Batı metafizik düşünce geleneği etkisini günümüze kadar devam ettirirken “öteki”, “ötekilik”
ve “ötekileştirme” pratiklerinin kullanımı Aydınlanma hareketi sonrası artış göstermiştir.
Aklı hayatın merkezine alarak kendisini merkezde konumlandıran Batılı özne dışında her
şey nesneleşmiştir, ötekileştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Yılmaz Güney’in Yol filmini
ötekileştirme bağlamında değerlendirmektir. Bu bağlamda Yol filminde neyin ötekileştirildiği
eleştiriye tabi tutulurken, Güney’in Yol filminde Alman şarkiyatçılığının izleri sürülmüştür.
Yılmaz Güney Yol Ötekileştirme Asya Tipi Üretim Tarzı Özel Mülkiyet Marx
While the tradition of Western metaphysics has continued its influence until today, the
practices of "other", "otherness" and "otherization” increased after the Enlightenment
movement. Everything, except the Western subject that places itself in the center by taking
rationality center of life, is objectified and otherized. The purpose of this study is to evaluate
Yılmaz Güney's Road Film in the context of German Orientalism. Within this context, while
what had been marginalized in the movie The Road was criticized, German orientalism were
traced back, too.
Derrida Otherization the road movie Yılmaz Güney Asia type production style
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 19 |