0-6
yaş çocuğun yaşam sürecinde büyük önem taşıyan kritik bir dönemdir. Bu dönemde
çocukların alacakları eğitim, edinecekleri tecrübe yaşamın diğer yıllarını
etkilemektedir. Bu sebeple okul öncesi eğitim kurumlarında ve ailede
oluşturulacak olumlu bir temel çocuğun ilkokula hazırbulunuşluğunu etkileyecek
önemli faktörler arasındadır. Çocuğun ilkokula geçiş sürecini desteklemek ve
kalıcı bir eğitimden bahsedebilmek için çocukların yetenek, ilgi, ihtiyaç,
eğilim ve çevre olanaklarını bilmek gerekmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula
hazırbulunuşluğa yönelik uyguladığı etkinlikler, çocuğun kazanması gereken
beceriler hakkında bilgi sahibi olması önemli görülmektedir. Bu bilgiler
doğrultusunda çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazır
bulunuşluğa yönelik hangi becerilerin kazandırılması ve hangi etkinliklerin
uygulanması gerektiği konusunda görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın
katılımcı grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
Şırnak ilin, Silopi ilçesinde okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 36
okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacılar
tarafından oluşturulan görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler
betimsel analiz tekniği ve içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Sonuç
olarak okul öncesi öğretmenlerinin ilkokula hazırbulunuşluğun öneminin farkında
olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerinin ilkokula
hazırbulunuşluk için uyguladığı etkinliklerin çoğunlukla akademik başarıya
yönelik olması, ilkokula hazırbulunuşluğun kapsamı konusunda yeterli bilgiye
sahip olmadığını düşündürmektedir.
0
to 6 years of age is a period of great importance for children. During this period the education and
experience of children affects the other years of life. The positive foundation
of preschool education institutions and family are important factors to affect
the child'sreadiness. We need to know the children’s capabilities, interests,
needs, trends and Environmental opportunities to support the child's Primary
School process and to talk about lasting education. Activities of pre-school
teachers towards primary school readiness are important for the children to
have knowledge about the skills he / she should acquire. The aim of the study
is to determine which activities should be applied and what skills to gain by
pre-school teachers ' according to student ’sreadiness. The study group
consists of 36 teachers working in pre-school education institutions in Şırnak
province Silopi district, which is affiliated to the Ministry of nationa
leducation in 2018-2019 academic year. The data were collected in a interview
form created by the researchers. The data were analyzed with descriptive
analysis technique and content analysis technique. As a result, it was
determined that pre-school teachers were aware of the importance of readiness.
İn addition, Teachers ' activities in primary school mostly aimed at
academicsuccesssuggests that teachers are not equipped with the content of
readiness.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.