Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının etkili yaşam
boyu öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılarak
belirlenmesidir. Araştırmada, genel tarama modellerinden karşılaştırma türü
ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Çalışmanın evreni, 2013–2014
eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Türkiye’nin her coğrafi bölgesinden bir
devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinin birinci ve dördüncü sınıflarında
öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırma örneklemi, çok aşamalı
örnekleme yöntemi ile belirlenerek, 2159 öğretmen adayından oluşmuştur. Veri
toplama aracı olarak Etkili Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis
H testleri kullanılmıştır. Grup ortalamaları arasındaki farkın etki büyüklüğü
de incelenmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının etkili yaşam boyu
öğrenmeye yüksek düzeyde sahip oldukları, kadın öğretmen adaylarının etkili
yaşam boyu öğrenme düzeylerinin erkek öğretmen adaylarınınkine göre daha
yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmen yetiştirme
programına sadece bir dönem dahil olmuş öğretmen adayları ile programı
tamamlamak üzere olanlar arasında etkili yaşam boyu öğrenme düzeyleri
açısından bir farklılık olmadığı da ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is
to compare and determine the effective lifelong learning levels of pre-service
teachers in terms of various variables. The relational screening model of
comparative type was used in this study among general screening models. The
universe of the study consists of pre-service teachers studying at the first
and fourth grade of faculties of education of a state university from each
geographical region of Turkey in the spring term of the 2013–2014 academic
year. The research sample consisted of 2159 pre-service teachers determined by
the multi-stage sampling method. The Effective Lifelong Learning Scale was used
as a data collection tool. Descriptive statistics, the Mann-Whitney U and
Kruskal-Wallis H tests were used in the analysis of the data. The effect
magnitude of the difference between group means was also examined. In this
study, it was concluded that pre-service teachers have a high level of
effective lifelong learning and female pre-service teachers have higher
effective lifelong learning levels. Furthermore, it was revealed that there is
no statistical difference between
pre-service teachers that were included in the teacher training program only
for a period and those who are about to finish the program in terms of
effective lifelong learning levels.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.