Research Article
BibTex RIS Cite

The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 73 - 89, 31.12.2018

Abstract

The purpose of this research is to determine the hidden curriculum of a
school according to teachers and students.
In this research, one of the qualitative
research methods, the phenomenological research design was used
. 24 students from each grade 9., 10., 11. and 12 and 2 English, 2 Turkish
Literature, 2 Mathematics, 1 German Language and 1 Physical Education teacher
from the Selami Değer High School in Siirt province in 2016-2017 education year
make up the working group of the study. 
A semi-structured interview form developed by the researchers and  
examining
documents
were used in order to collect
data in the study. The data collected was analyzed by descriptive
analysis.  As a result of the research;
it is found that students think there are inadequate social activities in
school, classrooms are noisy and therefore sometimes lessons are inefficient.
Students are satisfied with the teachers and but they find the administrators
strict and distant. Teachers are pleased with the students and the class environment.
However, they think that course books need to be developed.

References

  • Altunay, E., Oral, G. and Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80.Bolat, Y. (2014). Öğrenci gözüyle sınıfın örtük programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 511-536.Kalaycı N. and Güneş, E. (tarih yok). Resmi programdaki örtük mesajların öğrencilerin özgürlük değerlerine ilişkin algıları üzerindeki etkinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 17-34. Kolukısa, A. A. and Kulamshaeva, B. (2015). Yabancı dil eğitiminde örtük öğrenim yönteminin okuma parçalarına uyarlanması. International Journal of Humanities and Education, 1(2), 168-181.Mazman, S. and Ü, Avcı (2009). Örtük öğrenme. (Erişim Tarihi: 10.12.2015) http://www.slidefinder.net/%C3%B6/%C3%B6rt%C3%BCk_%C3%B6grenme_implicit_learning_g%C3%BCzin/ortuk_ogrenme/19050931Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Tezcan, M. (2003). Gizli Müfredat Eğitim Sosyolojisi Açısından Bir Kavram Çözümlemesi. Ankara Üniversitesi, Ankara/Türkiye.Tuncel, İ. (2008). Duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından fiziki ortamdan kaynaklanan örtük programın incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20), 26-30.Tuncel, İ. (2007). Etkileşimden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 41-63.Yangın, S. and Dindar, H. (2010). İlköğretim okullarında örtük programın varlığına ilişkin bir araştırma (Türkiye: Siirt ili örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 1017-1038.Yeşilyurt, E. and Kurt, İ. (2012). Değerlerin kazandırılmasındaki etkililik açısından resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 3254-3272.Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9.Baskı. Seçkin yayıncılık, Ankara.Yüksel, S. (2002). Yükseköğretimde eğitim öğretim faaliyetleri ve örtük program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(14), 361-370.Yüksel, S. (2007). Örtük programın öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek derslerine yönelik düşüncelerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50, 321-345.Yüksel, S. (2002). Örtük program. Eğitim ve Bilim, 27(126), 31-37.

Lise Öğrencilerine ve Öğretmenlerine Göre Okulun Örtük Programı

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 73 - 89, 31.12.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerine ve
öğretmenlerine göre okulun örtük programının belirlenmesidir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseni
kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu,  2016-2017 eğitim öğretim yılında Siirt ili
merkezinde bulunan Selami Değer Anadolu Lisesi’nde 9, 10, 11 ve 12. sınıfta
öğrenim görmekte olan 24 öğrenci ve 2 İngilizce, 2 dil ve anlatım, 2 matematik,
1’er Almanca ve beden eğitimi dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman
incelemesi yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analize tabi
tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin okuldaki sosyal aktiviteleri
yetersiz, sınıf ortamını gürültülü ve dolayısıyla kimi zaman verimsiz olduğunu
düşündükleri bulunmuştur. Öğrenciler, öğretmen ve idarecilerden memnundur ancak
öğrenciler tarafından idarecilerin katı ve mesafeli olduğu düşünülmektedir.
Öğretmen sınıf ortamında ve öğrencilerden memnundur. Ancak öğretmenler ders
kitaplarının geliştirilmesi gerektiğini savunmaktadır. 

References

  • Altunay, E., Oral, G. and Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80.Bolat, Y. (2014). Öğrenci gözüyle sınıfın örtük programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 511-536.Kalaycı N. and Güneş, E. (tarih yok). Resmi programdaki örtük mesajların öğrencilerin özgürlük değerlerine ilişkin algıları üzerindeki etkinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 17-34. Kolukısa, A. A. and Kulamshaeva, B. (2015). Yabancı dil eğitiminde örtük öğrenim yönteminin okuma parçalarına uyarlanması. International Journal of Humanities and Education, 1(2), 168-181.Mazman, S. and Ü, Avcı (2009). Örtük öğrenme. (Erişim Tarihi: 10.12.2015) http://www.slidefinder.net/%C3%B6/%C3%B6rt%C3%BCk_%C3%B6grenme_implicit_learning_g%C3%BCzin/ortuk_ogrenme/19050931Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Tezcan, M. (2003). Gizli Müfredat Eğitim Sosyolojisi Açısından Bir Kavram Çözümlemesi. Ankara Üniversitesi, Ankara/Türkiye.Tuncel, İ. (2008). Duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından fiziki ortamdan kaynaklanan örtük programın incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(20), 26-30.Tuncel, İ. (2007). Etkileşimden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 41-63.Yangın, S. and Dindar, H. (2010). İlköğretim okullarında örtük programın varlığına ilişkin bir araştırma (Türkiye: Siirt ili örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 1017-1038.Yeşilyurt, E. and Kurt, İ. (2012). Değerlerin kazandırılmasındaki etkililik açısından resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 3254-3272.Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9.Baskı. Seçkin yayıncılık, Ankara.Yüksel, S. (2002). Yükseköğretimde eğitim öğretim faaliyetleri ve örtük program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(14), 361-370.Yüksel, S. (2007). Örtük programın öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek derslerine yönelik düşüncelerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50, 321-345.Yüksel, S. (2002). Örtük program. Eğitim ve Bilim, 27(126), 31-37.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Sevda Koç Akran

Abdurrahman Koyuncu This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date June 27, 2018
Acceptance Date September 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Koç Akran, S., & Koyuncu, A. (2018). The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(2), 73-89.
AMA Koç Akran S, Koyuncu A. The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students. ISSEJ. December 2018;4(2):73-89.
Chicago Koç Akran, Sevda, and Abdurrahman Koyuncu. “The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 4, no. 2 (December 2018): 73-89.
EndNote Koç Akran S, Koyuncu A (December 1, 2018) The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 4 2 73–89.
IEEE S. Koç Akran and A. Koyuncu, “The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students”, ISSEJ, vol. 4, no. 2, pp. 73–89, 2018.
ISNAD Koç Akran, Sevda - Koyuncu, Abdurrahman. “The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 4/2 (December 2018), 73-89.
JAMA Koç Akran S, Koyuncu A. The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students. ISSEJ. 2018;4:73–89.
MLA Koç Akran, Sevda and Abdurrahman Koyuncu. “The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 4, no. 2, 2018, pp. 73-89.
Vancouver Koç Akran S, Koyuncu A. The Hidden Curriculum of a School According to Teachers and Students. ISSEJ. 2018;4(2):73-89.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International