Reklam Kurulu, 11 Ağustos 2015 tarihli toplantısında Akkuyu nükleer enerji santralinin ve Türkiye için yeni bir enerji türü olan nükleer enerjinin tanıtımına yönelik reklamların, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı olmadığını karara bağlamıştır. Reklam Kurulu’nun söz konusu kararından hareketle hazırlanan bu çalışmada, öncelikle amaçlanan çevreye ilişkin beyanlar içeren reklamların sahip olmaları gereken özellikleri Akkuyu nükleer reklamları örneği ile ortaya koymak ve somutlaştırmaktır. Bu çalışmada ayrıca Akkuyu nükleer reklamlarının tüketici hukuku mevzuatı çerçevesinde aldatıcı reklam olarak nitelendirilip nitelendirilemeyecekleri de tartışılmaktadır
Reklam Hukuku Çevre Hukuku Aldatıcı Reklamlar Nükleer Enerji Çevreye İlişkin Beyanlar İçeren Reklamlar
Advertising Board decided that the ads for promoting Akkuyu nuclear power plant and introducing the nuclear energy as a new type of energy in Turkey, do not infringe the Law on Protection of Consumers numbered 6502. This paper is primarily intended to ascertain the features of environmental ads and concretize such features with reference to the Akkuyu nuclear power plant ads. Furthermore, this paper aims to discuss whether or not the Akkuyu nuclear power plant ads are misleading and deceptive in accordance with the consumer law legislation
Advertising Law Environemental Law Misleading Advertising Nuclear Energy Environmental Advetising Claims
Diğer ID | JA35EN98KP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.