Research Article
BibTex RIS Cite

Examining Knowledge Levels of Prospective Physics Teachers Related to Conductors at Electrostatic Equilibrium and Electric Field Lines Using the Drawing Method

Year 2020, , 118 - 137, 30.04.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.457413

Abstract

The purpose of this study was to investigate knowledge levels of prospective physics teachers related to conductors at electrostatic equilibrium and electric field lines. The descriptive model was preferred in line with the purpose of the study. The study group consisted of 44 prospective physics teachers, 34 females and 10 males, who were educated in the Gazi Physics Education Program. The participants had previously learned the electric field lines in their courses. The research data was collected using a drawing scale consisting of 3 sections prepared by the researchers. The students then were asked to explain their drawings. The answers of the students were applied descriptive analysis. According to the findings obtained from the analysis, the most commonly reflected property of electric field lines was “electric field lines do not intersect”, while the least commonly reflected property was “electric field lines are drawn frequently at the pointed ends”. Also, the prospective teachers were observed to confuse the electric field lines with the concept of load. In the drawings, it was determined that the objects were drawn at random on the area lines without paying attention to their load. The knowledge of the students was not based on scientific foundations.

References

  • Acar, B. ve Tarhan, L., (2008). Effects of Cooperative Learning on Students’ Understanding of Metallic Bonding. Resarch in Science Education, 38, 401-420.
  • Ayas, A., (2006). Kavram Öğrenimi, Fen ve Teknoloji Öğretimi (Edt: S. Çepni). Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • Akdeniz, A.R., Bektaş, İ. ve Yiğit, N. (2000). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Fizik Kavramlarını Anlama Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 5-14.

Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi

Year 2020, , 118 - 137, 30.04.2020
https://doi.org/10.17679/inuefd.457413

Abstract

Bu çalışmada öğretmen adaylarının elektrostatik dengedeki iletkenler ve elektrik alan çizgileri konusundaki bilgilerini araştırmak amaçlanmıştır. Buna uygun olarak araştırmanın yöntemi için betimsel model seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Gazi Fizik Öğretmenliği programında öğrenim gören, elektrik alan çizgileri konusunu derslerinde görmüş olan, 34’ü kadın, 10’u erkek, toplam 44 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan, üç kısımdan oluşan Elektrik Alan Çizgileri Çizim Envanteri ile toplanmıştır. Ardından öğretmen adaylarından çizimlerini açıklamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarından alınan cevaplar betimsel analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayı çizimlerinin en fazla “elektrik alan çizgileri birbirini kesmez” özelliğini, en az ise “elektrik alan çizgilerinin sivri uçlarda sık çizilir” özelliğini yansıttığı görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarından elektrik alan kavramını elektrik akımı ile elektrik alan çizgilerini yük kavramı ile karıştırdıkları görülmüştür. Çizimlerde cisimlerin yüklerine dikkat etmeden alan çizgilerini rastgele çizdikleri belirlenmiştir. Buna ek olarak, öğretmen adaylarının sahip oldukları bilgilerin ise bilimsel temellere dayanmadığı belirlenmiştir.

References

  • Acar, B. ve Tarhan, L., (2008). Effects of Cooperative Learning on Students’ Understanding of Metallic Bonding. Resarch in Science Education, 38, 401-420.
  • Ayas, A., (2006). Kavram Öğrenimi, Fen ve Teknoloji Öğretimi (Edt: S. Çepni). Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • Akdeniz, A.R., Bektaş, İ. ve Yiğit, N. (2000). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Fizik Kavramlarını Anlama Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 5-14.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tuğba Taşkın

Pervin Ünlü Yavaş This is me

Publication Date April 30, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Taşkın, T., & Ünlü Yavaş, P. (2020). Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 118-137. https://doi.org/10.17679/inuefd.457413
AMA Taşkın T, Ünlü Yavaş P. Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi. INUEFD. April 2020;21(1):118-137. doi:10.17679/inuefd.457413
Chicago Taşkın, Tuğba, and Pervin Ünlü Yavaş. “Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler Ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no. 1 (April 2020): 118-37. https://doi.org/10.17679/inuefd.457413.
EndNote Taşkın T, Ünlü Yavaş P (April 1, 2020) Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 1 118–137.
IEEE T. Taşkın and P. Ünlü Yavaş, “Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi”, INUEFD, vol. 21, no. 1, pp. 118–137, 2020, doi: 10.17679/inuefd.457413.
ISNAD Taşkın, Tuğba - Ünlü Yavaş, Pervin. “Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler Ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (April 2020), 118-137. https://doi.org/10.17679/inuefd.457413.
JAMA Taşkın T, Ünlü Yavaş P. Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi. INUEFD. 2020;21:118–137.
MLA Taşkın, Tuğba and Pervin Ünlü Yavaş. “Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler Ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 1, 2020, pp. 118-37, doi:10.17679/inuefd.457413.
Vancouver Taşkın T, Ünlü Yavaş P. Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrostatik Dengedeki İletkenler ve Elektrik Alan Çizgileri Konusundaki Bilgilerinin Çizim Yöntemiyle İncelenmesi. INUEFD. 2020;21(1):118-37.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.