BibTex RIS Cite

Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’

Year 2015, Volume: 16 Issue: 3, 0 - 0, 07.01.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.16351000

Abstract

Grupla psikolojik danışma oturumlarında direnç oluştuğunda tanımak, tanımlamak ve üstesinden gelmek için profesyonel zeminde çalışmak uzmanın sorumluluğundadır. Özellikle zaman sınırlı, gönüllülük esasının ikinci plana tutulduğu, kapalı gruplarda direnç daha yoğun görülür. Grupla psikolojik danışma sürecinin etkili çalışabilmesi için grup lideri tarafından direnci aşmaya yönelik alıştırma kullanmak gerekebilir. Bu çalışma ile söz konusu gereklilikten doğan, yazar1 tarafından geliştirilen, grup oturumlarında uygulamaları yapılan ve etkileri değerlendirilen yeni bir alıştırma sunulmuştur. İki grup lideri tarafından eş zamanlı yürütülen iki ayrı grupta uygulanan bu alıştırmanın grup süreci ve üyeler açısından doğurguları tartışılmıştır. Grup oturumları sonunda üyelerden alınan raporların içeriğinde yer alan üye görüşleri bu araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Verilerin içerik analizi ile çözümlenmesi sonucunda direnci aşmak için geliştirilen “ağlama duvarı” alıştırmasının etkililiği 5 (beş) alt kategori altında toplanmıştır.  Bu kategoriler, grubun; (1) harekete geçirici-motive edici etkisi, (2) ait olma ve biz duygusu, (3) Liderin model olma etkisi, (4) eylem evresine geçiş etkisi ve (5) alıştırmanın kendine özgü terapötik etkisi olarak incelenmiştir. Bu çalışmada sunulan “ağlama duvarı” alıştırması, psikolojik danışma gruplarıyla çalışan alan uzmanları için önerilebilir.

References

  • Conte, C. (2009). Advanced techniques for counseling and psychotherapy, New York: Springer publishing Company.
  • Creswell, JW. (1998). Qualitative inquiry and research design. Sage Publications, Thousand Oaks, CA., pp. 201-203.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş. (çev. edit. Ersoy A and Yalçınoğlu P). Anı Yayıncılık. Ankara, p. 65.
  • Mahler, C. G. (1971). Group Counseling. Personnel and Guidance Journal, 49 (8), 601-611.
  • Maroda, K. J. (2010). Psychodynamic techniques: working with emotion in the terapeutic relationship, New York: The Guilford Press.
  • Sharry, J. (2007). Solution-focused groupwork (2n ed.). London: Sage.
  • Tavşancıl E, Aslan E A (2001) Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri (1. baskı). Epsilon Yay, İstanbul.
  • Voltan-Acar, N. (1991). Grupla psikolojik danışmada direnç kırma ya da ısınma için sırrı paylaştırma alıştırması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6: 83-85.
  • Voltan-Acar, N. (2012). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Voltan-Acar, N. (2003). PDR’de yirmibeş yıl (makaleler). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yalom, I. D. (2005). Theory and practice of group psychotherapy (4 th ed.). New York: Basic Books.
  • Yıldırım, T. (2012), Grupla psikolojik danışmada duyamadığımız ses: SUSKUNLUK, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1): 119–134.

A New Exercise in Group Counseling: "The Wailing Wall"

Year 2015, Volume: 16 Issue: 3, 0 - 0, 07.01.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.16351000

Abstract

In group counseling sessions, it is the expert's responsibility to notice, define and cope with resistance situations. Resistance is especially encountered in restricted and closed groups where the volunteering principle is ignored. In order for group counseling to be effective, the group leader may have to use exercises for coping with resistance. The present study has emerged on the basis of this need and introduces a new exercise used in the group process and its effects. The outcomes of this exercise which is practiced in two groups simultaneously by two group leaders are discussed from the perspective of the members. The members' opinions in the reports recorded at the end of the group sessions comprise the data of the present research. As a result of the content analysis, the effectiveness of the "wailing wall" exercise developed for coping with resistance has been classified into 5 categories:  (1) motivating effect, (2) belongingness and the feeling of us, (3) modelling effect, (4) transition to activity stage and (5) the exercise's idiosyncratic therapeutic effect. The "wailing wall" exercise, which are presented, is recommended for experts working in counseling groups.

References

  • Conte, C. (2009). Advanced techniques for counseling and psychotherapy, New York: Springer publishing Company.
  • Creswell, JW. (1998). Qualitative inquiry and research design. Sage Publications, Thousand Oaks, CA., pp. 201-203.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş. (çev. edit. Ersoy A and Yalçınoğlu P). Anı Yayıncılık. Ankara, p. 65.
  • Mahler, C. G. (1971). Group Counseling. Personnel and Guidance Journal, 49 (8), 601-611.
  • Maroda, K. J. (2010). Psychodynamic techniques: working with emotion in the terapeutic relationship, New York: The Guilford Press.
  • Sharry, J. (2007). Solution-focused groupwork (2n ed.). London: Sage.
  • Tavşancıl E, Aslan E A (2001) Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri (1. baskı). Epsilon Yay, İstanbul.
  • Voltan-Acar, N. (1991). Grupla psikolojik danışmada direnç kırma ya da ısınma için sırrı paylaştırma alıştırması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6: 83-85.
  • Voltan-Acar, N. (2012). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Voltan-Acar, N. (2003). PDR’de yirmibeş yıl (makaleler). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yalom, I. D. (2005). Theory and practice of group psychotherapy (4 th ed.). New York: Basic Books.
  • Yıldırım, T. (2012), Grupla psikolojik danışmada duyamadığımız ses: SUSKUNLUK, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1): 119–134.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Taşkın Yıldırım

Emine Durmuş

Publication Date January 7, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Yıldırım, T., & Durmuş, E. (2016). Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3). https://doi.org/10.17679/iuefd.16351000
AMA Yıldırım T, Durmuş E. Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’. INUJFE. January 2016;16(3). doi:10.17679/iuefd.16351000
Chicago Yıldırım, Taşkın, and Emine Durmuş. “Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no. 3 (January 2016). https://doi.org/10.17679/iuefd.16351000.
EndNote Yıldırım T, Durmuş E (January 1, 2016) Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 3
IEEE T. Yıldırım and E. Durmuş, “Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’”, INUJFE, vol. 16, no. 3, 2016, doi: 10.17679/iuefd.16351000.
ISNAD Yıldırım, Taşkın - Durmuş, Emine. “Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/3 (January 2016). https://doi.org/10.17679/iuefd.16351000.
JAMA Yıldırım T, Durmuş E. Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’. INUJFE. 2016;16. doi:10.17679/iuefd.16351000.
MLA Yıldırım, Taşkın and Emine Durmuş. “Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 3, 2016, doi:10.17679/iuefd.16351000.
Vancouver Yıldırım T, Durmuş E. Grupla Psikolojik Danışmada Yeni Bir Alıştırma: ‘Ağlama Duvarı’. INUJFE. 2016;16(3).

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.