Bu araştırmanın temel amacı, 2013-2016 yılları
arasında uygulanan TEOG sınavlarının Türkçe bölümünde geçen öz Türkçe
kelimelerinin 8. Sınıf öğrencileri tarafından bilme düzeyleri farklı
değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, betimsel nitelikte olup tarama
modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen “Öz Türkçe Kelime Bilgisi Anketi” kullanılmıştır.
Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı 0,959 olarak bulunmuştur. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Siirt il merkezinde MEB’e
bağlı bulunan farklı sosyoekonomik düzeydeki okullardan random( rastgele)
yöntemle seçilmiş üç okulun 8. sınıflarında okuyan 75 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada
elde edilen veriler SPSS 20,0 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler araştırmanın amacına uygun
olarak Tukey testi, tek yönlü varyans (ANOVA), aritmetik ortalama, standart
sapma ve t-testi istatiksel yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin öz Türkçe kelime hazinesi;
cinsiyet, kütüphaneye gitme sıklığı, aile gelir durumu ve okul öncesi eğitim
alma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
The main aim of
this research 2013-2016 is implemented between Turkish section of the exam
last self TEOG words 8. Class not knowing the levels of students in terms of
different variables. Research, descriptive nature is designed to scan in the
model. Research Assistant data-gathering tool developed by researchers as
"self-Turkish Vocabulary Survey". Cronbach Alpha coefficient scale
0.959. The research study group 2016-2017 in the academic year of Siirt
province in the Centre of the Ministry of national education of schools in
different socio-economic levels in random (random) method by selected three of
the school's 8. 75 students studying in classes. Study data from SPSS 20.0
(Statistical Package for Social Sciences) have been analysed using the
program. Study the following conclusions: students self-Turkish vocabulary;
gender, family status, and the frequency with which to go to the library,
pre-school education vary significantly according to a variable.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.