PDF EndNote BibTex RIS Cite

The Place and Importance of Playgrounds in Child Development

Year 2009, Volume 10, Issue 2, 95 - 110, 01.04.2009

Abstract

Education is an activity that is not restricted to the school areas sometimes goes beyond the school walls Similar to schools various institutions or establishments like playgrounds libraries and museums also take place in educational and or instructional process Among these places playgrounds can be regarded as critically important in terms of discharging children?s high energy positive self ego development exploring skills self esteem and success of children and also cognitive physical and psychological development of children We need playgrounds to enhance these skills and to provide an option for our children to learn new things In this study we will argue importance and kinds of playgrounds

References

  • Alqudah, Y. M. M. (2003). Çocuğun gelişiminde oyun alanlarının rolü, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Semineri, Ankara.
  • Bal, A. (2005). Zonguldak kenti yeşil alan sistemindeki çocuk oyun alanlarının durumunun peyzaj mimarlığı ilkeleri açısından irdelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Mimarlık Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı-Zonguldak.
  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Dönmez, N. B. (1992). Üniversite çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü ve kız meslek lisesi öğrencileri için oyun kitabı, İzmir: Bayrak Matbaası.
  • Korkmaz, E. (2009). Oyunu çocuk gelişimine etkisi ve çocuk oyun alanları tasarım kriterleri http://www.planlama.org/new/makaleler/oyunun-cocuk-gelisimine-etkisive-cocuk-oyun-alanlari-tasarim-kriterleri.html 18.02.2009’da alındı.
  • Memik, N. H. (2004). An evaluation of the changing approaches to children’s play spaces. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı-Ankara.
  • Oğuzkan, Ş., ve Oral, G. (1997). Okulöncesi eğitimi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
  • Tekkaya, E. (2001). Tasarlanmış çocuk hakları: Ankara çocuk oyun alanları Milli Eğitim Dergisi, 151. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/151/tekkaya.htm 25.06.2008’de alındı.
  • Uluğ, H. (2007). Kuzey Adana’daki çocuk oyun alanlarının bitki seçimi yönünden irdelenmesi. http://library.cu.edu.tr/tezler/6587.pdf 20.06.2008’de alındı.
  • Yılmaz, S., ve Bulut, Z. (2003). Kentsel mekânlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Milli Eğitim Dergisi, 158. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/158/yilmaz.htm 25.06.2008’de alındı.

Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi

Year 2009, Volume 10, Issue 2, 95 - 110, 01.04.2009

Abstract

Eğitim sadece okullar ile sınırlı olmayıp okul dışı alanlarda da devam eden bir etkinlik olarak karşımıza çıkmaktadır Okullar gibi çocuk parkları çocuk oyun alanları kütüphaneler müzeler çeşitli kurum ve kuruluşlar da eğitim sürecinin içinde yer almaktadır Bunların arasında oyun alanları çocukların fazla enerjilerinin kabul edilebilir bir şekilde harcaması bakımından olumlu benlik gelişimi yeteneklerin keşfedilmesi çocuğun öz güven ve başarısı gücünü kontrol edebilmesi bilişsel bedensel psikolojik vb gelişimleri açısından büyük önem taşımaktadır Bu becerilerin geliştirilmesi için ve çocukların yeni bir şeyler öğrenmelerine olanak sağlanması için oyun alanlarına ihtiyaç duyulmaktadır Bu çalışmada çocuk oyun alanları çeşitlerinden ve çocuk oyun alanlarının öneminden bahsedilecektir

References

  • Alqudah, Y. M. M. (2003). Çocuğun gelişiminde oyun alanlarının rolü, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Semineri, Ankara.
  • Bal, A. (2005). Zonguldak kenti yeşil alan sistemindeki çocuk oyun alanlarının durumunun peyzaj mimarlığı ilkeleri açısından irdelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Mimarlık Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı-Zonguldak.
  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Dönmez, N. B. (1992). Üniversite çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü ve kız meslek lisesi öğrencileri için oyun kitabı, İzmir: Bayrak Matbaası.
  • Korkmaz, E. (2009). Oyunu çocuk gelişimine etkisi ve çocuk oyun alanları tasarım kriterleri http://www.planlama.org/new/makaleler/oyunun-cocuk-gelisimine-etkisive-cocuk-oyun-alanlari-tasarim-kriterleri.html 18.02.2009’da alındı.
  • Memik, N. H. (2004). An evaluation of the changing approaches to children’s play spaces. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı-Ankara.
  • Oğuzkan, Ş., ve Oral, G. (1997). Okulöncesi eğitimi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
  • Tekkaya, E. (2001). Tasarlanmış çocuk hakları: Ankara çocuk oyun alanları Milli Eğitim Dergisi, 151. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/151/tekkaya.htm 25.06.2008’de alındı.
  • Uluğ, H. (2007). Kuzey Adana’daki çocuk oyun alanlarının bitki seçimi yönünden irdelenmesi. http://library.cu.edu.tr/tezler/6587.pdf 20.06.2008’de alındı.
  • Yılmaz, S., ve Bulut, Z. (2003). Kentsel mekânlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Milli Eğitim Dergisi, 158. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/158/yilmaz.htm 25.06.2008’de alındı.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Merve ÜNAL This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009, Volume 10, Issue 2

Cite

Bibtex @ { inuefd108697, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2009}, volume = {10}, number = {2}, pages = {95 - 110}, title = {Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi}, key = {cite}, author = {Ünal, Merve} }
APA Ünal, M. (2009). Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 10 (2) , 95-110 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8705/108697
MLA Ünal, M. "Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (2009 ): 95-110 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8705/108697>
Chicago Ünal, M. "Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (2009 ): 95-110
RIS TY - JOUR T1 - The Place and Importance of Playgrounds in Child Development AU - MerveÜnal Y1 - 2009 PY - 2009 N1 - DO - T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 95 EP - 110 VL - 10 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi %A Merve Ünal %T Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi %D 2009 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 10 %N 2 %R %U
ISNAD Ünal, Merve . "Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 / 2 (April 2009): 95-110 .
AMA Ünal M. Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. INUJFE. 2009; 10(2): 95-110.
Vancouver Ünal M. Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 10(2): 95-110.
IEEE M. Ünal , "Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 2, pp. 95-110, Apr. 2009

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.