Araştırmada öğretmen adaylarının elektronik
portfolyoya ve Weebly’e yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın amacı doğrultusunda “öğretmen adaylarının elektronik portfolyoyu
nasıl tanımlamışlardır?”, “öğretmen adaylarının gerçekleştirilen elektronik
portfolyo çalışmasına yönelik görüşleri nelerdir?” ve “öğretmen adaylarının
elektronik portfolyo sistemi olarak kullanılan Weebly’e yönelik görüşleri
nelerdir?” araştırma sorularına yanıt aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu uygun örnekleme
yöntemi ile belirlenmiştir. Bu bağlamda Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal
Bilgiler Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim göre 86 öğretmen adayı ile
2013-2014 akademik yılı bahar yarıyılında Bilgisayar II dersi kapsamında bir
dönem boyunca çalışma gerçekleştirilmiştir. Ders kapsamında öğretmen adayları
Web 2.0 teknolojilerinden Weebly platformunu kullanarak elektronik portfolyo
hazırlamışlardır. Dersin sonunda araştırmacılar tarafından geliştirilmiş, açık
uçlu ve çoktan seçmeli toplam 15 maddelerden oluşan bir anket vasıtasıyla veri
toplama işlemi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi ve betimsel istatistik kullanılmıştır. Anket verilerinin analiz
sonuçları dönem boyunca araştırmacıların gözlem ve deneyimleri ile
karşılaştırılarak sonuç ve tartışma bölümü oluşturulmuştur. Araştırmanın
sonucunda elektronik portfolyoya yönelik tüm öğretmen adaylarının olumlu
düşüncelere sahip oldukları, elektronik portfolyonun özelliklerini işlevsel
bir şekilde kullandıkları ve elektronik portfolyo sistemi olarak Weebly’nin
pratik, kullanışlı, güzel ve eğlenceli bir kullanıma sahip olduğu görülmüştür.
The study aimed
at reviewing opinions of preservice teachers on electronic portfolio and
Weebly. In line with the purpose of the study, answers were sought for the
questions "how did preservice teachers define electronic
portfolio?", "what are the opinions of preservice teachers on the
electronic portfolio activity performed?" and “what are the opinions of
preservice teachers on Weebly which is used as an electronic portfolio
system?” . Case study was employed as a qualitative research method under the
study. The study group was selected through convenience sampling method. In
this frame, the study was carried out for one semester in scope of the course
titled Computer II in spring semester of the academic year 2013-2014 with 86
preservice teachers studying at undergraduate Science and Social Sciences
Teaching Programs. In scope of the course, preservice teachers prepared
electronic portfolio by using Weebly platform, which is a Web 2.0 technology.
At the end of the course, data were collected through a survey consisting of
15 open-ended and multiple-choice items developed by the researchers. Content
analysis and descriptive statistics were used to analyze the data obtained.
The results of analysis on the survey data were compared to observations and
experiments of the researchers during the semester, whereupon the conclusion
and discussion part was created. As a result of the research, it was found out
that all preservice teachers had positive opinions on electronic portfolio,
that they used the features of electronic portfolio in a functional manner and
that Weebly is practical, user-friendly, handy and entertaining as an
electronic portfolio system.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.