The main purpose of this study
is to develop an instrument for measuring spatial thinking ability of gifted
students in science. In the study, validity and reliability of the scores from
the instrument are examined. The research has been carried out in four steps as
preparation, pilot, revision and preparation of the guide. The instrument was
applied to 85 fifth, sixth, seventh and eighth grade gifted students in BİLSEM
located at the east of Turkey. Final form of the instrument involved items
which had item difficulty between 0.39 and 0.84. Item discrimination values of
the items varied between 0.28 and 0.65 while their item-total correlations were
between 0.26 and 0.64. Final form of the instrument involved 18 items and their
KR-20 value was 0.7 while split-half reliability was 0.69. Mean item difficulty
was 0.59 while mean item discrimination was 0.51.
Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin tanılanmasına yönelik yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testini geliştirmektir. Bu amaçla araştırmada fen bilimleri alanında özel yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testi geliştirilerek geçerlik ve güvenilirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma; hazırlık, pilot uygulama, revizyon ve uygulama kılavuzunun hazırlanması olmak üzere dört basamakta yürütülmüştür. Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir ilde yer alan Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencilerinden 5., 6., 7., ve 8. sınıfta öğrenim gören 85 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Bu çalışmada geliştirilen testte yer alan maddelerin güçlük katsayıları 0.39 ile 0.84 arasında değişmektedir. Maddelerin ayırt edicilik indeksleri ise 0.28 ile 0.65 arasında değişmektedir. Testin genel güçlük katsayısı 0.59 iken ayırt edicilik katsayısı 0.51 olarak hesaplanmıştır. Testin güvenirlik analizleri sonucunda ise KR-20 güvenirlik katsayısının 0.70 ve split-half güvenirliğinin ise 0.69 olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, geliştirilen testin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.