Eğitim,
bireyin dünyaya karşı bakış açısını, içinde yaşadığı toplumun kültürünü,
inançlarını ve hayat şeklini belirler. Bireyin dünya ve kendi varlığı hakkında
farkındalık oluşturma faaliyeti olan eğitim, hayatı boyunca karşı karşıya
kalacağı kazanımlarını elde etmesini sağlar. Sanat eğitimi de günlük hayatla
birlikte kazanılan kabiliyet ve düşüncelerin bireye aktarılması açısından
önemli bir yoldur. Sanat bireylerin duygu ve düşüncelerini estetik yollarla dışavurumudur.
Her toplumun kültürü, inançları, yaşama biçimleri kendine özgüdür. Bu
araştırmada birey ve toplum açısından sanat eğitiminin geleneksel sanatlar
merkezinde nasıl gerçekleştiğini vurgulamak amaçlanmıştır. Geleneksel
sanatlarımızın eğitimi sürecinde izlenen kaideler, hoca-öğrenci ilişkisi
şeklinde devam eder. Eğitim-öğretim sürecinde hoca-öğrenci
münasebetleri, izlenen yol, metod ve teknikler, çalışmamızın temelini
oluşturmaktadır. Hoca-öğrenci arasındaki eğitim metodunun tarihi süreçte var
olan tüm sanat ve toplum teşkilatlarındaki durumu, bu düzenin sanat eğitimi
açısından önemini ve devamlılığını vurgular.Bu açıdan değerlendirildiğinde
geleneksel sanatlarımızda var olan eğitim modeli ve tarihi, uzun yıllar
devamlılığını sürdürmüş, kendine has usul ve yöntemleriyle standart bir eğitim
sisteminden farklı olarak gelişmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 34 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).