-
Bu araştırmanın amacı, ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya
yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyetle ilişkilerini
incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deneysel araştırma
modeli kullanılmıştır. Deney Grubuna ön örgütleyiciler verilmiş, Kontrol
Grubuna ise verilmemiştir. Araştırma 62 (41 kız, 21 erkek) 9. sınıf öğrencileri
üzerinde, İngilizce Okuduğunu Anlama dersinde yürütülmüştür. Araştırmanın
verileri, İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Analizi ve
Scheffeé Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda ön örgütleyicilerin öğrencilerin
İngilizce okumaya yönelik tutumlarını Değer Verme alt boyutunda etkilediği;
İlgi alt boyutunda ise etkilemediği belirlenmiştir. Ayrıca ön örgütleyiciler kız
öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı
düzeyde etkilemiştir. Deney Grubundaki kız öğrencilerin okumaya yönelik
tutumları Değer Verme alt boyutunda diğer öğrencilerden daha olumludur.
Fakat, İlgi alt boyutunda Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin lehine bir farklılık
söz konusudur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 8 Issue: 13 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.