Araştırmada Türkçe öğretmenlerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlı kullanımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi ve mobil öğrenmeye ilişkin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda karma araştırma yöntem desenlerinden olan açımlayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ili Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan 128 kadın ve 193 erkek olmak üzere gönüllü toplam 321 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Çam ve Uysal (2017) tarafından öğretmen adayları üzerinde geliştirilen “Mobil Uygulamaların Eğitsel Amaçlı Kullanımı Ölçeği” ve öğretmenlerin mobil uygulamaların eğitsel kullanımına ilişkin görüşlerini almak amacıyla “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Çalışmanın veri analizinde betimsel analiz, t-testi ANOVA ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Türkçe öğretmenlerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlı kullanım seviyelerinin yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkeni açısından kadın öğretmenlerin, yaş değişkeni açısından 21-27 yaş grubunun, hizmet yılı değişkeni açısından 1-7 yıl arasında hizmet yılı olan öğretmenlerin, teknoloji kullanım düzeyi değişkeni açısından teknoloji kullanımında iyi olan öğretmenlerin lehine anlamlı farkın oluştuğu bulgusuna ulaşılmıştır. Yalnızca internet kullanımının mobil öğrenme ile anlamlı fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Türkçe öğretmenleri ile yapılan görüşmeler sonucunda Türkçe öğretmenleri; mobil öğrenmenin öğrenme sürecinde gerekli ve faydalı olduğunu, mobil öğrenmenin eğitim sürecine entegre edilerek yaygınlaştırılması gibi olumlu görüşler belirtmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle birtakım öneriler sunulmuştur.
In the study, it was aimed to examine Turkish teachers' use of mobile applications for educational purposes according to various variables and to get their opinions about mobile learning. Exploratory design, one of the mixed method designs, was used in the study. The study group of the research consists of 321 Turkish teachers, 128 female and 193 male, from the Ministry of National Education in Adıyaman. In the study, the "Educational Use of Mobile Applications Scale" developed by Çam and Uysal (2017) and the "Semi-Structured Interview Form" to determine teachers' views on mobile learning were used as data collection tools. Descriptive analysis, t-test ANOVA, content analysis were used in the data analysis of the study. According to the results of the study, it was found that Turkish teachers' use of mobile applications for educational purposes is high. In terms of gender variable, it was found that there is a significant difference in favor of female teachers, age group 21-27 in terms of age variable, teachers with 1-7 years of service year in terms of service year variable, and teachers who are good in technology use in terms of technology usage level variable. It has been found that internet use alone does not differ significantly from mobile learning. In addition, in the interviews with Turkish teachers, Turkish teachers; They stated that mobile learning is necessary and beneficial and that mobile learning should be integrated into the education process and expanded. Some suggestions were made based on the results of the study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.