the conceptual
understandings of students was investigated. The study was quasi-experimental
with a model of posttest with control group. The study was performed with 144
sixth grade students in total, who study in a secondary school during the
spring semester of 2014-2015 academic years. The experimental group (N=72) and
the control group (N=72) were determined randomly. Drill and practice software
material was used in the experimental group and traditional methods were used
in the control group. "The Cell Conceptual Understanding Test"
developed by the researchers was used in the study in order to identify the
conceptual understanding levels of 6th grade students. After the implementation
there was a significant difference between the experimental and the control
groups in favor of the experimental group in terms of conceptual understandings
In addition, It was observed that the students got interested in the
software they used.

References

  • Akçay, S., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. ve Şensoy, Ö. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(12), 103-116.
  • Akçay, H., Tüysüz, C., Feyzioğlu, B. ve Uçar, V. (2007). Bilgisayar destekli kimya öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisine bir örnek: “radyoaktivite”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98-106.
  • Akdağ, M. ve Tok, H. (2008). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi, Education and Science, 147(33), 28.
  • Arı, M. ve Bayhan, P. (1999). Okul öncesi döneme bilgisayar destekli eğitim. İstanbul: Epsilon.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Çömek, A. ve Bayram, H. (2004). Fen bilgisi öğretiminde ısı konusunun bilgisayar destekli öğretim materyalleri ile öğretilmesi. VI Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Cilt: I, İstanbul, 192- 197.
  • Emrahoğlu, N. ve Öz Ö. (2008). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 183-192.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Fen Eğitimi Dergisi, (69), 12.
  • Hakkarainen, K. and Palonen, T. (2003). Patterns of female and male students’ participation in peer interaction in computer-supported learning. Computers & Education, 40, 327-342
  • Hannafin, M.S. and Peck, K.L. (1988). The design, development and evaluation of ınstructional software. Londra: MacMillan.
  • İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Akademi, 416.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. TOJET, 1(1), 68-69.
  • Kahraman, Ö. (2007). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi fizik konularının öğretilmesinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M. ve Özmen H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: basit harmonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 67.
  • Korucu, A.T and Gunduz, Ş. (2011). The effects of computer assisted instruction practices in computer office program course on academic achievements and attitudes toward computer. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1931-1935.
  • Küçük, M. ve Bahçekapılı, T. (2011). Bilgisayar ve eğitimde kullanılması. (Ed. M. Küçük), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 105.
  • Odabaşı, F. (1997). Bilgisayar destekli dil öğreniminin geleneksel sınıf öğretimiyle karşılaştırılması. Eğitim Sempozyumu, İzmir: Bilsa Bilgisayar Yayınları, 341-347.
  • Pektaş, H.M., Çelik, H., Katrancı M. ve Sacit K., (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2(17), 649-658.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye’de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yaman, M., 2005. Solunum zinciri konusunda simülasyonla desteklenmiş bir bilgisayar programının öğrenmeye ve ilgiye etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 222-228.
  • Yanpar, T. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık, 268. Yenice, N., 2003. Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrencilerin fen ve bilgisayar tutumlarınan etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 79.

6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi

Year 2018, , 67 - 81, 31.08.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.325684

Abstract

Bu araştırmada, 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi
kapsamında “Hücre” konusuna yönelik bir alıştırma ve tekrar yazılımı
geliştirilmiş ve daha sonra öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine etkisi
araştırılmıştır Araştırma, son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılarak
yapılmıştır. Araştırma, bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 144 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin yarısı deney (N=72) ve yarısı kontrol grubu
(N=72) olarak ayrılmıştır. Deney grubunda bilgisayar destekli öğretim
materyali ile ders işlenirken, kontrol grubunda herhangi bir değişikliğe
gidilmeden müfredatın öngördüğü şekilde ders işlenmiştir. Araştırmacılar
tarafından geliştirilen “hücre konusu kavram testi” 6. sınıf öğrencilerinin
kavramsal anlama düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Uygulama sonunda
deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine kavramsal anlama
düzeyleri açısından anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin
kullandıkları yazılıma ilgi duydukları gözlemlenmiştir

References

  • Akçay, S., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. ve Şensoy, Ö. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(12), 103-116.
  • Akçay, H., Tüysüz, C., Feyzioğlu, B. ve Uçar, V. (2007). Bilgisayar destekli kimya öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisine bir örnek: “radyoaktivite”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98-106.
  • Akdağ, M. ve Tok, H. (2008). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi, Education and Science, 147(33), 28.
  • Arı, M. ve Bayhan, P. (1999). Okul öncesi döneme bilgisayar destekli eğitim. İstanbul: Epsilon.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Çömek, A. ve Bayram, H. (2004). Fen bilgisi öğretiminde ısı konusunun bilgisayar destekli öğretim materyalleri ile öğretilmesi. VI Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Cilt: I, İstanbul, 192- 197.
  • Emrahoğlu, N. ve Öz Ö. (2008). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 183-192.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Fen Eğitimi Dergisi, (69), 12.
  • Hakkarainen, K. and Palonen, T. (2003). Patterns of female and male students’ participation in peer interaction in computer-supported learning. Computers & Education, 40, 327-342
  • Hannafin, M.S. and Peck, K.L. (1988). The design, development and evaluation of ınstructional software. Londra: MacMillan.
  • İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Akademi, 416.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. TOJET, 1(1), 68-69.
  • Kahraman, Ö. (2007). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi fizik konularının öğretilmesinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M. ve Özmen H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: basit harmonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 67.
  • Korucu, A.T and Gunduz, Ş. (2011). The effects of computer assisted instruction practices in computer office program course on academic achievements and attitudes toward computer. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1931-1935.
  • Küçük, M. ve Bahçekapılı, T. (2011). Bilgisayar ve eğitimde kullanılması. (Ed. M. Küçük), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 105.
  • Odabaşı, F. (1997). Bilgisayar destekli dil öğreniminin geleneksel sınıf öğretimiyle karşılaştırılması. Eğitim Sempozyumu, İzmir: Bilsa Bilgisayar Yayınları, 341-347.
  • Pektaş, H.M., Çelik, H., Katrancı M. ve Sacit K., (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2(17), 649-658.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye’de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yaman, M., 2005. Solunum zinciri konusunda simülasyonla desteklenmiş bir bilgisayar programının öğrenmeye ve ilgiye etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 222-228.
  • Yanpar, T. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık, 268. Yenice, N., 2003. Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrencilerin fen ve bilgisayar tutumlarınan etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 79.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serpil Kalaycı

Elif Bakır This is me

Publication Date August 31, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Kalaycı, S., & Bakır, E. (2018). 6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 67-81. https://doi.org/10.17679/inuefd.325684
AMA Kalaycı S, Bakır E. 6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi. INUEFD. August 2018;19(2):67-81. doi:10.17679/inuefd.325684
Chicago Kalaycı, Serpil, and Elif Bakır. “6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma Ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no. 2 (August 2018): 67-81. https://doi.org/10.17679/inuefd.325684.
EndNote Kalaycı S, Bakır E (August 1, 2018) 6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 2 67–81.
IEEE S. Kalaycı and E. Bakır, “6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi”, INUEFD, vol. 19, no. 2, pp. 67–81, 2018, doi: 10.17679/inuefd.325684.
ISNAD Kalaycı, Serpil - Bakır, Elif. “6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma Ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (August 2018), 67-81. https://doi.org/10.17679/inuefd.325684.
JAMA Kalaycı S, Bakır E. 6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi. INUEFD. 2018;19:67–81.
MLA Kalaycı, Serpil and Elif Bakır. “6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma Ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 19, no. 2, 2018, pp. 67-81, doi:10.17679/inuefd.325684.
Vancouver Kalaycı S, Bakır E. 6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi. INUEFD. 2018;19(2):67-81.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.