PDF EndNote BibTex RIS Cite

-

Year 2007, Volume 8, Issue 13, 65 - 82, 01.02.2007

Abstract

-

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Engin, A. W., ve Wallbrown, F. H. (1983). The dimensions of reading attitudes for Turkish children. The Journal of Social Psychology, 120, 169- 181.
  • Flemming, L. (1996). Reading for success. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2001). Reading for academic purposes: Guidelines for the ESL/EFL teacher Teaching English as a second or foreign language, ( Ed. M.Celce-Murcia), Heinle&Heinle, 187-203.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2002). Teaching and researching reading. London: Pearson Education.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teaching. Wadsworth Publishing Company.
  • McKenna, M. C., ve Stahl, S. A. (2003). Assessment for reading instruction. New York: The Guilford Press.
  • Story, C. M. (1998). What instructional designers need to know about advance organizers. International Journal of instructional Media, 25 (3), 253- 262.
  • Vacca, J. L., Vacca, R. T., Gove, M. K., Burkey, L., Lenhart, L. A., ve McKeon, C. (2003). Reading and learning to read. Boston: Pearson Education, Inc,.
  • Woolfolk, A. (2001). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.

ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Year 2007, Volume 8, Issue 13, 65 - 82, 01.02.2007

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyetle ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney Grubuna ön örgütleyiciler verilmiş, Kontrol Grubuna ise verilmemiştir. Araştırma 62 (41 kız, 21 erkek) 9. sınıf öğrencileri üzerinde, İngilizce Okuduğunu Anlama dersinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Analizi ve Scheffeé Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarını Değer Verme alt boyutunda etkilediği; İlgi alt boyutunda ise etkilemediği belirlenmiştir. Ayrıca ön örgütleyiciler kız öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etkilemiştir. Deney Grubundaki kız öğrencilerin okumaya yönelik tutumları Değer Verme alt boyutunda diğer öğrencilerden daha olumludur. Fakat, İlgi alt boyutunda Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin lehine bir farklılık söz konusudur.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Engin, A. W., ve Wallbrown, F. H. (1983). The dimensions of reading attitudes for Turkish children. The Journal of Social Psychology, 120, 169- 181.
  • Flemming, L. (1996). Reading for success. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2001). Reading for academic purposes: Guidelines for the ESL/EFL teacher Teaching English as a second or foreign language, ( Ed. M.Celce-Murcia), Heinle&Heinle, 187-203.
  • Grabe, W., ve Stoller, F. L. (2002). Teaching and researching reading. London: Pearson Education.
  • Lefrançois, G. R. (1997). Psychology for teaching. Wadsworth Publishing Company.
  • McKenna, M. C., ve Stahl, S. A. (2003). Assessment for reading instruction. New York: The Guilford Press.
  • Story, C. M. (1998). What instructional designers need to know about advance organizers. International Journal of instructional Media, 25 (3), 253- 262.
  • Vacca, J. L., Vacca, R. T., Gove, M. K., Burkey, L., Lenhart, L. A., ve McKeon, C. (2003). Reading and learning to read. Boston: Pearson Education, Inc,.
  • Woolfolk, A. (2001). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dilek ÇAKICI This is me

Publication Date February 1, 2007
Published in Issue Year 2007, Volume 8, Issue 13

Cite

Bibtex @ { inuefd108738, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2007}, volume = {8}, number = {13}, pages = {65 - 82}, title = {ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ}, key = {cite}, author = {Çakıcı, Dilek} }
APA Çakıcı, D. (2007). ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 8 (13) , 65-82 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8709/108738
MLA Çakıcı, D. "ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (2007 ): 65-82 <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8709/108738>
Chicago Çakıcı, D. "ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (2007 ): 65-82
RIS TY - JOUR T1 - ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ AU - DilekÇakıcı Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 65 EP - 82 VL - 8 IS - 13 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ %A Dilek Çakıcı %T ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ %D 2007 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 8 %N 13 %R %U
ISNAD Çakıcı, Dilek . "ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 / 13 (February 2007): 65-82 .
AMA Çakıcı D. ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. INUJFE. 2007; 8(13): 65-82.
Vancouver Çakıcı D. ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(13): 65-82.
IEEE D. Çakıcı , "ÖN ÖRGÜTLEYİCİLERİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 13, pp. 65-82, Feb. 2007

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.