Research Article
BibTex RIS Cite

Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2023, Volume: 24 Issue: 2, 1045 - 1062, 15.09.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1320353

Abstract

Bu çalışmanın amacı birçok bölgeden farklı ulusal ve uluslararası öğretim programlarını uygulayan matematik öğretmenlerinin kullandıkları programa dair görüşlerinin, kullandıkları materyallerin ve tercih ettikleri ölçme değerlendirme yöntemlerinin incelenmesidir. Öğretmenlerin anketlere vermiş oldukları yanıtlar betimsel analiz ile incelenmiştir. 7 farklı bölgeden özel okullarda ulusal ve uluslararası programları uygulayan 181 matematik öğretmeni gönüllülük esasına bağlı olarak çalışmaya katılmıştır. Araştırma sonucunda matematik öğretmenleri uyguladıkları matematik öğretim programında materyal olarak en çok ders kitapları ve sınıftaki tahtaları kullanırken, somut materyal, alıştırma defteri, akıllı tahta, sesli ve görsel materyal, interaktif materyalleri daha az tercih etmektedirler. Aynı zamanda matematik öğretmenleri öğretim programlarını kazanımlar, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bakımından incelediklerini fakat eğitim felsefesi bağlamında ise daha az incelediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin kullandıkları öğretim programını incelemeleri neticesinde materyal kullanımı hakkında sağlanan bilgi, ölçme değerlendirme yöntemleri, öğrencinin ve öğretmenin rolünü belirleme ve öğrenme yaklaşımlarını belirtmede mevcut ve yeterli iken; 21. yy becerilerini destekleme konusunda yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla birlikte öğretmenler uygulamakta oldukları öğretim programlarını becerileri destekleme açısından incelediklerinde programın problem çözme, eleştirel düşünme ve akıl yürütme becerilerini tamamen desteklediğini; analitik düşünme becerisini ise kısmen desteklediğini belirtmişlerdir. Son olarak öğretmenlerin uygulamakta oldukları öğretim programında ölçme değerlendirme yöntemlerinden en fazla açık uçlu sorular ve çoktan seçmeli soruları tercih ederken, oyun, kavram haritaları, dereceli puanlama anahtarı ve portfolyo gibi ölçme değerlendirme yöntemlerini daha az tercih ettikleri ortaya çıkarılmıştır.

References

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11).
  • Alimjonova, M. Y. (2021). The role of the national values in the history of pedagogical education. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(3), 1040-1044.
  • Aydın, S. & Çakıroğlu, J. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara örneği. İlköğretim Online, 9(1), 301-315.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B., & Özpolat, E. T. (2017). Programa bağlılığı etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 110-137.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-rich mathematics ınstruction. association for supervision and curriculum development, Alexandria, Virginia, USA.
  • Biesta, G., Priestley, M. & Robinson, S. (2015). The role of beliefs in teacher agency. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 21(6), 624-640.
  • Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. W. (2009). A problem solving approach to mathematics: For elementary school teachers. Boston, MA: Addison Wesley.
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). The importance of material development and use in mathematics education and the role of the teacher. Dumlupınar University Journal of Faculty of Education 27, 47-56.
  • Burns, B.A., & Hamm, E. H (2011). A comparison of concrete and virtual manipulative use in third and fourth grade mathematics. School Science and Mathematics, 111(6), 256-261.
  • Bümen, N. T., Çakar, E., & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 203-228.
  • Cameron, T., & Bennett, T. (2010) Learning objects in practice: The integration of reusable learning objects in primary education, British Journal of Educational Technology (41) 6, 897-908.
  • Clements, D. H. (2002). Linking research and curriculum development. In L. D. English (Ed.), Handbook of international research in mathematics education (pp. 599–636). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çiftci, O., & Tatar, E. (2015). Güncellenen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 285-298.
  • Dandis, M.A. (2013). The assessment methods that are used in a secondary mathematics class. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 4(2). 133 –143.
  • DaRosa, D. A., Skeff, K., Friedland, J. A., Coburn, M., Cox, S., Pollart, S., ... & Smith, S. (2011). Barriers to effective teaching. Academic Medicine, 86(4), 453-459.
  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (12.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Drake, S. M., & Reid, J. L. (2018). Integrated curriculum as an effective way to teach 21st century capabilities. Asia Pacific Journal of Educational Research, 1(1), 31-50.
  • Elmas, R., Bilici, S. C., Ulutaş, M. A., & Yalçın, S. (2022). Fen Öğretim Programları Üzerine Uluslararası Bir Bakış: Özel Okullarda Görev Yapan Fen Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi An International Perspective on Science Curricula: Identifying Science Teachers’ Views in Private Schools. Bulletin of Educational Studies, 1(1), 19-26.
  • Ernest, P. (1991). The philosophy of mathematics education. London: Palmer.
  • Ertürk, S. (1986). Eğitimde program geliştirme. (5. Baskı). Ankara: Meteksan Limited şirketi.
  • Göçen Kabaran, G., & Aslan Altan, B. (2022). Reflections of pre-service teachers on digital material design after practising digitally-enhanced instructional events. Psycho-Educational Research Reviews, 11(3), 675-691.
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics education research journal, 15(1), 59-69.
  • Hjalmarson, M. A. (2008). Mathematics curriculum systems: Models for analysis of curricular innovation and development. Peabody Journal of Education, 83(4), 592–610.
  • Houang, R. T., & Schmidt, W. H. (2008). TIMSS international curriculum analysis and measuring educational opportunities. 3rd IEA international research conference. http://www.iea.nl/fileadmin/user_upload/IRC/IRC_2008/Papers/IRC2008_Houang_Schmidt.pdf sitesinden erişilmiştir.
  • Kara, K., Karakoç, B., Yıldırım, İ., & Bay, E. (2017). Examination of curriculum alignment in terms of theory and practice for the 8th grade mathematics teaching. Harran Education Journal, 2(1), 26-40.
  • Kubat, U. (2015) Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme sürecine yönelik yeterlikleri, Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 601-614 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8939, Ankara, Turkey.
  • McDuffie, A. R., Drake, C., Choppin, J., Davis, J. D, Magaña, M. V. & Carson, C. (2017). Middle school mathematics teachers’ perceptions of the Common Core State Standards for Mathematics and related assessment and teacher evaluation systems. Educational Policy, 31(2), 139-179.
  • Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123.
  • Moyer, P.S. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics, Educational Studies in Mathematics, (47), 175–197.
  • Pantziara, M., Karamanou, M., & Philippou, G. (2013). Teachers’ beliefs and knowledge related to the Cyprus mathematics curriculum reform. In F. Arzarello (Presidencia), Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8). En Manavgat-Side, Antalya–Turkey.
  • Polly, D. (2017). Elementary school teachers’ uses of mathematics curricular resources. Journal of Curriculum Studies, 49(2), 132-148.
  • Priestley, M. (2011). Whatever happened to curriculum theory? Critical realism and curriculum change. Pedagogy, Culture & Society, 19(2), 221-237.
  • Roza, Y., Satria, G., & Syarifah, N. S. (2017). the development of e-tutorial on implementation national curriculum 2013 for the mathematics teacher. Journal of Physics: Conference. Series, 855(1), 1-9.
  • Stafslien, C. (2001), Gender Differences in Achievement in Mathematics, November 16. http://www.math.wisc.edu/~weinberg/MathEd/Gender_Term_Paper.doc
  • So, K., & Kang, J. (2014). Curriculum reform in Korea: Issues and challenges for twenty-first century learning. The Asia-Pacific Education Researcher, 23, 795–803.
  • Thompson, A. (1992). Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research. In D. A Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 127-146). New York: MacMillan Publishing Company.
  • Thompson, D., Bell, T., Andreae, P., & Robins, A. (2013, Mart). The role of teachers in implementing curriculum changes. In Proceeding of the 44th ACM technical symposium on Computer science education (pp. 245-250).
  • Van Steenbrugge, H. & Ryve, A. (2018). Developing a reform mathematics curriculum program in Sweden: Relating international research and the local context. ZDM Mathematics Education, 50(5), 801-812. https://doi.org/10.1007/s11858-018-0972-y
  • Wilkins, J. (2008). The relationship among elementary teachers’ content knowledge, attitudes, beliefs and practices. Journal of Mathematics Teacher Education, 11, 139-164.
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38 (3), 305 322. Xenofontos, C. (2019). Primary teachers' perspectives on mathematics during curriculum reform: A collective case study from Cyprus. Issues in Educational Research, 29(3), 979-996.
  • Yıldırım, K. (2006). Çoklu zekâ kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki erişilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 2(7), 301-315.
  • Yıldız, İ. ve Uyanık, N. (2004). Günümüz Matematik Öğretimi ve Yakın Çevre Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 12(2), 437-442.
  • Zhang, F., & Liu, Y. (2014). A study of secondary school English teachers’ beliefs in the context of curriculum reform in China. Language teaching research, 18(2), 187-204.
Year 2023, Volume: 24 Issue: 2, 1045 - 1062, 15.09.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1320353

Abstract

References

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11).
  • Alimjonova, M. Y. (2021). The role of the national values in the history of pedagogical education. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(3), 1040-1044.
  • Aydın, S. & Çakıroğlu, J. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara örneği. İlköğretim Online, 9(1), 301-315.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B., & Özpolat, E. T. (2017). Programa bağlılığı etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 110-137.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-rich mathematics ınstruction. association for supervision and curriculum development, Alexandria, Virginia, USA.
  • Biesta, G., Priestley, M. & Robinson, S. (2015). The role of beliefs in teacher agency. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 21(6), 624-640.
  • Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. W. (2009). A problem solving approach to mathematics: For elementary school teachers. Boston, MA: Addison Wesley.
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). The importance of material development and use in mathematics education and the role of the teacher. Dumlupınar University Journal of Faculty of Education 27, 47-56.
  • Burns, B.A., & Hamm, E. H (2011). A comparison of concrete and virtual manipulative use in third and fourth grade mathematics. School Science and Mathematics, 111(6), 256-261.
  • Bümen, N. T., Çakar, E., & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 203-228.
  • Cameron, T., & Bennett, T. (2010) Learning objects in practice: The integration of reusable learning objects in primary education, British Journal of Educational Technology (41) 6, 897-908.
  • Clements, D. H. (2002). Linking research and curriculum development. In L. D. English (Ed.), Handbook of international research in mathematics education (pp. 599–636). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çiftci, O., & Tatar, E. (2015). Güncellenen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 285-298.
  • Dandis, M.A. (2013). The assessment methods that are used in a secondary mathematics class. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 4(2). 133 –143.
  • DaRosa, D. A., Skeff, K., Friedland, J. A., Coburn, M., Cox, S., Pollart, S., ... & Smith, S. (2011). Barriers to effective teaching. Academic Medicine, 86(4), 453-459.
  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (12.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Drake, S. M., & Reid, J. L. (2018). Integrated curriculum as an effective way to teach 21st century capabilities. Asia Pacific Journal of Educational Research, 1(1), 31-50.
  • Elmas, R., Bilici, S. C., Ulutaş, M. A., & Yalçın, S. (2022). Fen Öğretim Programları Üzerine Uluslararası Bir Bakış: Özel Okullarda Görev Yapan Fen Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi An International Perspective on Science Curricula: Identifying Science Teachers’ Views in Private Schools. Bulletin of Educational Studies, 1(1), 19-26.
  • Ernest, P. (1991). The philosophy of mathematics education. London: Palmer.
  • Ertürk, S. (1986). Eğitimde program geliştirme. (5. Baskı). Ankara: Meteksan Limited şirketi.
  • Göçen Kabaran, G., & Aslan Altan, B. (2022). Reflections of pre-service teachers on digital material design after practising digitally-enhanced instructional events. Psycho-Educational Research Reviews, 11(3), 675-691.
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics education research journal, 15(1), 59-69.
  • Hjalmarson, M. A. (2008). Mathematics curriculum systems: Models for analysis of curricular innovation and development. Peabody Journal of Education, 83(4), 592–610.
  • Houang, R. T., & Schmidt, W. H. (2008). TIMSS international curriculum analysis and measuring educational opportunities. 3rd IEA international research conference. http://www.iea.nl/fileadmin/user_upload/IRC/IRC_2008/Papers/IRC2008_Houang_Schmidt.pdf sitesinden erişilmiştir.
  • Kara, K., Karakoç, B., Yıldırım, İ., & Bay, E. (2017). Examination of curriculum alignment in terms of theory and practice for the 8th grade mathematics teaching. Harran Education Journal, 2(1), 26-40.
  • Kubat, U. (2015) Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme sürecine yönelik yeterlikleri, Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 601-614 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8939, Ankara, Turkey.
  • McDuffie, A. R., Drake, C., Choppin, J., Davis, J. D, Magaña, M. V. & Carson, C. (2017). Middle school mathematics teachers’ perceptions of the Common Core State Standards for Mathematics and related assessment and teacher evaluation systems. Educational Policy, 31(2), 139-179.
  • Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123.
  • Moyer, P.S. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics, Educational Studies in Mathematics, (47), 175–197.
  • Pantziara, M., Karamanou, M., & Philippou, G. (2013). Teachers’ beliefs and knowledge related to the Cyprus mathematics curriculum reform. In F. Arzarello (Presidencia), Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8). En Manavgat-Side, Antalya–Turkey.
  • Polly, D. (2017). Elementary school teachers’ uses of mathematics curricular resources. Journal of Curriculum Studies, 49(2), 132-148.
  • Priestley, M. (2011). Whatever happened to curriculum theory? Critical realism and curriculum change. Pedagogy, Culture & Society, 19(2), 221-237.
  • Roza, Y., Satria, G., & Syarifah, N. S. (2017). the development of e-tutorial on implementation national curriculum 2013 for the mathematics teacher. Journal of Physics: Conference. Series, 855(1), 1-9.
  • Stafslien, C. (2001), Gender Differences in Achievement in Mathematics, November 16. http://www.math.wisc.edu/~weinberg/MathEd/Gender_Term_Paper.doc
  • So, K., & Kang, J. (2014). Curriculum reform in Korea: Issues and challenges for twenty-first century learning. The Asia-Pacific Education Researcher, 23, 795–803.
  • Thompson, A. (1992). Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research. In D. A Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 127-146). New York: MacMillan Publishing Company.
  • Thompson, D., Bell, T., Andreae, P., & Robins, A. (2013, Mart). The role of teachers in implementing curriculum changes. In Proceeding of the 44th ACM technical symposium on Computer science education (pp. 245-250).
  • Van Steenbrugge, H. & Ryve, A. (2018). Developing a reform mathematics curriculum program in Sweden: Relating international research and the local context. ZDM Mathematics Education, 50(5), 801-812. https://doi.org/10.1007/s11858-018-0972-y
  • Wilkins, J. (2008). The relationship among elementary teachers’ content knowledge, attitudes, beliefs and practices. Journal of Mathematics Teacher Education, 11, 139-164.
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38 (3), 305 322. Xenofontos, C. (2019). Primary teachers' perspectives on mathematics during curriculum reform: A collective case study from Cyprus. Issues in Educational Research, 29(3), 979-996.
  • Yıldırım, K. (2006). Çoklu zekâ kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki erişilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 2(7), 301-315.
  • Yıldız, İ. ve Uyanık, N. (2004). Günümüz Matematik Öğretimi ve Yakın Çevre Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 12(2), 437-442.
  • Zhang, F., & Liu, Y. (2014). A study of secondary school English teachers’ beliefs in the context of curriculum reform in China. Language teaching research, 18(2), 187-204.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Akarsu 0000-0002-5883-5911

Kübra İler 0000-0002-3052-0256

Zekiye Ayhan 0009-0000-2187-9542

Ridvan Elmas 0000-0001-7769-2525

Publication Date September 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Akarsu, M., İler, K., Ayhan, Z., Elmas, R. (2023). Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1045-1062. https://doi.org/10.17679/inuefd.1320353
AMA Akarsu M, İler K, Ayhan Z, Elmas R. Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. INUJFE. September 2023;24(2):1045-1062. doi:10.17679/inuefd.1320353
Chicago Akarsu, Murat, Kübra İler, Zekiye Ayhan, and Ridvan Elmas. “Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 2 (September 2023): 1045-62. https://doi.org/10.17679/inuefd.1320353.
EndNote Akarsu M, İler K, Ayhan Z, Elmas R (September 1, 2023) Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2 1045–1062.
IEEE M. Akarsu, K. İler, Z. Ayhan, and R. Elmas, “Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi”, INUJFE, vol. 24, no. 2, pp. 1045–1062, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1320353.
ISNAD Akarsu, Murat et al. “Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (September 2023), 1045-1062. https://doi.org/10.17679/inuefd.1320353.
JAMA Akarsu M, İler K, Ayhan Z, Elmas R. Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. INUJFE. 2023;24:1045–1062.
MLA Akarsu, Murat et al. “Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 2, 2023, pp. 1045-62, doi:10.17679/inuefd.1320353.
Vancouver Akarsu M, İler K, Ayhan Z, Elmas R. Özel Okullarda Görev Yapan Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. INUJFE. 2023;24(2):1045-62.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.