Şiddetin insanlık tarihinden beri sosyal hayatta var olan ve önlenmesi gereken bir toplumsal sorun olarak ortaya çıktığı görülmektedir. Tarihi çok eskilere dayanan şiddet olaylarının, tarihin her döneminde olduğu ve son yıllarda Dünya’da ve Türkiye’de hızla arttığı görülmektedir.
Okullarda artan şiddet olayları çocukları, ergenleri ve gençleri olumsuz etkilemekte ne yazık ki şiddeti bir sorun çözme biçimi olarak görmelerine yol açmaktadır. Ayrıca eğitim kurumlarında şiddetin mobbing, siber zorbalık, zorbalık, fiziksel, duygusal, cinsel gibi her türlüsü görülebilmekte veya öğrenilmektedir. Bu durum bizlere eğitim kurumlarında şiddet riski ve farklı şiddet davranışları ile karşılaşma olasılığının diğer kurumlara göre daha yüksek olabileceğini göstermektedir.
Nitel araştırma desenlerinden doküman inceleme yoluyla yapılan bu çalışmada eğitim kurumlarında şiddet, şiddetin nedenleri, şiddet önlemede yapılan çalışmaların neler olduğu incelenmeye çalışılmış, elde edilen sonuçlara göre önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Family and Household Studies, Social Psychology, Educational Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2020 |
Submission Date | June 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 45 |
Journal of Islamic Civilization is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Our journal is indexed by EBSCO (International Area Index)