BibTex RIS Kaynak Göster

The Place and Importance of Playgrounds in Child Development

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 95 - 110, 01.04.2009

Öz

Education is an activity that is not restricted to the school areas sometimes goes beyond the school walls Similar to schools various institutions or establishments like playgrounds libraries and museums also take place in educational and or instructional process Among these places playgrounds can be regarded as critically important in terms of discharging children?s high energy positive self ego development exploring skills self esteem and success of children and also cognitive physical and psychological development of children We need playgrounds to enhance these skills and to provide an option for our children to learn new things In this study we will argue importance and kinds of playgrounds

Kaynakça

  • Alqudah, Y. M. M. (2003). Çocuğun gelişiminde oyun alanlarının rolü, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Semineri, Ankara.
  • Bal, A. (2005). Zonguldak kenti yeşil alan sistemindeki çocuk oyun alanlarının durumunun peyzaj mimarlığı ilkeleri açısından irdelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Mimarlık Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı-Zonguldak.
  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Dönmez, N. B. (1992). Üniversite çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü ve kız meslek lisesi öğrencileri için oyun kitabı, İzmir: Bayrak Matbaası.
  • Korkmaz, E. (2009). Oyunu çocuk gelişimine etkisi ve çocuk oyun alanları tasarım kriterleri http://www.planlama.org/new/makaleler/oyunun-cocuk-gelisimine-etkisive-cocuk-oyun-alanlari-tasarim-kriterleri.html 18.02.2009’da alındı.
  • Memik, N. H. (2004). An evaluation of the changing approaches to children’s play spaces. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı-Ankara.
  • Oğuzkan, Ş., ve Oral, G. (1997). Okulöncesi eğitimi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
  • Tekkaya, E. (2001). Tasarlanmış çocuk hakları: Ankara çocuk oyun alanları Milli Eğitim Dergisi, 151. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/151/tekkaya.htm 25.06.2008’de alındı.
  • Uluğ, H. (2007). Kuzey Adana’daki çocuk oyun alanlarının bitki seçimi yönünden irdelenmesi. http://library.cu.edu.tr/tezler/6587.pdf 20.06.2008’de alındı.
  • Yılmaz, S., ve Bulut, Z. (2003). Kentsel mekânlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Milli Eğitim Dergisi, 158. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/158/yilmaz.htm 25.06.2008’de alındı.

Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 95 - 110, 01.04.2009

Öz

Eğitim sadece okullar ile sınırlı olmayıp okul dışı alanlarda da devam eden bir etkinlik olarak karşımıza çıkmaktadır Okullar gibi çocuk parkları çocuk oyun alanları kütüphaneler müzeler çeşitli kurum ve kuruluşlar da eğitim sürecinin içinde yer almaktadır Bunların arasında oyun alanları çocukların fazla enerjilerinin kabul edilebilir bir şekilde harcaması bakımından olumlu benlik gelişimi yeteneklerin keşfedilmesi çocuğun öz güven ve başarısı gücünü kontrol edebilmesi bilişsel bedensel psikolojik vb gelişimleri açısından büyük önem taşımaktadır Bu becerilerin geliştirilmesi için ve çocukların yeni bir şeyler öğrenmelerine olanak sağlanması için oyun alanlarına ihtiyaç duyulmaktadır Bu çalışmada çocuk oyun alanları çeşitlerinden ve çocuk oyun alanlarının öneminden bahsedilecektir

Kaynakça

  • Alqudah, Y. M. M. (2003). Çocuğun gelişiminde oyun alanlarının rolü, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Semineri, Ankara.
  • Bal, A. (2005). Zonguldak kenti yeşil alan sistemindeki çocuk oyun alanlarının durumunun peyzaj mimarlığı ilkeleri açısından irdelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Mimarlık Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı-Zonguldak.
  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Dönmez, N. B. (1992). Üniversite çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü ve kız meslek lisesi öğrencileri için oyun kitabı, İzmir: Bayrak Matbaası.
  • Korkmaz, E. (2009). Oyunu çocuk gelişimine etkisi ve çocuk oyun alanları tasarım kriterleri http://www.planlama.org/new/makaleler/oyunun-cocuk-gelisimine-etkisive-cocuk-oyun-alanlari-tasarim-kriterleri.html 18.02.2009’da alındı.
  • Memik, N. H. (2004). An evaluation of the changing approaches to children’s play spaces. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ Kentsel Tasarım, Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı-Ankara.
  • Oğuzkan, Ş., ve Oral, G. (1997). Okulöncesi eğitimi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
  • Tekkaya, E. (2001). Tasarlanmış çocuk hakları: Ankara çocuk oyun alanları Milli Eğitim Dergisi, 151. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/151/tekkaya.htm 25.06.2008’de alındı.
  • Uluğ, H. (2007). Kuzey Adana’daki çocuk oyun alanlarının bitki seçimi yönünden irdelenmesi. http://library.cu.edu.tr/tezler/6587.pdf 20.06.2008’de alındı.
  • Yılmaz, S., ve Bulut, Z. (2003). Kentsel mekânlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Milli Eğitim Dergisi, 158. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/158/yilmaz.htm 25.06.2008’de alındı.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünal, M. (2009). Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 95-110.
AMA Ünal M. Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. INUEFD. Nisan 2009;10(2):95-110.
Chicago Ünal, Merve. “Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri Ve Önemi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 2 (Nisan 2009): 95-110.
EndNote Ünal M (01 Nisan 2009) Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 2 95–110.
IEEE M. Ünal, “Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi”, INUEFD, c. 10, sy. 2, ss. 95–110, 2009.
ISNAD Ünal, Merve. “Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri Ve Önemi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/2 (Nisan 2009), 95-110.
JAMA Ünal M. Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. INUEFD. 2009;10:95–110.
MLA Ünal, Merve. “Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri Ve Önemi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 2, 2009, ss. 95-110.
Vancouver Ünal M. Çocuk Gelişiminde Oyun Alanlarının Yeri ve Önemi. INUEFD. 2009;10(2):95-110.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.