Research Article
BibTex RIS Cite

9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi

Year 2022, Volume: 23 Issue: 2, 1204 - 1222, 15.09.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1136868

Abstract

Bu araştırmada, temel müzik teorisi konularını öğretmek üzere tasarlanmış olan oyun içerikli materyallerin öğrencilerin başarı düzeyleri üzerinde ki etkisi incelenmiştir. Bu materyaller, 2018-2019 eğitim- öğretim yılında öğrenim gören Atatürk Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. Sınıf öğrencileri tarafından öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinde hazırlanmıştır. Nicel araştırma yöntemiyle tasarlanan bu araştırmanın deseninde solomon dört gruplu model kullanılmıştır. Deneysel prosedür öncesinde random tekniğiyle kontrol ve deney grupları belirlenmiştir. Deneysel prosedür 9 aşamadan oluşmuş ve her aşamada farklı bir materyal kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Muş Anadolu Lisesi 9. Sınıf seviyesinde öğrenim görmüş öğrencilerden oluşturulmuştur (n=120). Deney grupları 9/A ve 9/C sınıflarındaki öğrenciler (n=30+30), kontrol grupları ise 9/B ve 9/D sınıflarındaki öğrenciler (n=30+30) tarafından oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan ve 20 maddeden oluşan “Temel Müzik Teorisi Başarı Testi” kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizi için puanlayıcılar arasında Cohen Kappa katsayısı belirlenmiştir. Verilerin analizinde ise Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının deneysel prosedür öncesinde ki puanları arasında anlamlı bir fark oluşmamış, ulaşılan veriler homojen bir dağılım göstermiştir. Deney 1-2 ve kontrol 1-2 grubu ile sontest aşamasında ortaya çıkan t testi sonuçları ise deneysel prosedürün uygulandığı grubun daha yüksek puanlara ulaştığını göstermiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına dayanarak, oyun içerikli materyallerle sistematik bir şekilde hazırlanmış müzik dersi aktivitelerinin akademik başarıyı artırdığı görülmüştür.

References

  • Anttila, M. (2010). Problems with school music in Finland. British journal of music education, 27(3), 241-253. https://doi.org/10.1017/S0265051710000215
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal geliştirme (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
Year 2022, Volume: 23 Issue: 2, 1204 - 1222, 15.09.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1136868

Abstract

References

  • Anttila, M. (2010). Problems with school music in Finland. British journal of music education, 27(3), 241-253. https://doi.org/10.1017/S0265051710000215
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal geliştirme (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ebru Pekdemir This is me 0000-0002-8165-1280

Ali Korkut Uludağ 0000-0002-6164-5211

Publication Date September 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Pekdemir, E., & Uludağ, A. K. (2022). 9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1204-1222. https://doi.org/10.17679/inuefd.1136868
AMA Pekdemir E, Uludağ AK. 9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi. INUJFE. September 2022;23(2):1204-1222. doi:10.17679/inuefd.1136868
Chicago Pekdemir, Ebru, and Ali Korkut Uludağ. “9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, no. 2 (September 2022): 1204-22. https://doi.org/10.17679/inuefd.1136868.
EndNote Pekdemir E, Uludağ AK (September 1, 2022) 9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 2 1204–1222.
IEEE E. Pekdemir and A. K. Uludağ, “9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi”, INUJFE, vol. 23, no. 2, pp. 1204–1222, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1136868.
ISNAD Pekdemir, Ebru - Uludağ, Ali Korkut. “9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/2 (September 2022), 1204-1222. https://doi.org/10.17679/inuefd.1136868.
JAMA Pekdemir E, Uludağ AK. 9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi. INUJFE. 2022;23:1204–1222.
MLA Pekdemir, Ebru and Ali Korkut Uludağ. “9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 2, 2022, pp. 1204-22, doi:10.17679/inuefd.1136868.
Vancouver Pekdemir E, Uludağ AK. 9. Sınıf Müzik Dersi İçin Tasarlanmış Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisi. INUJFE. 2022;23(2):1204-22.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.