PDF EndNote BibTex RIS Cite

AN APPLICATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT THE SAMPLE OF ÇAMAĞZI PRIMARY SCHOOL IN TOKAT PROVINCE

Year 2007, Volume 8, Issue 13, 1 - 16, 01.02.2007

Abstract

This study handles the application and consequences of Total Quality Management in Çamağzı Primary School in Çamağzı Village of Tokat province The application covers the time period between 1 September 2003 and 1 January 2006 Considered the Total Quality Management as process management the changes the school has passed through in a period of 25 months and the results clearly display the effects of this management style Achieving the short and long term goals became a means of motivation for the staff and all internal and external parties affected by the school At the end of the process the school was chosen the most qualified school of the year in the province of Tokat as a part of Total Quality Management rewarding process The research is a qualitative one including the observations of the researcher who works as the principal in the same time The observations of the researcher are discussed through case study and some suggestions are developed accordingly

References

  • Aksu, M. B. (1995). Toplam Kalite Yönetimi. Eğitim Yönetimi Dergisi, S. 2,
  • Aksu, M. B. (2002). Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, M. (1992). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi (Kavramlar, Kuramlar, Süreçler, İlişkiler). Genişletilmiş 4. Baskı. Ankara: PEGEM-A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1994). Sınıf Yönetimi, Ankara: Şafak Matbaacılık Ltd.
  • Can, N. (2002). Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Millî Eğitim Dergisi. S. 155-156.
  • MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete. S. 25212
  • Peker, Ö. (1993). Toplam Kalite Yönetimi ve TS-ISO 9000 Standartları. Verimlilik Dergisi. Özel Sayı.

BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ

Year 2007, Volume 8, Issue 13, 1 - 16, 01.02.2007

Abstract

Bu çalışmada Tokat ili Çamağzı köyü, Çamağzı İlköğretim Okulunda uygulanan Toplam Kalite Yönetimi ve sonuçları ele alınmıştır. Süreç olarak 01.09.2003–01.01.2006 tarihleri ele alınmıştır. Toplam Kalite Yönetimi’ni süreç yönetimi olarak kabul edildiğinde, 25 ay gibi bir sürede okulun geçirdiği değişim ve sonuçlar bu yönetim tarzının etkilerini ortaya koymaktadır. Kısa dönemli ve uzun dönemli stratejik hedeflere ulaşılma okulda çalışanlar ve okuldan etkilenen tüm iç ve dış paydaşlar açısından motivasyon aracı olmuştur. Süreç sonucunda okul, TKY ödül sürecinde Tokat ilinde yılın kaliteli okulu seçilmiştir. Araştırma nitel bir araştırmadır, aynı okulda okul müdürü olarak çalışan ve yayını hazırlayan yazarın gözlemleri örnek olay incelemesi yöntemiyle ele alınarak tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir.

References

  • Aksu, M. B. (1995). Toplam Kalite Yönetimi. Eğitim Yönetimi Dergisi, S. 2,
  • Aksu, M. B. (2002). Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, M. (1992). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi (Kavramlar, Kuramlar, Süreçler, İlişkiler). Genişletilmiş 4. Baskı. Ankara: PEGEM-A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1994). Sınıf Yönetimi, Ankara: Şafak Matbaacılık Ltd.
  • Can, N. (2002). Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Millî Eğitim Dergisi. S. 155-156.
  • MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete. S. 25212
  • Peker, Ö. (1993). Toplam Kalite Yönetimi ve TS-ISO 9000 Standartları. Verimlilik Dergisi. Özel Sayı.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nail YILDIRIM This is me

Publication Date February 1, 2007
Published in Issue Year 2007, Volume 8, Issue 13

Cite

Bibtex @ { inuefd108733, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2007}, volume = {8}, number = {13}, pages = {1 - 16}, title = {BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {Yıldırım, Nail} }
APA Yıldırım, N. (2007). BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 8 (13) , 1-16 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8709/108733
MLA Yıldırım, N. "BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (2007 ): 1-16 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8709/108733>
Chicago Yıldırım, N. "BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (2007 ): 1-16
RIS TY - JOUR T1 - AN APPLICATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT THE SAMPLE OF ÇAMAĞZI PRIMARY SCHOOL IN TOKAT PROVINCE AU - NailYıldırım Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 16 VL - 8 IS - 13 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ %A Nail Yıldırım %T BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ %D 2007 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 8 %N 13 %R %U
ISNAD Yıldırım, Nail . "BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 / 13 (February 2007): 1-16 .
AMA Yıldırım N. BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. INUJFE. 2007; 8(13): 1-16.
Vancouver Yıldırım N. BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(13): 1-16.
IEEE N. Yıldırım , "BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 13, pp. 1-16, Feb. 2007

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.