Research Article
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

Arıtma Odası: Chen Zhen

Year 2019, Volume 5, Issue 1, 1 - 9, 30.06.2019

Abstract

İnsanın doğayla ilişkisinin azaldığı günümüzde tek kurtuluşun doğaya dönüşle mümkün olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Doğanın sunduğu gereçlerle doğrudan ilişki kuran sanatçılar, insanın doğayla bütünleşerek dengeyi oluşturmasının mümkün olduğunu göstermeye çalışmaktadırlar. Görmek aslında bir düşünme eylemidir ve insanoğlunun gördüklerini estetik duyarlılıkla irdelemesi özüne varmasında tek çıkış yolu olacaktır. Minimalizm ve kavramsal sanat ile harmanladığı yapıtlarıyla 20. yüzyıl güncel sanatının en önemli isimleri arasında yer alan Çinli sanatçı Chen Zhen (1955 -2000), insan, toplum ve doğa arasındaki ilişki üzerine işler üretmiştir.  Sanatçı, yapıtlarında izleyiciyi de görünenler dünyasına dâhil ederek sanatın üretimini sorgulatmaktadır. Zhen, sergilenen eserlerinin geçici karakteri ile yakınlık ve uzaklık yani mesafe kavramları arasında bir diyalog başlatmıştır. Doğadan aldığı araçla bir anlamda izleyene doğada yolculuk yaptıran sanatçı, nesne ve mekân ilişkisini irdelemektedir. Sanatçı, Chen Zhen 2000 yılında Şanghay’daki Rockbund Sanat Müzesi (Rockbund Art Museum)’ndeki sergiye Purification Room “Arıtma Odası” isimli çalışmasıyla katılmıştır. Bu çalışmasında izleyicinin alışkanlığına aykırı bir mekân oluşturan sanatçı, oluşturduğu bu mekân içindeki tüm nesneleri kil çamuruyla kaplamıştır. Bu araştırmada, sanatçının “Arıtma Odası” isimli çalışması içindeki imgeler ve tüm çalışmanın izleyicide bıraktığı anlamsal boyutlar irdelenmeye çalışılacaktır. 

References

  • Ateş, M. (2012) Mitolojiler ve Semboller. Milenyum Yayınları, İstanbul.
  • Matt, G. (2007) Chen Zhen: The Body as Landscape. Kunsthalle Wien, Austria.
  • Salt, A. (2010) Ansiklopedi Semboller. Ruh ve Madde Yayınları, İstanbul.
  • Turhanlı, H. (2015) Gerçekliğe ve Geleneğe Karşı. Encore Yayınları, İstanbul.
  • Wilkinson, K. (2011) Semboller ve İşaretler. (Çev. Seda Toksoy). Alfa Basın Yayım Dağıtım Ltd. Şti, İstanbul.
  • http://www.populermedikal.com/2014/11/18/hemolitik-anemi-nedir/ (Erişim Tarihi: 01.11.2017).
  • Ezoterizm, (2010) http://www.medineweb.net/tasavuf_tarikat_tarih/tasavuf/Tasavvuf%20ve%20Tarikatlar/Ezoterizm/1.htm (Erişim Tarihi: 20.10.2017).
  • Prieto, J. T. 2015. Adac Association Des Amis De Chen Zen. https://www.chenzhen.org/francaise/page.php?id=48 (Erişim Tarihi: 20.10.2017).
  • Prieto, J. T. 2015. Adac Association Des Amis De Chen Zen. https://www.chenzhen.org/francaise/page.php?id=10 (Erişim Tarihi: 20.10.2017).
  • Min, X. 2008. Chen Zhen: The Body As Landscape/4 https://www.designboom.com/art/chen-zhen-the-body-as-landscape4/ (Erişim Tarihi: 20.10.2017)

Chen Zhen: Purification Room

Year 2019, Volume 5, Issue 1, 1 - 9, 30.06.2019

Abstract

It is an inevitable fact that the only salvation is possible with the return to nature in the present day when human relations with nature have decreased. The artists, who establish a direct relationship with the materials offered by nature, try to show that it is possible for human to integrate with nature and create balance. Seeing is actually an act of thinking, and it will be the only way out for human beings to come to the essence of examining what they see with aesthetic sensitivity. Chinese artist Chen Zhen (1955 -2000), who is one of the most important names of 20th century contemporary art with his works that blend minimalism and conceptual art, produced works on the relationship between human, society and nature. The artist interrogates the production of art by including the audience in the world of appearances in his works. Zhen initiated a dialogue between the temporary character of his exhibited works and the concepts of proximity and distance. The artist, who makes a journey in nature to the viewer with the vehicle he takes from nature, examines the relationship between object and space. In 2000, Chen Zhen participated in the exhibition at the Rockbund Art Museum in Shanghai with his work “Purification Room”. Contrary to the habit of the audience in the space he created in this work, he covered all the objects in the space with clay. In this study, the images in the artist's work “Purification Room ve and the dimensions of meaning left by the audience will be examined.

References

  • Ateş, M. (2012) Mitolojiler ve Semboller. Milenyum Yayınları, İstanbul.
  • Matt, G. (2007) Chen Zhen: The Body as Landscape. Kunsthalle Wien, Austria.
  • Salt, A. (2010) Ansiklopedi Semboller. Ruh ve Madde Yayınları, İstanbul.
  • Turhanlı, H. (2015) Gerçekliğe ve Geleneğe Karşı. Encore Yayınları, İstanbul.
  • Wilkinson, K. (2011) Semboller ve İşaretler. (Çev. Seda Toksoy). Alfa Basın Yayım Dağıtım Ltd. Şti, İstanbul.
  • http://www.populermedikal.com/2014/11/18/hemolitik-anemi-nedir/ (Erişim Tarihi: 01.11.2017).
  • Ezoterizm, (2010) http://www.medineweb.net/tasavuf_tarikat_tarih/tasavuf/Tasavvuf%20ve%20Tarikatlar/Ezoterizm/1.htm (Erişim Tarihi: 20.10.2017).
  • Prieto, J. T. 2015. Adac Association Des Amis De Chen Zen. https://www.chenzhen.org/francaise/page.php?id=48 (Erişim Tarihi: 20.10.2017).
  • Prieto, J. T. 2015. Adac Association Des Amis De Chen Zen. https://www.chenzhen.org/francaise/page.php?id=10 (Erişim Tarihi: 20.10.2017).
  • Min, X. 2008. Chen Zhen: The Body As Landscape/4 https://www.designboom.com/art/chen-zhen-the-body-as-landscape4/ (Erişim Tarihi: 20.10.2017)

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Makaleler
Authors

Meral Batur Çay (Primary Author)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
0000-0002-1421-4371
Türkiye

Publication Date June 30, 2019
Application Date November 10, 2018
Acceptance Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019, Volume 5, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { issej481279, journal = {Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi}, issn = {}, eissn = {2146-6297}, address = {}, publisher = {Abdulkadir UZUNÖZ}, year = {2019}, volume = {5}, pages = {1 - 9}, doi = {}, title = {Arıtma Odası: Chen Zhen}, key = {cite}, author = {Batur Çay, Meral} }
APA Batur Çay, M. (2019). Arıtma Odası: Chen Zhen . Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi , 5 (1) , 1-9 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/issej/issue/46630/481279
MLA Batur Çay, M. "Arıtma Odası: Chen Zhen" . Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 (2019 ): 1-9 <https://dergipark.org.tr/en/pub/issej/issue/46630/481279>
Chicago Batur Çay, M. "Arıtma Odası: Chen Zhen". Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 (2019 ): 1-9
RIS TY - JOUR T1 - Arıtma Odası: Chen Zhen AU - Meral Batur Çay Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 9 VL - 5 IS - 1 SN - -2146-6297 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 International Social Sciences Education Journal Arıtma Odası: Chen Zhen %A Meral Batur Çay %T Arıtma Odası: Chen Zhen %D 2019 %J Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi %P -2146-6297 %V 5 %N 1 %R %U
ISNAD Batur Çay, Meral . "Arıtma Odası: Chen Zhen". Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 / 1 (June 2019): 1-9 .
AMA Batur Çay M. Arıtma Odası: Chen Zhen. ISSEJ. 2019; 5(1): 1-9.
Vancouver Batur Çay M. Arıtma Odası: Chen Zhen. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi. 2019; 5(1): 1-9.
IEEE M. Batur Çay , "Arıtma Odası: Chen Zhen", Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 1-9, Jun. 2019

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International