Research Article
BibTex RIS Cite

Determination of Reasons of Failure of Prospective Mathematics Teachers in Undergraduate Courses: Topology Course Case

Year 2018, Volume: 19 Issue: 3, 216 - 230, 30.12.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.343049

Abstract

The aim of this
study is to determine the reasons of failure of prospective mathematics
teachers of mathematics courses. For this purpose; it is determined failure of
prospective teachers that repeat Topology course, which has the lowest success
rate in the undergraduate mathematics courses, and thus got a general idea
.The study group is composed by total 13 prospective mathematics teachers, 6
of them  repeat Topology course
second  time, 5 of them third  time 
and 2 of them fourth time in Department of Mathematics Education of a
state university located in Ankara province in the spring semester of
2016-2017 academic years. The data of the study were collected by
semi-structured interviews with the help of open-ended questions directed to
prospective teachers. The study is designed by case study which is one of
qualitative research designs. The data were analyzed by content analysis that
is one of qualitative data analysis methods. The opinions obtained from
interviews are gathered under total 9 categories. Therefore, we can summarize
the reasons of the failure of prospective teachers in undergraduate
mathematics courses under the headings of internal and external factors.
Internal factors are "personal characteristics, prejudice/ wrong
judgment, study habits, psychological effect, anxiety and absenteeism"
while external factors are classified as "properties of the course,
features related to the instructor, properties of the teaching of the course”.
According to findings; main reason of failures in courses regardless of
student age is autogeneous reasons of individual. In this context, academic
background, fairs, anxiety and prejudice of individual can cause of failure on
any course.

References

  • Altınkurt, Y. (2008). Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (20), 129-142.
  • Carter, V., & Good, E. (1973). Dictionary of Education. New York: McGraw Hill Book.
  • Dane, A., Kudu, M., & Balkı, N. (2009). Lise Öğrencilerinin Algılarına Göre, Matematik Başarısını Olumsuz Yönde Etkileyen Faktörler. EÜFBED - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 17-34.
  • Demiray, E. (2013). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel ispat başarı düzeylerinin ve yanlış anlamlandırma nedenlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. ODTÜ İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Ankara.
  • Dursun, Ş., & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Göktaş, Ö. (2010). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Güneş, H. (2015). Eğitim Bilimleri Terimleri Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi. Karlı Şentürk, C. (2006). Lise öğrencilerin matematik kaygılarının yordanması. Yüksek Lisans Tezi. Ahi Evren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Keklikci, H. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Knuth, E. J. (2002). Secondary School Mathematics Teachers' Conceptions of Proof. Journal for Research in Mathematics Education, 33(5), 379-405.
  • Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları . Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 161-175.
  • Nartgün, Ş., & Çakır, M. (2014). Lise Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Akademik Güdülenme ve Akademik Erteleme Eğilimleri Açısından İncelenmesi . Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 379-391.
  • OECD. (2009). OECD Annual Report. Paris: OECD Publication.
  • ÖDSGM. (2015). PISA 2012 Araştırması Ulusal Nihai Rapor. Ankara.
  • ÖDSGM. (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu . Ankara.
  • Özdemir, C. (2016). OECD PISA Türkiye Verisi Kullanılarak Yapılan Araştırmaların Metodolojik Taraması. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 14(56), 10-27.
  • Öztürk, T. (2016). Matematik öğretmeni adaylarının ispatlama becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Karadeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Peker, M., & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 157-166.
  • Polat, K., & Akgün, L. (2016). Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İspat Kavramına ve İspat Yapmanın Zorluklarına Yönelik Görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies , 423-438.
  • Reis, S. M., & Mccoach, D. B. (2000). The Underachievement of Gifted Students: What Do We Know And Where Do We Go? Gifted Child Quarterly, 44, 152-170.
  • Savaş, E., Taş, S., & Duru, A. (2010). Matematikte Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132.
  • Şahin, B. (2013). Öğretmen Adaylarının “Matematik Öğretmeni”, “Matematik” ve “Matematik Dersi” Kavramlarına İlişkin Sahip Oldukları Metaforik Algılar . Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 313-321.
  • Takayama, K. (2015). Has PISA Helped or Hindered? THF Lecture Series. s. 1-7.
  • Tuzgöl Dost, M. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 132-143.
  • Wolman, B. B. (1973). Dictionary of Behavioral Science . New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10 b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2015). Matematiksel modellerle teorem ispatlarının ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin ispat yapabilme becerilerine, ispatla ilgili görüşlerine ve akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, K., & Çiltaş, A. (2015). Matematiksel Modellerle Teorem İspatlarının İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin İspatla İlgili Görüşlerine Etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 66-86.
  • http://pisa.meb.gov.tr/?page_id=18 Erişim Tarihi: 25 Nisan 2017

Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği

Year 2018, Volume: 19 Issue: 3, 216 - 230, 30.12.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.343049

Abstract

Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının
lisans matematik derslerinde başarısız olma nedenlerinin belirlenmesidir. Bu
amaçla, lisans matematik derslerinin içerisinde başarı oranın çok düşük olduğu
tespit edilen Topoloji dersini tekrar alan öğretmen adaylarının, bu dersteki
başarısızlık nedenleri belirlenmiş ve bu sayede genel anlamda bir fikir
edinilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılı bahar
döneminde Ankara ilinde yer alan bir devlet üniversitesinin Matematik Eğitimi
Anabilim Dalı öğrencilerinden Topoloji dersini 2. kez alan 6, 3. kez alan 5 ve
4. kez alan 2 olmak üzere toplam 13 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, öğretmen adaylarına yöneltilen açık uçlu sorular
yardımıyla, yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın
deseni nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni ile
tasarlanmıştır. Veriler nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilen temalar toplam 9 kategori
altında toplanmıştır. Buna göre, öğretmen adaylarının lisans matematik
derslerinde başarısız olma nedenlerini içsel ve dışsal kaynaklı faktörler
başlıkları altında toplayabiliriz. İçsel kaynaklı faktörler “kişisel
özellikler, ön/yanlış yargı, çalışma alışkanlığı, psikolojik etki, kaygı ve
devamsızlık” iken dışsal kaynaklı faktörler de “ders ile ilgili özellikler,
ders sorumlusu ile ilgili özellikler, dersin işlenişine ait özellikler”
şeklinde ayrılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, okul kademesi ne
olursa olsun derslerde yaşanan başarısızlığın en başlıca sebebi bireyin
kendisinden kaynaklı sorunlar olarak görülmektedir. Bu kapsamda geçmiş
akademik yaşantıları, korkuları, kaygıları ve ön yargıları bireyin herhangi
bir derste başarısız olmasına neden olabilmektedir.

References

  • Altınkurt, Y. (2008). Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (20), 129-142.
  • Carter, V., & Good, E. (1973). Dictionary of Education. New York: McGraw Hill Book.
  • Dane, A., Kudu, M., & Balkı, N. (2009). Lise Öğrencilerinin Algılarına Göre, Matematik Başarısını Olumsuz Yönde Etkileyen Faktörler. EÜFBED - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 17-34.
  • Demiray, E. (2013). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel ispat başarı düzeylerinin ve yanlış anlamlandırma nedenlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. ODTÜ İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Ankara.
  • Dursun, Ş., & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Göktaş, Ö. (2010). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Güneş, H. (2015). Eğitim Bilimleri Terimleri Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi. Karlı Şentürk, C. (2006). Lise öğrencilerin matematik kaygılarının yordanması. Yüksek Lisans Tezi. Ahi Evren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Keklikci, H. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Knuth, E. J. (2002). Secondary School Mathematics Teachers' Conceptions of Proof. Journal for Research in Mathematics Education, 33(5), 379-405.
  • Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları . Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 161-175.
  • Nartgün, Ş., & Çakır, M. (2014). Lise Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Akademik Güdülenme ve Akademik Erteleme Eğilimleri Açısından İncelenmesi . Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 379-391.
  • OECD. (2009). OECD Annual Report. Paris: OECD Publication.
  • ÖDSGM. (2015). PISA 2012 Araştırması Ulusal Nihai Rapor. Ankara.
  • ÖDSGM. (2016). PISA 2015 Ulusal Raporu . Ankara.
  • Özdemir, C. (2016). OECD PISA Türkiye Verisi Kullanılarak Yapılan Araştırmaların Metodolojik Taraması. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 14(56), 10-27.
  • Öztürk, T. (2016). Matematik öğretmeni adaylarının ispatlama becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Karadeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Peker, M., & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 157-166.
  • Polat, K., & Akgün, L. (2016). Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İspat Kavramına ve İspat Yapmanın Zorluklarına Yönelik Görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies , 423-438.
  • Reis, S. M., & Mccoach, D. B. (2000). The Underachievement of Gifted Students: What Do We Know And Where Do We Go? Gifted Child Quarterly, 44, 152-170.
  • Savaş, E., Taş, S., & Duru, A. (2010). Matematikte Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132.
  • Şahin, B. (2013). Öğretmen Adaylarının “Matematik Öğretmeni”, “Matematik” ve “Matematik Dersi” Kavramlarına İlişkin Sahip Oldukları Metaforik Algılar . Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 313-321.
  • Takayama, K. (2015). Has PISA Helped or Hindered? THF Lecture Series. s. 1-7.
  • Tuzgöl Dost, M. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 132-143.
  • Wolman, B. B. (1973). Dictionary of Behavioral Science . New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10 b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2015). Matematiksel modellerle teorem ispatlarının ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin ispat yapabilme becerilerine, ispatla ilgili görüşlerine ve akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, K., & Çiltaş, A. (2015). Matematiksel Modellerle Teorem İspatlarının İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin İspatla İlgili Görüşlerine Etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 66-86.
  • http://pisa.meb.gov.tr/?page_id=18 Erişim Tarihi: 25 Nisan 2017
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Meltem Coşkun

Nazan Sezen Yüksel

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Coşkun, M., & Sezen Yüksel, N. (2018). Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 216-230. https://doi.org/10.17679/inuefd.343049
AMA Coşkun M, Sezen Yüksel N. Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği. INUJFE. December 2018;19(3):216-230. doi:10.17679/inuefd.343049
Chicago Coşkun, Meltem, and Nazan Sezen Yüksel. “Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no. 3 (December 2018): 216-30. https://doi.org/10.17679/inuefd.343049.
EndNote Coşkun M, Sezen Yüksel N (December 1, 2018) Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 3 216–230.
IEEE M. Coşkun and N. Sezen Yüksel, “Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği”, INUJFE, vol. 19, no. 3, pp. 216–230, 2018, doi: 10.17679/inuefd.343049.
ISNAD Coşkun, Meltem - Sezen Yüksel, Nazan. “Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/3 (December 2018), 216-230. https://doi.org/10.17679/inuefd.343049.
JAMA Coşkun M, Sezen Yüksel N. Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği. INUJFE. 2018;19:216–230.
MLA Coşkun, Meltem and Nazan Sezen Yüksel. “Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 19, no. 3, 2018, pp. 216-30, doi:10.17679/inuefd.343049.
Vancouver Coşkun M, Sezen Yüksel N. Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği. INUJFE. 2018;19(3):216-30.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.