BibTex RIS Cite

Investigation of Academic Achievement of Art Teacher Candidates Based on Different Variables

Year 2012, Volume: 13 Issue: 2, 21 - 41, 01.04.2012

Abstract

The study aims to investigate academic achievement of art teacher candidates on basis of different variables The study employing descriptive characteristics with relational survey design consists of a working group of 97 3rd and 4th year students accepted to the Department as a result of talent exams and enrolled in the Department of Fine Arts in Abant İzzet Baysal University Faculty of Education attending daytime course programs and evening course programs in 2007 2008 educational year SPSS 15 package program was used in data analysis Frequencies and percentage distribution was calculated and tabulated and the relationships between the variables in the study are computed by using Maan Whithney U Test t test was utilized to identify whether there was a difference between two group means Research findings show that there are not any meaningful relationships between academic achievement scores of art teacher candidates and variables such as gender accommodation type of education and their field and non field grade averages Significant differences were found to be existed between non field grade averages with class levels and type of high school the candidates graduated from

References

  • Altınkurt, L. (2006). Üniversitelerdeki güzel sanatlar eğitim programları giris sınavı sonuçlarının değerlendirilmesi (Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği). Dumlupınar üniversitesi, Sosyal bilimler dergisi, 15.
  • Bahar, H.H. , Özen, Y. , Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
  • Bahar, H.H. , Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2) , 379-386.
  • Buyurgan, S. (2000). Anadolu güzel sanatlar liseleri resim bölümü mezunlarının yüksek öğrenimdeki başarı durumları ile ilgili bir değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 19 : 32-42
  • Bozkurt, F. (2008). Görsel sanat eğitimi veren orta öğretim kurumlarının üniversiteye giriş tercih ve başarılarının belirlenmesi üzerine Kütahya ilinde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Üçüncü Baskı. Ankara: Pegem AYayıncılık .
  • Çalışkan, S. , Selçuk, G.S, Özcan, Ö. (2010). Fizik öğretmen adaylarının özyeterlilik inançları: cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarının etkileri. Cilt:18 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi. 449-466.
  • Dalkıran, E. , Şaktanlı S.C (2009). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarılarına etki eden değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 17, 71- 76.
  • Ece, A.S. , Sazak, N (2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS & AOÖB puanlarının yerleştirme puanları içerisindeki yeri ve adayların ÖSS puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (AİBÜ örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Denizli.
  • Ece, A.S. , Bilgin, A.S (2007). Mezun oldukları lise türlerine göre müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarı durumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8 (14), 113–130.
  • Kuzgun, Y (2001). Meslek seçimi. Ankara : ÖSYM Yayını.
  • Peker, R. (2003). Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin ÖSS ve Özel yetenek sınavı puanlarına göre genel akademik başarıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, Sayı: 1
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. 13. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şayli, V. (2008). Gazi eğitim fakültesi resim-iş eğitimi anabilim dalı yetenek sınavlarını kazanan birinci sınıf öğrencilerinin profili. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, Ali (2002). Türkiye’de çağdaş sanat eğitiminde öğretmen yetiştirme süreci ve başlıca yapılanmalar. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi

Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2012, Volume: 13 Issue: 2, 21 - 41, 01.04.2012

Abstract

Bu araştırma, Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler üzerinden
incelenmesi temel amacını taşımaktadır. Betimsel bir nitelik taşıyan ve ilişkisel tarama deseninde
gerçekleştirilen çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Resim -
İş Eğitimi Anabilim Dalına kayıtlı 2007 / 2008 yıllarında özel yetenek sınavları ile giriş yapan, (3.4.sınıf) 1.
ve 2. öğretimdeki eğitimlerine devam eden 97 öğrenci araştırmanın çalışma gurubunu oluşturmaktadır.
Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde, SPSS-15 paket programından yararlanılmış, verilerin
frekans ve yüzde dağılımları hesaplanarak tablolaştırılmış, araştırmada ele alınan değişkenler arasındaki
ilişkiler, Maan-Whitney U Testi ile hesaplanmıştır. İki grup ortalamaları arasında fark olup olmadığı ise, ttesti
ile belirlenmiştir. Araştırma sonunda, resim iş öğretmen adaylarının, akademik başarı puanları ile
cinsiyet, barınma, öğrenim türü değişkenleri ile alan ve alan dışı not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin
bulunmadığı; sınıf düzeyleri ve mezun olunan lise türü değişkenlerinde ise alan dışı ders not ortalamaları
arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Altınkurt, L. (2006). Üniversitelerdeki güzel sanatlar eğitim programları giris sınavı sonuçlarının değerlendirilmesi (Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği). Dumlupınar üniversitesi, Sosyal bilimler dergisi, 15.
  • Bahar, H.H. , Özen, Y. , Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
  • Bahar, H.H. , Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2) , 379-386.
  • Buyurgan, S. (2000). Anadolu güzel sanatlar liseleri resim bölümü mezunlarının yüksek öğrenimdeki başarı durumları ile ilgili bir değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 19 : 32-42
  • Bozkurt, F. (2008). Görsel sanat eğitimi veren orta öğretim kurumlarının üniversiteye giriş tercih ve başarılarının belirlenmesi üzerine Kütahya ilinde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Üçüncü Baskı. Ankara: Pegem AYayıncılık .
  • Çalışkan, S. , Selçuk, G.S, Özcan, Ö. (2010). Fizik öğretmen adaylarının özyeterlilik inançları: cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarının etkileri. Cilt:18 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi. 449-466.
  • Dalkıran, E. , Şaktanlı S.C (2009). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarılarına etki eden değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 17, 71- 76.
  • Ece, A.S. , Sazak, N (2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS & AOÖB puanlarının yerleştirme puanları içerisindeki yeri ve adayların ÖSS puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (AİBÜ örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Denizli.
  • Ece, A.S. , Bilgin, A.S (2007). Mezun oldukları lise türlerine göre müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarı durumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8 (14), 113–130.
  • Kuzgun, Y (2001). Meslek seçimi. Ankara : ÖSYM Yayını.
  • Peker, R. (2003). Uludağ üniversitesi eğitim fakültesi beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin ÖSS ve Özel yetenek sınavı puanlarına göre genel akademik başarıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, Sayı: 1
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. 13. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şayli, V. (2008). Gazi eğitim fakültesi resim-iş eğitimi anabilim dalı yetenek sınavlarını kazanan birinci sınıf öğrencilerinin profili. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, Ali (2002). Türkiye’de çağdaş sanat eğitiminde öğretmen yetiştirme süreci ve başlıca yapılanmalar. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nezahat Dilekçi This is me

Ahmet Serkan Ece This is me

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Dilekçi, N., & Ece, A. S. (2012). Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 21-41.
AMA Dilekçi N, Ece AS. Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. INUJFE. April 2012;13(2):21-41.
Chicago Dilekçi, Nezahat, and Ahmet Serkan Ece. “Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no. 2 (April 2012): 21-41.
EndNote Dilekçi N, Ece AS (April 1, 2012) Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 2 21–41.
IEEE N. Dilekçi and A. S. Ece, “Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, INUJFE, vol. 13, no. 2, pp. 21–41, 2012.
ISNAD Dilekçi, Nezahat - Ece, Ahmet Serkan. “Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (April 2012), 21-41.
JAMA Dilekçi N, Ece AS. Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. INUJFE. 2012;13:21–41.
MLA Dilekçi, Nezahat and Ahmet Serkan Ece. “Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 13, no. 2, 2012, pp. 21-41.
Vancouver Dilekçi N, Ece AS. Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. INUJFE. 2012;13(2):21-4.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.