Çalışmanın temel amacı, covid-19 sürecinde çevrimiçi eğitim alan üniversite öğrencilerinin kullandıkları programa ilişkin sistem kalitesinin, teknoloji kabul düzeyi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için ölçüm aracı olarak, bilgi teknolojilerinin son kullanıcı tarafından kabulünü incelemekte yaygın olarak kullanılan teknoloji kabul modeli kullanılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak literatür taranmış, araştırma değişkenlerine ilişkin ölçekler çalışmaya uyarlanarak Google Forms üzerinde anket formu oluşturulmuştur. Araştırmada, kartopu örnekleme yöntemi ile seçilen ve Covid-19 sürecinde çevrimiçi eğitim aldığını belirten 402 üniversite öğrencisine çevrimiçi anket uygulanarak veriler toplanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 ve AMOS 24 paket programları kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sistem kalitesinin teknoloji kabul modeli değişkenlerinden algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı ve tutum üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca, teknoloji kabul modeli değişkenlerinin birbirleri arasındaki ilişkiler sınanmış; literatürle uyumlu etkilerin var olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak araştırmacılara ve gelecekte çevrimiçi eğitimi temel veya alternatif eğitim modeli olarak kullanmayı planlayan üniversitelere öneriler sunulmuştur.
Teknoloji Kabul Modeli Sistem Kalitesi Covid-19 Çevrimiçi Eğitim
The main purpose of the study is to reveal the effect of the system quality of the program used by university students who receive online education during the covid-19 process on the level of technology acceptance. In order to achieve this aim, the technology acceptance model, which is widely used in examining the acceptance of information technologies by the end user, was used as a measurement tool. In accordance with the purpose of the study, the literature was searched, the scales related to the research variables were adapted to the study and a questionnaire form was created on Google Forms. In the study, data were collected by applying an online questionnaire to 402 university students who were selected by the snowball sampling method and stated that they received online education during the Covid-19 process. SPSS 20 and AMOS 24 package programs were used in the analysis of the data. As a result of the analysis, it was determined that the system quality had a positive and significant effect on the perceived usefulness, perceived ease of use and attitude from the technology acceptance model variables. In addition, the relationships between technology acceptance model variables were tested; It has been observed that there are effects consistent with the literature. Based on the results obtained, suggestions were presented to researchers and universities that plan to use online education as a basic or alternative education model in the future.
Technology Acceptance Model System Quality Covid-19 Online Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |