Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmenlerinin aile
katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının, gerçekleştirmiş oldukları aile
katılım çalışmalarının özelliğinin (içerik ve yer verme sıklığı) belirlenmesi
amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu araştırmanın
katılımcılarını 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne ilinde MEB’e bağlı
sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan farklı bölgelerde bulunan bağımsız ana okullarında görev yapmakta olan 35 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada
nicel veri toplama aracı olarak Bayraktar, Güven ve Temel (2016) tarafından
geliştirilen Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutum Ölçeği,
nitel veri toplama aracı olarak da araştırmacılar tarafından geliştirilen
görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri SPSS 24 programı
aracılığıyla tek yönlü varyans analizi ve ilişkisiz (bağımsız) örneklemler
t-testi ile analiz edilmiştir. Demografik Bilgiler anketinden elde edilen
demografik özellikler yüzdeler halinde sunulmuştur. Nitel veri analizi için
içerik analizinden yararlanılmıştır. Bu bulgular kullanılarak aile katılım
çalışmalarının karmaşık yapısını daha iyi anlamak için görsel bir sunum
sağlayan bilişsel haritalardan yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen sonuçlara göre okul öncesi
öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarında cinsiyet, yaş,
meslek yılı, mezun olunan okul türü, aile katılım çalışmalarına yönelik
herhangi bir eğitim alıp almama durumu değişkenlerinin etkili olmadığı ortaya
çıkmıştır. Araştırmanın nitel
sonuçlarına göre ise aile katılım çalışmalarının öneminin farkında oldukları
ancak uygulamalarında yeterli düzeyde yer vermedikleri görülmektedir.
Okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumları okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik bilişsel haritaları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.