Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin duygusal farkındalık, duyguları ifade etme, benlik
kurgusu (bağımsız benlik, ilişkisel benlik) ve öznel iyi oluş (pozitif-negatif duygu durumu) durumu
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma betimsel yönteme dayalı olarak gerçekleştirilmiştir.
Çalışma grubu, Gazi Üniversitesi öğrencileri arasından tesadüfî seçim yöntemiyle belirlenen 289
öğrenciden oluşmuştur. Çalışmaya katılan öğrencilerin %61’i (n=176) kadın, % 39’u (n= 113) erkektir.
Veri toplama araçları, Toronto Aleksitimi-20 ölçeği (Taylor ve Bagby, 1994), benlik kurgusu ölçeği
(Singelis, 1994) ve pozitif-negatif duygu (Watson, Clark ve Fellegen, 1988) ölçeğidir. Analiz yöntemi
olarak Pearson Momentler çarpımı korelâsyonu ve t testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, benlik
kurgusu, duygusal farkındalık ve duyguları ifade etme ile öznel iyi oluş arasında ilişki olduğu
görülmüştür.
The aim of this research is to analyse the relation between emotional awareness, expressing feelings,
self-construals and subjective well-being. The study group have been formed with randomly selected
289 undergraduate students from Gazi University. The % 61 of students (n=176) were girl and % 39 of
students (n=113) were boy. Toronto aleksitimi-20 scale (Taylor & Bagby, 1994), self-construal scale
(Singelis, 1994) and possitive-negative emotion scale (Watson, Clark & Fellegen, 1988) were used as
data instruments. Pearson – Moment Correlation and t test were used for analysis. The results of
correlational analyses showed that self-construal, emotional awareness, expressing feelings were
related to subjective well-being.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2011 |
Submission Date | June 16, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International