Bu araştırmada, ortaokul beşinci sınıf fen bilimleri
dersi insan ve çevre ilişkisi konusunda akıllı (etkileşimli) tahta kullanımının
ve etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına, fene ve çevreye
yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2017-2018
eğitim-öğretim yılında bir devlet ortaokulunda 5. sınıfta öğrenim gören 77
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama amacıyla 36 maddeden
oluşan Fen Bilimleri Tutum Testi (FTT), 32 maddeden oluşan Çevreye Yönelik
Tutum Ölçeği (ÇYTÖ) ve araştırmacı tarafından geliştirilen 25 çoktan seçmeli
maddeden oluşan İnsan ve Çevre İlişkisi Başarı Testi (İÇBT) uygulanmıştır.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; akıllı tahta ve etkinlik temelli
öğretimin öğrencilerin akademik başarısı ve fen bilimleri dersine yönelik
tutumunu istatistiksel olarak anlamlı düzeyde artırdığı bulunmuştur. Ayrıca,
uygulanan öğretim yöntemine göre öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarının
değişmediği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.