BibTex RIS Cite

The Second Level of Primary School Students? Attitudes toward Social Sciences Course and the Relationship between Their Attitudes and Academic Success

Year 2012, Volume: 13 Issue: 2, 1 - 19, 01.04.2012

Abstract

The aim of this research is to investigate the second level of primary school students? attitudes toward Social Studies course and the relation between the attitudes and their academic success The study is conducted in descriptive ? survey model The sample of the study includes 542 students from 13 schools selected from lower middle and upper socioeconomic environment in the city center of Şanlıurfa The results indicate that students? attitudes toward Social Studies course are at ?strongly agree? level There is not a significant difference between students? attitudes according to socioeconomic environment of the school their genders their father?s educational background gender of Social Studies Teacher who conducts lessons and the materials used in the Social Studies course On the other hand there is a significant difference according to their class levels mothers? educational background monthly family income and having an additional supportive training for Social Studies course outside the school Finally the study showed that there is a low but positive and statistically significant relation between Students? attitudes toward Social Studies course and their academic success

References

  • Al-Kyayyatt, A.K. (1990). An Experimental Study Comparing The effects Of The Inquiry Method And The Traditional Method For Teaching Social Studies In Two http://wwwlib.umi.com/dissertations/fullcit/810753 adresinden (12 Aralık 2008) Secondary Schools For Boys.
  • Altınışık, S. (2001). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşçı, S. (2003). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğrenci Tutumları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aşkar, P. ve Erden. M. (1987). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği. Çağdaş Eğitim Dergisi, 121, 8-11.
  • Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayıncılık.
  • Bloom, B. S. (1979). Human Characteristics and School Learning. Özçelik, D. A. (Ed.), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Chiodo, J.J. ve Byford, J. (2004). Do They Really Dislike Sozcial Studies? A Study of Middle School and High Students. Journal of Social Studies Research, 28(1), 16-26.
  • Corbin, S. S. (1997). Comparisons With Other Academic Subject and Selected İnfluences on High School Students’ Attitudes Toward Social Studies. Journal of Social Studies Research. 21(2), 13-18.
  • Çalışkan, H. Yiğittir, S. (2008). Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Tay B. ve Öcal A. (Ed.), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çelik, V. (2009). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Çiftçi, Ü. (2002). Sosyal Bilgiler 6., 7. ve 8. Sınıf Derslerinde Materyal Kullanımının Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Deveci, H. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durmaz. H., Özyıldırım, H. (2005). Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimya Dersine Karşı Tutumları ve Çoklu Zekâ Alanları İle Kimya ve Türkçe Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 67–76.
  • Ergin, A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fauts, J. T. (1990). High School Social Studies Classroom Environments and Attitudes: A Cluster Analysis Approach. Theory and Research in Social Education, 15, 05–114.
  • Ferguson, O. W. (1993). The Effects of Different Instructional Types on Academic Achievement in World History and Student Attitude Toward Social Studies. http://wwwlib.umi.com/dissertations/fullcit/9402529 (12 Aralık 2008).
  • Güçlü, N. (2000). Öğretmen Davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 147, 21-23.
  • Güllü, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, B. (2003). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Alan Bağımlılık ve Alan Bağımsızlık Bilişsel Stil Boyutlarına Uygun Olarak Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin Akademik Başarı ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Haladyna, T., Shaughsnessy, J. ve Redsun, A. (1992). Correlates of Attitudes Toward Social Studies. Theory and Research in Social Education, 10, 1–26.
  • Hobbs, D., Moroz, W. (2001). Secondary Students’ Groving Disenchantment With Social Studies Case Study. A Paper Presented at the Australia Association for Research in Education Conference.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum-Algı İletişim. Ankara: Elips Kitap Yayıncılık.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar (Sosyal Psikolojiye Giriş), (11. Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karakoç, İ. (2005). İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminde Çoklu Zekâ Uygulamalarının Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keskin, A. (2003). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıççı, Y. (2006). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kincheloe, J. L. (2001). Getting Beyond the Facts. New York: Peter Lang Publishing.
  • Koçkan, Ç. (2004). Normal ve Taşımalı Eğitim-Öğretim Yapan ilköğretim İkinci Kademe Değerlendirilmesi (Kırşehir Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Dersine Yönelik Tutumlarının
  • Kraus, S. J. (1990). Attitudes and the Prediction of Behavior: A Meta-Analysis. Paper resented at the Annual Convention of the American Psychological Association.
  • Krech, D., Crutchfield, R. S. (1999). Sosyal Psikoloji: Teori ve Problemler. (Çev. Güngör E.). İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Küçükahmet, L. (1976). Öğretmen Yetiştiren Kurum Öğretmenlerinin Tutumları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Mather, J. (2004). Why do we Have to Studt These Old White Guys?. Classroom Spice, 6(2), 1-4.
  • Moroz, W. (1996). Student and Teacher Attitudes Toward Goverment Primary Schools in W.A. Doctoral Thesis. Perth: Curtin University of Technology. Morrow, M. (1997). Students Attitudes Towards Social Studies. http://www.aare.edu.au/97/Morrow301.htm (12 Mayıs 2008)
  • Otluoğlu, R. (2002). İlköğretim Okulu 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yazılı Edebiyat Ürünlerini Ders Aracı Olarak Kullanmanın Duyuşsal Davranış Özelliklerini Kazanmaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yönetimi). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özkal, N., Çetingöz, D. (2006). Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi. 31, 22–28.
  • Öztürk, C., Baysal, N. (1999). İlköğretim 4 –5.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumu. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 13–21.
  • Safran, M. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Tay B. ve Öcal A. (Ed.), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Schug, M. C., Beery, R. (1987). Teaching Social Studies in the Elemantary School. Glenview Ilinois, Scott, Foresman and Company.
  • Swift, G. W. (1993). Effects of A Childrens’ Book and A Traditional Texbook on Thirdgrade Students’ Achievement and Attitudes Toward Social Studies. Doctoral Thesis. Oklahoma: Oklahoma University.
  • Şahin, T., Çakır, Ö.S., Şahin, B. (2001). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerine Karşı Tutumları, Akademik Benlik Kavramları ve Bilişsel Öğrenme Düzeyleri. Eğitim Araştırmaları, 3-4, 133-138.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tay, B., Akyürek Tay, B. (2006). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumun Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73–82.
  • İsen, G., Batmaz, V. (2006). Ben ve Toplum. Ankara: Teori Yayınları.
  • Uzun, A. (2006). Üstün veya Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yüce, S. (2008). Taşımalı Eğitim-Öğretim Yapan İlköğretim Okullarındaki II. Kademe Öğrencilerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarının

İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Year 2012, Volume: 13 Issue: 2, 1 - 19, 01.04.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumları ve
öğrencilerin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma betimsel-tarama
modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 1. dönemde, Şanlıurfa
Merkez ilçedeki alt, orta ve üst sosyo-ekonomik çevrede bulunan toplam 13 okulda öğrenim gören toplam 542
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin
Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarının genel olarak orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin
Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumları, okulun bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik düzeyine, öğrencilerin
cinsiyetine, babanın eğitim düzeyine, Sosyal Bilgiler dersine giren öğretmenin cinsiyetine ve Sosyal Bilgiler
dersinde kullanılan materyal durumuna göre anlamlı farklılık göstermezken, okudukları sınıf ve anne eğitim
düzeyi, ailenin aylık geliri ve okul dışında Sosyal bilgiler Dersiyle ilgili ilave destek alma değişkenlerine göre
anlamlı farklılıklar göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumları ile akademik
başarıları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur.

References

  • Al-Kyayyatt, A.K. (1990). An Experimental Study Comparing The effects Of The Inquiry Method And The Traditional Method For Teaching Social Studies In Two http://wwwlib.umi.com/dissertations/fullcit/810753 adresinden (12 Aralık 2008) Secondary Schools For Boys.
  • Altınışık, S. (2001). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşçı, S. (2003). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğrenci Tutumları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aşkar, P. ve Erden. M. (1987). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği. Çağdaş Eğitim Dergisi, 121, 8-11.
  • Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayıncılık.
  • Bloom, B. S. (1979). Human Characteristics and School Learning. Özçelik, D. A. (Ed.), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Chiodo, J.J. ve Byford, J. (2004). Do They Really Dislike Sozcial Studies? A Study of Middle School and High Students. Journal of Social Studies Research, 28(1), 16-26.
  • Corbin, S. S. (1997). Comparisons With Other Academic Subject and Selected İnfluences on High School Students’ Attitudes Toward Social Studies. Journal of Social Studies Research. 21(2), 13-18.
  • Çalışkan, H. Yiğittir, S. (2008). Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Tay B. ve Öcal A. (Ed.), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çelik, V. (2009). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Çiftçi, Ü. (2002). Sosyal Bilgiler 6., 7. ve 8. Sınıf Derslerinde Materyal Kullanımının Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Deveci, H. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durmaz. H., Özyıldırım, H. (2005). Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimya Dersine Karşı Tutumları ve Çoklu Zekâ Alanları İle Kimya ve Türkçe Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 67–76.
  • Ergin, A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fauts, J. T. (1990). High School Social Studies Classroom Environments and Attitudes: A Cluster Analysis Approach. Theory and Research in Social Education, 15, 05–114.
  • Ferguson, O. W. (1993). The Effects of Different Instructional Types on Academic Achievement in World History and Student Attitude Toward Social Studies. http://wwwlib.umi.com/dissertations/fullcit/9402529 (12 Aralık 2008).
  • Güçlü, N. (2000). Öğretmen Davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 147, 21-23.
  • Güllü, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, B. (2003). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Alan Bağımlılık ve Alan Bağımsızlık Bilişsel Stil Boyutlarına Uygun Olarak Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin Akademik Başarı ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Haladyna, T., Shaughsnessy, J. ve Redsun, A. (1992). Correlates of Attitudes Toward Social Studies. Theory and Research in Social Education, 10, 1–26.
  • Hobbs, D., Moroz, W. (2001). Secondary Students’ Groving Disenchantment With Social Studies Case Study. A Paper Presented at the Australia Association for Research in Education Conference.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum-Algı İletişim. Ankara: Elips Kitap Yayıncılık.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar (Sosyal Psikolojiye Giriş), (11. Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karakoç, İ. (2005). İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminde Çoklu Zekâ Uygulamalarının Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keskin, A. (2003). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıççı, Y. (2006). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kincheloe, J. L. (2001). Getting Beyond the Facts. New York: Peter Lang Publishing.
  • Koçkan, Ç. (2004). Normal ve Taşımalı Eğitim-Öğretim Yapan ilköğretim İkinci Kademe Değerlendirilmesi (Kırşehir Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Dersine Yönelik Tutumlarının
  • Kraus, S. J. (1990). Attitudes and the Prediction of Behavior: A Meta-Analysis. Paper resented at the Annual Convention of the American Psychological Association.
  • Krech, D., Crutchfield, R. S. (1999). Sosyal Psikoloji: Teori ve Problemler. (Çev. Güngör E.). İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Küçükahmet, L. (1976). Öğretmen Yetiştiren Kurum Öğretmenlerinin Tutumları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Mather, J. (2004). Why do we Have to Studt These Old White Guys?. Classroom Spice, 6(2), 1-4.
  • Moroz, W. (1996). Student and Teacher Attitudes Toward Goverment Primary Schools in W.A. Doctoral Thesis. Perth: Curtin University of Technology. Morrow, M. (1997). Students Attitudes Towards Social Studies. http://www.aare.edu.au/97/Morrow301.htm (12 Mayıs 2008)
  • Otluoğlu, R. (2002). İlköğretim Okulu 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yazılı Edebiyat Ürünlerini Ders Aracı Olarak Kullanmanın Duyuşsal Davranış Özelliklerini Kazanmaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yönetimi). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özkal, N., Çetingöz, D. (2006). Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi. 31, 22–28.
  • Öztürk, C., Baysal, N. (1999). İlköğretim 4 –5.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumu. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 13–21.
  • Safran, M. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Tay B. ve Öcal A. (Ed.), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Schug, M. C., Beery, R. (1987). Teaching Social Studies in the Elemantary School. Glenview Ilinois, Scott, Foresman and Company.
  • Swift, G. W. (1993). Effects of A Childrens’ Book and A Traditional Texbook on Thirdgrade Students’ Achievement and Attitudes Toward Social Studies. Doctoral Thesis. Oklahoma: Oklahoma University.
  • Şahin, T., Çakır, Ö.S., Şahin, B. (2001). İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerine Karşı Tutumları, Akademik Benlik Kavramları ve Bilişsel Öğrenme Düzeyleri. Eğitim Araştırmaları, 3-4, 133-138.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tay, B., Akyürek Tay, B. (2006). Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumun Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73–82.
  • İsen, G., Batmaz, V. (2006). Ben ve Toplum. Ankara: Teori Yayınları.
  • Uzun, A. (2006). Üstün veya Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yüce, S. (2008). Taşımalı Eğitim-Öğretim Yapan İlköğretim Okullarındaki II. Kademe Öğrencilerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarının
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Şimşek This is me

Ali Demir This is me

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Şimşek, H., & Demir, A. (2012). İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 1-19.
AMA Şimşek H, Demir A. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. INUJFE. April 2012;13(2):1-19.
Chicago Şimşek, Hüseyin, and Ali Demir. “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları Ve Öğrencilerin Tutumları Ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no. 2 (April 2012): 1-19.
EndNote Şimşek H, Demir A (April 1, 2012) İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 2 1–19.
IEEE H. Şimşek and A. Demir, “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”, INUJFE, vol. 13, no. 2, pp. 1–19, 2012.
ISNAD Şimşek, Hüseyin - Demir, Ali. “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları Ve Öğrencilerin Tutumları Ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (April 2012), 1-19.
JAMA Şimşek H, Demir A. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. INUJFE. 2012;13:1–19.
MLA Şimşek, Hüseyin and Ali Demir. “İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları Ve Öğrencilerin Tutumları Ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 13, no. 2, 2012, pp. 1-19.
Vancouver Şimşek H, Demir A. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Öğrencilerin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. INUJFE. 2012;13(2):1-19.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.