The purpose of this study is to determine the teachers’ opinions about the fact that the teacher inspections are going to be made by the principals instead of educational inspectors. This study is a qualitative research. The work group of the study consists of 53 pre, primary and secondary school teachers from different branches selected with the maximum variation sampling method and criterion sampling. Data of the study is gathered with a semi-structured forms. As a result of the study it is found that, the teachers don’t regard the educational inspectors’ inspections positively. However; despite some concerns, it is found that they regard the principals’ inspections positively.
Bu araştırmanın amacı maarif müfettişleri yerine okul müdürlerinin öğretmen teftişi yapacak olmasına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel bir çalışmadır ve araştırmanın çalışma gurubunu amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemlerine uygun olarak anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan farklı branşlardan toplam 53 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin maarif müfettişleri tarafından yapılan teftiş uygulamalarını olumlu bulmadıkları, bunun yerine bazı kaygılara rağmen müdür teftişine olumlu baktıkları bulguları öne çıkmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 24, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.