Amaç: Bu
çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığının akademik
erteleme davranışları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu araştırmada
sosyal medya bağımlılığının ve diğer demografik değişkenlerin üniversite
öğrencilerinin akademik erteleme davranışları üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın
örneklemini 2017-2018 öğretim yılında İnönü Üniversitesinde öğrenim görmeye
devam eden 251’i (%55,4) kız, 202’si (%44,6) erkek olmak üzere toplamda 453
üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan katılımcıların
sosyal medya bağımlılık düzeylerine ilişkin veriler Sosyal Medya Bağımlılık
Ölçeği ile, akademik erteleme davranışları ile ilgili veriler Akademik Erteleme
Davranışı Ölçeği ile, kişisel bilgilerine ilişkin veriler Kişisel Bilgi Formu
ile toplanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda bağımsız değişkenlerin
bağımlı değişkenler üzerindeki nedensel etkisinin belirlenmesinde nedensel
karşılaştırmalı araştırma deseni kullanılmıştır.
Bulgular: Elde
edilen bulgulara göre, erkek öğrencilerin akademik erteleme düzeylerinin kız
öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür.
Ayrıca araştırmanın bir diğer değişkeni olan sosyal medya bağımlılık düzeyinde
ise “yüksek bağımlı ve çok yüksek bağımlı” olan öğrencilerin akademik erteleme
davranış düzey ortalamalarının diğer gruplardan istatistiksel olarak anlamlı
düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür.
Sonuçlar ve Öneriler: Araştırma
sonucunda erkek öğrencilerin akademik erteleme düzeylerinin kız öğrencilerden
yüksek olduğu ve araştırmanın bir diğer değişkeni olan sosyal medya bağımlılık
düzeyinde ise “yüksek bağımlı ve çok yüksek bağımlı” olan öğrencilerin akademik
erteleme davranış düzey ortalamalarının diğer gruplardan daha yüksek olduğu
görülmüştür. Bu sonuçlarla önleyici bir rehberlik hizmeti olarak üniversite
öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi ve yüksek
bağımlı düzeyde olan öğrencilerin, yaşayacakları olası akademik erteleme ve
başarısızlık sorunlarının bu öğrencilere fark ettirici seminer çalışmalarının
yapılması önerilmektedir.
Purpose: The aim of
this study is to investigate the effects of social media addiction on academic
procrastination behaviors of university students. In this study, the effects of
social media dependency and other demographic variables on academic
procrastination behaviors of university students were investigated.
Design &
Methodology: The sample of the
study consisted of 251 (55.4%) girls and 202 (44.6%) boys, 453 university
students who continue their education in İnönü University in 2017-2018 academic
year. Data on the social media addiction levels of the participants in the
study group Social Media Addiction Scale and data on academic procrastination
behavior were collected with the Academic Procrastination Behavior Scale and
the data related to their personal information was collected with the Personal
Information Form. For the purpose of the study, causal comparative research design
was used to determine the causal effect of independent variables on dependent
variables.
Findings: According to
the findings, it was observed that the academic procrastination levels of male
students were significantly higher than the female students. In addition, it
was observed that the level of academic procrastination behavior of the
students who were ın highly dependent and highly dependent düzey at the level
of social media addiction, which is another variable of the study, was statistically
higher than the other groups.
Implications & Suggestions: At the end of the study, it was observed that
the academic procrastination levels of the male students were higher than the
female students, and the academic procrastination behavior level of the
students who were bağımlılık highly dependent and highly dependent ve at the
level of social media addiction, which is another variable of the study, was
higher than the other groups. With these results, it is recommended to
determine the social media addiction levels of university students as a
preventive guidance service and the students who have high dependency level,
and the possible academic postponement and failure problems to be experienced
by these students, should be carried out.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Submission Date | October 2, 2018 |
Acceptance Date | November 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.