BibTex RIS Kaynak Göster

AN APPLICATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT THE SAMPLE OF ÇAMAĞZI PRIMARY SCHOOL IN TOKAT PROVINCE

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 1 - 16, 01.02.2007

Öz

This study handles the application and consequences of Total Quality Management in Çamağzı Primary School in Çamağzı Village of Tokat province The application covers the time period between 1 September 2003 and 1 January 2006 Considered the Total Quality Management as process management the changes the school has passed through in a period of 25 months and the results clearly display the effects of this management style Achieving the short and long term goals became a means of motivation for the staff and all internal and external parties affected by the school At the end of the process the school was chosen the most qualified school of the year in the province of Tokat as a part of Total Quality Management rewarding process The research is a qualitative one including the observations of the researcher who works as the principal in the same time The observations of the researcher are discussed through case study and some suggestions are developed accordingly

Kaynakça

  • Aksu, M. B. (1995). Toplam Kalite Yönetimi. Eğitim Yönetimi Dergisi, S. 2,
  • Aksu, M. B. (2002). Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, M. (1992). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi (Kavramlar, Kuramlar, Süreçler, İlişkiler). Genişletilmiş 4. Baskı. Ankara: PEGEM-A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1994). Sınıf Yönetimi, Ankara: Şafak Matbaacılık Ltd.
  • Can, N. (2002). Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Millî Eğitim Dergisi. S. 155-156.
  • MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete. S. 25212
  • Peker, Ö. (1993). Toplam Kalite Yönetimi ve TS-ISO 9000 Standartları. Verimlilik Dergisi. Özel Sayı.

BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 1 - 16, 01.02.2007

Öz

Bu çalışmada Tokat ili Çamağzı köyü, Çamağzı İlköğretim Okulunda
uygulanan Toplam Kalite Yönetimi ve sonuçları ele alınmıştır. Süreç olarak
01.09.2003–01.01.2006 tarihleri ele alınmıştır. Toplam Kalite Yönetimi’ni süreç
yönetimi olarak kabul edildiğinde, 25 ay gibi bir sürede okulun geçirdiği
değişim ve sonuçlar bu yönetim tarzının etkilerini ortaya koymaktadır. Kısa
dönemli ve uzun dönemli stratejik hedeflere ulaşılma okulda çalışanlar ve
okuldan etkilenen tüm iç ve dış paydaşlar açısından motivasyon aracı
olmuştur. Süreç sonucunda okul, TKY ödül sürecinde Tokat ilinde yılın kaliteli
okulu seçilmiştir. Araştırma nitel bir araştırmadır, aynı okulda okul müdürü
olarak çalışan ve yayını hazırlayan yazarın gözlemleri örnek olay incelemesi
yöntemiyle ele alınarak tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Aksu, M. B. (1995). Toplam Kalite Yönetimi. Eğitim Yönetimi Dergisi, S. 2,
  • Aksu, M. B. (2002). Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, M. (1992). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi (Kavramlar, Kuramlar, Süreçler, İlişkiler). Genişletilmiş 4. Baskı. Ankara: PEGEM-A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1994). Sınıf Yönetimi, Ankara: Şafak Matbaacılık Ltd.
  • Can, N. (2002). Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Millî Eğitim Dergisi. S. 155-156.
  • MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete. S. 25212
  • Peker, Ö. (1993). Toplam Kalite Yönetimi ve TS-ISO 9000 Standartları. Verimlilik Dergisi. Özel Sayı.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nail Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Yıldırım, N. (2007). BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 1-16.
AMA Yıldırım N. BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. INUEFD. Şubat 2007;8(13):1-16.
Chicago Yıldırım, Nail. “BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, sy. 13 (Şubat 2007): 1-16.
EndNote Yıldırım N (01 Şubat 2007) BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 13 1–16.
IEEE N. Yıldırım, “BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”, INUEFD, c. 8, sy. 13, ss. 1–16, 2007.
ISNAD Yıldırım, Nail. “BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/13 (Şubat 2007), 1-16.
JAMA Yıldırım N. BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. INUEFD. 2007;8:1–16.
MLA Yıldırım, Nail. “BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 13, 2007, ss. 1-16.
Vancouver Yıldırım N. BİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI; TOKAT İLİ ÇAMAĞZI İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. INUEFD. 2007;8(13):1-16.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.