Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmen Adaylarının Cornell Not Alma Tekniği ile Dinlediğini Anlama Becerilerinin İncelenmesi

Year 2024, , 340 - 370, 31.12.2024
https://doi.org/10.52911/itall.1591878

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, Cornell Not Alma Tekniği ile Türkçe Öğretmen adaylarının dinlediğini anlama becerilerini belirlemektir. Durum desenine dayalı araştırmanın çalışma grubunu, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği üçüncü sınıfta öğrenim gören 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğrenci etkinliklerine yönelik dokümanlar kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılara Cornell Not Alma Tekniği kullanılarak 12 oturumluk eğitim verilmiştir. Eğitim sonunda yarı yapılandırılmış görüşme formuyla katılımcıların Cornell Not Alma Tekniğine ilişkin görüşleri alınmıştır. Katılımcılara ait bu görüşler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcılar, Cornell Not Alma Tekniğini planlı çalışma, anlamlı öğrenme ve dinleme becerilerine yönelik bir teknik olarak ifade etmiştir. Bu teknikle katılımcıların etkili dinleme, bilgiyi ayırt etme, zamanı etkili kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri gelişmiştir. Katılımcılar, Cornell not alma tekniği eğitimi sürecinde kaydetme basamağı, kısaltma basamağı, yansıtma basamağı ve özetleme basamağında problemler yaşamıştır. Problemin çözümünde katılımcılar, uygulamaya yönelik etkinliklerin yapılması, yeni bilgilerin önceki bilgilerle ilişkilendirilmesi, zamanın etkili kullanılması ve uygun metinlerin seçilmesi önerilerini sunmuştur. Katılımcılar, Cornell not alma tekniğinin uygulanması sürecinde çevresel ve bireysel faktörlerin dinleme becerilerine etki ettiğini açıklamıştır.

References

  • Ahmad, S. Z. (2019). Impact of Cornell notes vs. REAP on EFL secondary school students' critical reading skills. International Education Studies, 12(10), 60–74.
  • Akçay, A. (2018). Dinleme/izleme eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Anarsit, Y., & Aryuliva, A. (2017). The use of Cornell note-taking technique to improve listening comprehension of senior high school students. Journal of English Language Teaching, 6(1), 9–15.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1–9.
  • Aytan, T. (2011). Aktif öğrenme tekniklerinin dinleme becerisi üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Boelter, J. (2010). How does the use of Cornell Notes as a peer reflection tool actively engage students and create better listeners? (Master's thesis). Southwest Minnesota State University.
  • Broe, D. (2013). The effects of teaching Cornell Notes on student achievement. (Master's thesis). Minot State University, North Dakota.
  • Bulut, B. (2013). Etkin dinleme eğitiminin dinlediğini anlama, okuduğunu anlama ve kelime hazinesi üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Calp, M. (2010). Özel eğitim alanı olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Custer, H. H. (2014). WICOR. Retrieved from http://blogs.4j.lane.edu/levy_d/files/2017/12/hed_reviewofliterature.pdf
  • Çalıcı, M. A. (2019). Ters yüz sınıf yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelenk, S. (2005). İlk okuma yazma programı ve öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Çiftçi, M. (2001). Dinleme eğitimi ve dinlemeyi etkileyen faktörler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 165–177.
  • Davoudi, M., Moattarian, N., & Zareian, G. (2015). Impact of Cornell note-taking method instruction on grammar learning of Iranian EFL learners. Journal of Studies in Education, 5(2), 252–265.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Demir, G. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarında okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Doğan, Y. (2011). Dinleme eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Eggen, P. D., Kauchak, D. P., & Eggen, K. P. (1999). Estrategias docentes: Enseñanza de contenidos curriculares y desarrollo de habilidades de pensamiento. Fondo de Cultura Económica.
  • Evans, B., & Shively, C. (2019). Using the Cornell note-taking system can help eighth grade students alleviate the impact of interruptions while reading at home. Journal of Inquiry & Action in Education, 10(1), 1–35.
  • Faber, J. E., Morris, J. D., & Lieberman, M. G. (2000). The effect of note-taking on ninth grade students’ comprehension. Reading Psychology, 21, 257–270.
  • Fender, G. (2003). Öğrenmeyi öğrenmek (Çev. O. Akınbay). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Gündüz, O., & Şimşek, T. (2014). Dinleme eğitimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Gürel, E., Tat, M., & Özşenler, D. (2018). Diyaloğa dayalı dinleme: Diyalojik dinleme. Researcher, 6(3), 57–72.
  • Hagtvet, B. E. (1998). Preschool oral language competence and literacy development. In P. Reitsma & L. Verhoeven (Eds.), Problems and interventions in literacy development (pp. 63–80). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Kalb, N. (2003). The effects of using Cornell Notes while reading advanced placement history textbooks. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). University of California, California.
  • Karatay, H., Kaya, S., & Tekin, G. (2020). Cornell tekniğinin metin özetlemeye etkisi. Gelecek Vizyonlar Dergisi, 4(3), 13–22.
  • Kardaş, M. N. (2018). Dinleme eğitiminde not tutma. In A. Akçay (Ed.), Dinleme/İzleme Eğitimi (pp. 148–181). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kargın, T. (2013). Okul öncesinde öğretimin bireyselleştirilmesi ve öğretimsel uyarlamalar. In B. Sucuoğlu & H. Bakkaloğlu (Eds.), Okul Öncesinde Kaynaştırma (pp. 142–149). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Kiral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170–189.
  • Köprü, U. M. (2020). Ortaokul öğrencilerinin dinleme becerilerine ilişkin karşılaştıkları sorunlar üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Van.
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2016). Cornell not alma tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin dinlediklerini anlama düzeylerine etkisi. 9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 243–254.
  • Maulidia, K., Bahri, S., & Silviyanti, M. (2021). Using Cornell note-taking to improve listening comprehension. Research in English and Education Journal, 6(2), 52–61.
  • Meydan, H. (2018). Anlamlı öğrenme öz-farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(36), 95–118.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Okur, A., & Beyce, E. (2013). Dinleme becerisinin kültürümüzdeki yeri ve dinleme eğitiminin önemi: Kutadgu Bilig örneği. Turkish Studies, 8(4), 1099–1110.
  • Oruç, Ş. (2016). Türkçede ana dil ve ana dili. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 2(1), 311–322.
  • Özbay, M. (2012). Anlama teknikleri II: Dinleme eğitimi. (3. Baskı). Ankara: Öncü Kitap.
  • Özbay, M. (2013). Türkçe özel öğretim yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Özçakmak, H. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının not alarak dinlemede özetleme stratejilerini kullanma becerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Pauk, W. (2001). How to study in college. Boston: Houghton Mifflin Company. Retrieved from https://archive.org/details/howtostudyincoll00pauki1/page/n17/mode/2up
  • Quintus, L., Borr, M., Dufffield, S., Napoleon, L., & Welch, A. (2012). The impact of the Cornell note-taking method on students’ performance in a high school family and consumer sciences class. Journal of Family & Consumer Sciences, 30(1), 27–38.
  • Safran, M., & Kiriş, A. (2011). Tarih öğretiminde anahat ve matris not alma tekniklerinin kullanılmasının önemi. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 187–200.
  • Sallan Gül, S., & Kâhya Nizam, Ö. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 181–198.
  • Saputri, A. (2020). Applying Cornell note-taking strategy on students’ reading comprehension of narrative text. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Syarif Hidayatullah State Islamic University, Jakarta.
  • Sevimli, F. (2015). Katılımlı dinlemenin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Sholikhah, S. A., Sumani, S., & Rahmasari, B. S. (2019). Teaching reading through Cornell notes strategy. English Teaching Journal: A Journal of English Literature, Language and Education, 7(2), 75–78.
  • Simonet, R., & Simonet, J. (1995). Not alma teknikleri (Çev. P. Kurt). İstanbul: Arion Yayınevi.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419–426.
  • Syafii, A. (2019). Students’ response of using Cornell note-taking system (CNTS) in listening class. Journal of English Language Teaching and Islamic Integration, 2(1), 131–145.
  • Şahin, A., Aydın, G., & Sevim, O. (2011). Cornell not alma tekniğinin dinlenilen metni anlamaya ve kalıcılığa etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29, 1–15.
  • Tabak, G., & Karadüz, G. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının dinlerken not alma stilleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 73–83.
  • Tayşi, K. E. (2014). Öğrenme stiline dayalı eğitiminin ortaokul öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine ve dinlemeye yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TDK. (2023). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Tsai, T., & Wu, Y. (2010). Effects of note-taking instruction and note-taking languages on college students. New Horizons in Education, 58(1), 120–132.
  • Türk, E. (2016). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin not alma alışkanlıklarının ve stratejilerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Tüzel, S., & Keleş, E. (2013). Dinleme öncesi ve dinleme sonrası verilen soruların 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama beceri düzeyine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 27–45.
  • Williams, G. T. (2004). Assessment of 8th grade students’ attitudes and perceptions of Cornell’s note-taking system. (Doctoral dissertation). Union University.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation of Turkish Teacher Candidates' Listening Comprehension Skills Using The Cornell Note-Taking Technique

Year 2024, , 340 - 370, 31.12.2024
https://doi.org/10.52911/itall.1591878

Abstract

The main purpose of this research is to determine the listening comprehension skills of Turkish teacher candidates using the Cornell Note-Taking Technique. The study group of the research based on case design consists of 29 students studying at third-grade of Department of Turkish Language Teaching at Faculty of Education at Muş Alparslan University. In the study, semi-structured interview form and documents regarding student activities were used as data collection tools. In the study, 12 sessions of training were given to the participants using the Cornell note-taking technique. At the end of the training, the participants' opinions about the Cornell Note-Taking Technique were obtained with a semi-structured interview form. These opinions of the participants were subjected to content analysis. As a result of the study, the participants expressed the Cornell Note-Taking Technique as a technique for planned study, meaningful learning and listening skills. With this technique, the participants' effective listening, distinguishing information, using time effectively, critical thinking, creative thinking and problem-solving skills were developed. The participants experienced problems in the recording step, abbreviation step, reflection step and summarization step during the Cornell note-taking technique training process. In solving the problem, the participants offered suggestions such as carrying out activities aimed at application, associating new information with previous information, using time effectively and selecting appropriate texts. Participants explained that environmental and individual factors affected their listening skills during the implementation of the Cornell note-taking technique.

References

  • Ahmad, S. Z. (2019). Impact of Cornell notes vs. REAP on EFL secondary school students' critical reading skills. International Education Studies, 12(10), 60–74.
  • Akçay, A. (2018). Dinleme/izleme eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Anarsit, Y., & Aryuliva, A. (2017). The use of Cornell note-taking technique to improve listening comprehension of senior high school students. Journal of English Language Teaching, 6(1), 9–15.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1–9.
  • Aytan, T. (2011). Aktif öğrenme tekniklerinin dinleme becerisi üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Boelter, J. (2010). How does the use of Cornell Notes as a peer reflection tool actively engage students and create better listeners? (Master's thesis). Southwest Minnesota State University.
  • Broe, D. (2013). The effects of teaching Cornell Notes on student achievement. (Master's thesis). Minot State University, North Dakota.
  • Bulut, B. (2013). Etkin dinleme eğitiminin dinlediğini anlama, okuduğunu anlama ve kelime hazinesi üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Calp, M. (2010). Özel eğitim alanı olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Custer, H. H. (2014). WICOR. Retrieved from http://blogs.4j.lane.edu/levy_d/files/2017/12/hed_reviewofliterature.pdf
  • Çalıcı, M. A. (2019). Ters yüz sınıf yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelenk, S. (2005). İlk okuma yazma programı ve öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
  • Çiftçi, M. (2001). Dinleme eğitimi ve dinlemeyi etkileyen faktörler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 165–177.
  • Davoudi, M., Moattarian, N., & Zareian, G. (2015). Impact of Cornell note-taking method instruction on grammar learning of Iranian EFL learners. Journal of Studies in Education, 5(2), 252–265.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Demir, G. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarında okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Doğan, Y. (2011). Dinleme eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Eggen, P. D., Kauchak, D. P., & Eggen, K. P. (1999). Estrategias docentes: Enseñanza de contenidos curriculares y desarrollo de habilidades de pensamiento. Fondo de Cultura Económica.
  • Evans, B., & Shively, C. (2019). Using the Cornell note-taking system can help eighth grade students alleviate the impact of interruptions while reading at home. Journal of Inquiry & Action in Education, 10(1), 1–35.
  • Faber, J. E., Morris, J. D., & Lieberman, M. G. (2000). The effect of note-taking on ninth grade students’ comprehension. Reading Psychology, 21, 257–270.
  • Fender, G. (2003). Öğrenmeyi öğrenmek (Çev. O. Akınbay). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Gündüz, O., & Şimşek, T. (2014). Dinleme eğitimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Gürel, E., Tat, M., & Özşenler, D. (2018). Diyaloğa dayalı dinleme: Diyalojik dinleme. Researcher, 6(3), 57–72.
  • Hagtvet, B. E. (1998). Preschool oral language competence and literacy development. In P. Reitsma & L. Verhoeven (Eds.), Problems and interventions in literacy development (pp. 63–80). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Kalb, N. (2003). The effects of using Cornell Notes while reading advanced placement history textbooks. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). University of California, California.
  • Karatay, H., Kaya, S., & Tekin, G. (2020). Cornell tekniğinin metin özetlemeye etkisi. Gelecek Vizyonlar Dergisi, 4(3), 13–22.
  • Kardaş, M. N. (2018). Dinleme eğitiminde not tutma. In A. Akçay (Ed.), Dinleme/İzleme Eğitimi (pp. 148–181). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kargın, T. (2013). Okul öncesinde öğretimin bireyselleştirilmesi ve öğretimsel uyarlamalar. In B. Sucuoğlu & H. Bakkaloğlu (Eds.), Okul Öncesinde Kaynaştırma (pp. 142–149). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Kiral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170–189.
  • Köprü, U. M. (2020). Ortaokul öğrencilerinin dinleme becerilerine ilişkin karşılaştıkları sorunlar üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Van.
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2016). Cornell not alma tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin dinlediklerini anlama düzeylerine etkisi. 9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 243–254.
  • Maulidia, K., Bahri, S., & Silviyanti, M. (2021). Using Cornell note-taking to improve listening comprehension. Research in English and Education Journal, 6(2), 52–61.
  • Meydan, H. (2018). Anlamlı öğrenme öz-farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(36), 95–118.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Okur, A., & Beyce, E. (2013). Dinleme becerisinin kültürümüzdeki yeri ve dinleme eğitiminin önemi: Kutadgu Bilig örneği. Turkish Studies, 8(4), 1099–1110.
  • Oruç, Ş. (2016). Türkçede ana dil ve ana dili. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 2(1), 311–322.
  • Özbay, M. (2012). Anlama teknikleri II: Dinleme eğitimi. (3. Baskı). Ankara: Öncü Kitap.
  • Özbay, M. (2013). Türkçe özel öğretim yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Özçakmak, H. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının not alarak dinlemede özetleme stratejilerini kullanma becerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Pauk, W. (2001). How to study in college. Boston: Houghton Mifflin Company. Retrieved from https://archive.org/details/howtostudyincoll00pauki1/page/n17/mode/2up
  • Quintus, L., Borr, M., Dufffield, S., Napoleon, L., & Welch, A. (2012). The impact of the Cornell note-taking method on students’ performance in a high school family and consumer sciences class. Journal of Family & Consumer Sciences, 30(1), 27–38.
  • Safran, M., & Kiriş, A. (2011). Tarih öğretiminde anahat ve matris not alma tekniklerinin kullanılmasının önemi. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 187–200.
  • Sallan Gül, S., & Kâhya Nizam, Ö. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 181–198.
  • Saputri, A. (2020). Applying Cornell note-taking strategy on students’ reading comprehension of narrative text. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Syarif Hidayatullah State Islamic University, Jakarta.
  • Sevimli, F. (2015). Katılımlı dinlemenin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Sholikhah, S. A., Sumani, S., & Rahmasari, B. S. (2019). Teaching reading through Cornell notes strategy. English Teaching Journal: A Journal of English Literature, Language and Education, 7(2), 75–78.
  • Simonet, R., & Simonet, J. (1995). Not alma teknikleri (Çev. P. Kurt). İstanbul: Arion Yayınevi.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419–426.
  • Syafii, A. (2019). Students’ response of using Cornell note-taking system (CNTS) in listening class. Journal of English Language Teaching and Islamic Integration, 2(1), 131–145.
  • Şahin, A., Aydın, G., & Sevim, O. (2011). Cornell not alma tekniğinin dinlenilen metni anlamaya ve kalıcılığa etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29, 1–15.
  • Tabak, G., & Karadüz, G. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının dinlerken not alma stilleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 73–83.
  • Tayşi, K. E. (2014). Öğrenme stiline dayalı eğitiminin ortaokul öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine ve dinlemeye yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TDK. (2023). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Tsai, T., & Wu, Y. (2010). Effects of note-taking instruction and note-taking languages on college students. New Horizons in Education, 58(1), 120–132.
  • Türk, E. (2016). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin not alma alışkanlıklarının ve stratejilerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Tüzel, S., & Keleş, E. (2013). Dinleme öncesi ve dinleme sonrası verilen soruların 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama beceri düzeyine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 27–45.
  • Williams, G. T. (2004). Assessment of 8th grade students’ attitudes and perceptions of Cornell’s note-taking system. (Doctoral dissertation). Union University.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Other Fields of Education (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Haydar Akpolat 0000-0002-8006-6389

Sevda Koç Akran 0000-0003-4205-0148

Early Pub Date December 30, 2024
Publication Date December 31, 2024
Submission Date November 26, 2024
Acceptance Date December 26, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Akpolat, A. H., & Koç Akran, S. (2024). Investigation of Turkish Teacher Candidates’ Listening Comprehension Skills Using The Cornell Note-Taking Technique. Instructional Technology and Lifelong Learning, 5(2), 340-370. https://doi.org/10.52911/itall.1591878

88x31.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.